Polsední závod sezony byl ve znamení ostrých bojů, dramatické jízdy a to hned od prvních metrů závodu. Časté šťouchání, souboje dvou až tří vozů zároveň, to jsou v pslední době znaky napínavých závodů seriálu DTM.
Ten poslední vyhrál letos poprvé Bernd Schneider ze stáje HWA. Letos zaznamenal tři třetí a dvě pátá místa. Dnes si k ním připsal první vítězství. Celkově se Schneider dostal jen na šestou pozici v hodnocení jezdců.
Do cíle na druhé pozici dorazil v těsném závěsu Martin Tomczyk, který bojoval dlouhou dobu se Schneiderem právě o vítězství. Je to jeho již třetí letošní druhá pozice. Celkově v šampionátu je Tomczyk s vozem Audi A4 DTMse 39 body na 5. pozici.
Třetí se ztrátou necelých osmi sekund dojel do cíle Gary Paffett s dalším vozem Mercedes-Benz stáje HWA. Paffett v celkovém hodnocení jezdců obstál na druhé pozici s celkovým počtem 57 bodů. V příští sezoně jej patrně čeká start s vozem Sauber Petronas ve Formuli 1. V Brzké době bude pro tuto stáj testovat.
Pro čtvrtou pozici si přijel do cíle Tom Kristensen, jenž využil v předposlední zatáčce před cílem zmatku, který vyvolal svým předjížděcím manévrem Mattias Ekström, jenž předjížděl v tu chvíli čtvrtého jedoucího Jeana Alesiho. Ekström Alesiho vystčil mimo trať a toho využil Kristensen, který předjel oba kohouty.
Alesi nakonec byl klůasifikován an 5. pozici, patrně byl Ekström potrestán vedením závodu za manévr,který skusil na Alesiho.
Mnoho jezdců udělalo v posledním závodě, kde se chtěli letos naposledy ukázat divákům a svým šéfům, mnoho chyb. Jednu z nich vyrobil i český jezdec Jarek Janiš, který v zatáčce Spitze sestřelil Jeroena Bleekemolena s vozem Opel Astra V8 Coupé. Janiš odstoupil pro zlomené levé přední kolo a poničený motor. Janiš asi bude muset spitovat své svědomí, protože buď jej v posledních závodech zradila technika a nebo díky vlastním chybám skončil mimo závod.
Tímto okamžikem skončila napínavá sezona 2004 a již dnes se můžeme těšit na sezonu 2005, kde dle prvních zvěstí by měli jezdit vozy specifikace 2005 a 2004. Tím by se technika měla zase trochu více vyrovnat.
Věříme, že se s námi k závodům DTM opět vrátíte.
Foto: DTM