Christian Vietoris hájící
barvy továrního HWA týmu Mercedesu dnes předvedl velice působivý výkon na mokru, když po startu ze zadních pozic získal svoje první vítězství v DTM. Na německém Oscherslebenu
začalo lehce pršet už při zahřívacím kole. Vietoris a Daniel Juncadella zariskovali a zajeli si pro přechodné gumy hned v zahřívacím kole, zbytek pole odstartoval do závodu normálně na suchých gumách.
Když po několika kolech začalo pršet více, tak se
strategie začal vyplácet, tedy především Němci, který také využil dvojitého výjezdu safety caru během úvodní fáze závodu, do jehož konce promluvil časový limit a ne počet odjetých kol.
V 18. kole Vietoris společně s týmem udělali druhé chytré rozhodnutí dne, když zajeli podruhé do boxů, čímž si splnili povinnost zvládnutí zastávky v tzv. pit stop window mnohem dříve než drtivá většina pole.
Když pak zpomalovací
vůz vyjel potřetí, tak rychle stáhl svůj odstup na
ostatní jezdce a poté už se jen několika pěknými předjetími dostal na čelo. Touto dobou si také většina jezdců
pole odbývala svoji zastávku v povinném
okně, protože na mokré gumy přezuli všichni až na Paffetta ještě před tímto oknem.
Vietoris to ale neměl jednoduché, když musel předjet například i úřadujícího mistra DTM Mika Rockenfellera, který se ho pak až do konce závodu držel a který jel podobnou strategii jako jezdec Mercedesu. V cíli je dělilo 0,6s. Jezdec Audi přezul na mokré gumy sice už v sedmém kole, ale pak zastavil podobně jako Vietoris velmi brzy v pit stop window.
Třetí byl Edoardo Mortara, kterého z kraje závodu roztočil Pascal Wehrlein na Mercedesu. Podle mnohých největší stíhací jízdu dne ale předvedl Paul di Resta. Skot dojel čtvrtý, i když byl ve 13. kole závodu nekompromisně poslán jezdcem BWM, Maximem Martinem, do kačírku. Skot opět profitoval ze svoji povinné zastávky před třetí fází safety
caru, když zastavil v kole 23.
Velice pěkně ovšem během závodu jeli Audi v rukou Jamieho Greena, který vedl velkou část závodu, a Tima Scheidera, který měl (opět) dle našeho názoru nezaviněnou kolizi s mladíkem na
BMW, Antóniou Félixem da Costou. Tito jezdci ale neměli štěstí při
volbě strategií.
AKTUALIZACE: Miguel Molina byl po kvalifikaci diskvalifikován, proto přišel o pole position - více čtěte v tomto článku.
Do druhého závodu DTM vyrazí z pole position Miguel Molina. Jezdec týmu Abt byl v průběhu kvalifikace nezastavitelný. Španěl vyhrál už volný trénink, jeho krasojízda pokračovala v Q1, i v Q2 a v Q3 přímo deklasoval zbytek konkurence, když zajel čas 1:20,007s, což bylo o půl vteřiny rychleji, než kdokoliv jiný.
Druhé místo vybojoval vítěz z Hockenheimu, Marco Wittmann. Ten se svým BMW M4 DTM neskutečně těsným rozdílem porazil Adriena Tambaye (rozdíl 0,003s). Týmového kolegu Moliny doplní ve druhé řadě dosavadní překvapení sezony, Antonio Felix da Costa s BMW M4 DTM. Mladíček porazil dva zkušené mazáky od Audi - Tima Scheidera a Mike Rockenfellera.
Posledními dvěma jezdci, kteří postoupili do Q3 byli Bruno Spengler a Edoardo Mortara. Devátý byl Farfus, za ním byl mladík Mercedesu, Pascal Wehrlein, který byl opět nejlepším jezdcem na Mercedesu. Avšak bída této značky pokračuje. Čtyři jejich vozy vypadly v Q1 - Wickens, di Resta, Juncadella a Petrov.
Společně s těmito Mercedesy na chvostu pole
vypadl v úvodní části už jen Timo Glock, který měl během kvalifikace problémy s posilovačem řízení.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde