Rozdíl v cíli mezi první a druhou posádkou sice činil celé jedno kolo na papíře, ale celých dvanáct hodin závodění bylo jedno obrovské drama, při němž nám jeho aktéři nedali ani chvilku na vydechnutí.
Po celou dobu závodu se na čele střídaly vozy Mercedes a Ferrari. Jednou byl vepředu tým Maranello Motorsport, podruhé STM Motorsport. Ačkoliv se australské Ferrari nacházelo téměř pořád na čele, základní kámen vítězství se zrodil až zhruba hodinu před cílem, kdy se Toni Vilander dotáhl na vedoucí Mercedes a předal kokpit Jamiemu Whincupovi.
Šestinásobný šampion australských Supercars neváhal a pustil se do souboje s obhájcem vítězství Shanem van Gisbergenem. Pozice se vystřídaly zhruba 40 minut před koncem závodu, kdy Aussie Whincup předjel Kiwiho van Gisbergena na rovince Conrod Straight, přičemž polovinou vozu byl už mimo trať.
Další velký moment závodu patřil van Gisbergenovi, který za sekcí The Chase lehce ťukl do jednoho z vozů Porsche, jenž se však dostal do smyku a následně do kontaktu se zdí, který ukončil závod týmu AMAC Motorsport.
SAFETY CAR ? Did this incident just upset @shanevg97's chances? #B12HR pic.twitter.com/rP4yWZ6XNL
— Bathurst 12 Hour (@Bathurst12hour) 5. února 2017
Po restartu byla novozélandskému jezdci udělena penalizace ve formě průjezdu boxy, nicméně van Gisbergen se s tím odmítl smířit. Začal si budovat náskok alespoň na druhé místo, ale jízda na hraně se mu stala osudnou. V úzké sekci přímo na hoře Mount Panorama dostal smyk, který neukočíroval a následná kolize se zdí vystavila stopku celému týmu STM Motorsport.
Can you believe it?! #B12HR pic.twitter.com/A25R6gjfNj
— Bathurst 12 Hour (@Bathurst12hour) 5. února 2017
"Tohle podle mě není motorsport. Jediné, co jsem tento víkend viděl, byla spousta chyb od Shana. Ehm, je to obtížné," sdělil v záplavě emocí Maro Engel po odstoupení ze závodu.
Jamie Whincup si tak dojel pro vítězství nikým neohrožen a Maranello Motorsport se tak raduje ze druhého vítězství v tomto vytrvalostním závodě. Druhé místo a především vítězství ve třídě PRO-AM bere týmu Competition Motorsport a na stupně vítězů se podívali i "Bentley Boys" Steven Kane, Guy Smith a Oliver Jarvis.
Čtvrté místo a vítězství ve třídě AM slaví trojice Talbot-Martin-Padayachee a pro páté místo si dojel problémy sužovaný McLaren č. 1 s Parentem, Ledogarem a Bellem.
Tomáš Enge se svými týmovými kolegy Koflerem, McMillanem a Woodem dvanáctihodinový ze závodu odstoupil hodinu a půl před koncem z prvního místa ve třídě C poté, co se jejich KTM vznítilo a následné opravy motorového prostoru již nebyly možné.