Oproti čtvrtečním volným tréninkům, kdy se nad okruhem honila mračna a pršelo, se páteční program odehrál na suché trati. Do první části kvalifikace nastoupil Tomáš Enge. Bohužel pro českého jezdce znamenal osmnáctý čas nepostupovou pozici. K postupu však Tomášovi chybělo 22 tisícin vteřiny. Na česko-britskou posádku tak odpoledne čekal nelehký úkol.
Start Darrenu Turnerovi vyšel velmi dobře, když se posunul před několik soupeřů. Britský jezdec následně předjel další jezdce a v polovině závodu předával vůz Tomáši Engemu na čtrnáctém místě. Český jezdec pak stahoval ztrátu svých protivníků a postupně se propracoval na jedenáctou pozici. V poslední šikaně jej zablokoval Maxime Martin s Fordem GT, ale Tomáš Enge měl vyšší výjezdovou rychlost na rovinku. V neprospěch bílo-červeného vozu Aston Martin DBR9 hrálo na cílové čáře šedesát tisícin sekundy.
Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Bohužel se volné tréninky odehrály na mokrém povrchu, a tak inženýři neměli pro suchou kvalifikaci žádná data. Navíc jsme udělali oproti soupeřům chybu, když jsme do kvalifikace nasadili pouze jednu sadu nových pneumatik. K postupu nám tak chybělo 22 tisícin vteřiny. Po kvalifikaci jsme ještě vylepšili nastavení vozu, které se v závodě osvědčilo.“
„Start se mému kolegovy vydařil, když předjel několik soupeřů. Já jsem následně předjel tři soupeře a dostal se až na jedenácté místo. Chybělo málo, abychom atakovali první desítku. Pro zítřejší hlavní závod ještě zkusíme nějaké změny v nastavení vozu, které by nám mohly pomoci snížit ztrátu na jedno kolo.“
„Zítra startujeme z jedenácté pozice, což nebude vůbec jednoduché. V první zatáčce bude hodně těsno, ale věřím, že ji projedu bez problému a nějaké místo získám k dobru. Jestliže bude zítřejší závod stejně chaotický, jako ten ve Francii, můžeme pomýšlet na umístění okolo pátého místa. Cílem jsou určitě bodované pozice.“
zdroj tiskové zprávy: www.bpa.cz