2. závod:
Jamie Green dnes zkompletoval double na Lausitzringu, když získal i druhé vítězství víkendu. Audi závod ovládlo, když obsadilo prvních pět míst v cíli. Britvyhrál kvalifikaci o půl vteřiny, na DTM nevídaný náskok. Mattias Ekström hned na startu přespurtoval kolegu v nájezdu do první zatáčky a ujal se vedení.
Green si Švéda nenechal moc ujet a po zlikvidování jeho náskoku zaútočil. První pokus sice ještě nevyšel, když byl Jamie moc široký v zatáčce číslo 1, avšak o kolo později už byl úspěšný. Závod měl v tu dobu za sebou 10 minut.
Ihned v kole po předjetí Ekströma se mu navíc povedlo odskočit o 1,1s, takže se dostal mimo dosah DRS, což bylo důležité. Od té doby už si závod hlídal a 10 minut před koncem měl náskok 3 vteřin. V tu ránu si ale 'ustlal' v kačírku vedle zatáčky číslo 8 Lucas Auer a na trať vyjel nový safety
car
dodaný Mercedesem.
Závod byl restartován když do vypršení časového limitu zbývalo 5
minut
, nicméně vítěz sobotního závodu si vedení s přehledem pohlídal. Díky tomuto výsledku navýšil svoje vedení v tabulce jezdců na 17 bodů a také se stal prvním jezdcem od Uwe Alzena (Nürburgring 2002), který vyhrál oba závody v rámci víkendu.
Druhý byl Ekström, třetí příčku uhájil Miguel Molina, který se prakticky celý závod bránil
tlaku
Tima Scheidera. Edoardo Mortara podtrhl dominanci
Audi
pátým místem, když se v posledním kole ubránil ataku Daniela Juncadelly. Jezdec Mercedesu zaútočil v nájezdu do první zatáčky, avšak manévr mu nevyšel.
Jen tak tak pak Španěl uhájil své místo před Christianem Vietorisem a Maximem Martinem na
BMW
. Nico Müller byl 9., na 10. místě cílem projel Bruno Spengler, jenže mistr DTM z roku 2012 se na něj dostal poté, co poslal mimo trať Adriena Tambaye. Za to byl penalizován penalizací průjezdu boxovou uličkou, kterou si už nestihl odpykat.
K jeho času tedy byla přičtena penalizace, což na 10.
místo
posunulo Mike Rockenfellera. Loňský vítěz z Lausitzringu, Pascal Wehrlein, dojel až 14. po nepovedeném startu a kolizi v průběhu závodu s Antonio Felixem da Costou. Úřadující mistr DTM, Wittmann, dopadl ještě hůř - hned v prvním kole byl mimo trať po kontaktu s Wickensem.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
1. závod:
Jezdec Audi, Jamie Green, si v sobotu na Lausitzringu připsal letošní již druhé vítězství. V úvodním závodu víkendu jsme se dočkali oživení až v jeho poslední čtvrtině. Po startu si totiž čelo uhájil vítěz kvalifikace, Miguel Molina. Následovali jej značkoví kolegové Jamie Green, Edoardo Mortara a Mattias Ekström. To jednoznačně ukazovalo na dominanci Audi o tomto víkendu.
Kvarteto jezdců nikdy nedělily více jak 2 vteřiny. Green postupně zvyšoval tlak na vedoucího Molinu, byl však značně handicapován tím, že na svém voze neměl k dispozici DRS. Nicméně Jamie si umí počkat na svoji příležitost a osm minut před koncem závodu zaútočil, když předjel Molinu v nájezdu do první zatáčky.
Do konce kola si zvládl vybudovat náskok čítající 1,1s, takže se dostal z DRS dosahu Moliny. Svůj náskok pak postupně zvýšil až na cílových 4,251s. Jamie Green tak získal svoje už 10. vítězství v DTM. V následujících kolech pak Molinu předjeli rovněž v první zatáčce ještě Mortara a Ekström.
Audi
i tak bere první čtyři
místa
.
Po většinu závodu zvládal držet tempo se čtveřicí vozů
Audi
také Maxime Martin na
BMW
. Ke konci závodu ho ale dokázali překonat jezdci Mercedesu, Pascal Wehrlein a Robert Wickens, kteří tak získali pro
Mercedes
místa
pět a šest. Martin dojel sedmý, ke konci se ještě musel bránit dotírajícímu Timu Scheiderovi na
Audi
.
Nejlepší
desítku pak ještě uzavřeli Mike Rockenfeller a Daniel Juncadella. Závod
začal
dobře mladík Tom Blomqvist, který byl jednu chvíli i sedmý, pak se ale stabilně propadal
polem
, jednou vyjel z trati a ztratil hodně času. Nakonec byl Tom klasifikován až jako 22.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky kvalifikace byly následně ještě pozměněny, když dva jezdci BMW, Marco Wittmann a Augusto Farfus, byli penalizování za svoje prohřešky během kvalifikace. Oba dva dle názoru komisařů svou jízdou zbrzdili jiné piloty v jejich ostrých kolech a připravili je tak o možné lepší startovní pozice. Oba dva jezdci tedy obdrželi penalizace odsunu pěti míst na startu. Wittmann tak startuje 11. a Farfus se propadl až do poslední startovní řady. Tam s ním bude stát jezdec Audi, Adrien Tambay, který musel opravit motor, a tak byl také odsunut zpět.
Výsledky kvalifikace pro sobotní závod: zde
Výsledky 2. volného tréninku: zde
Výsledky 1. volného tréninku: zde