Schumacher: Přetížení je poloviční

iM2, 1. září 2009, 14:50 Google+

Jezdec Mercedesu, Ralf Schumacher, hovoří o rozdílech mezi DTM a F1 a také o požadavcích na piloty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Schumacher, Ralf

Schumacher, Ralf | foto: dtm.de

Sdílejte článek

Ralf Schumacher strávil ve formuli 1 kolem deseti let, v současné době našel nový domov v DTM. Němec si tedy musel po dlouhé době, kdy jezdil pouze s monoposty, zvykat na zcela jiné závodní náčiní. Zrychlení v DTM není tak velké jako v F1, a tak na hlavy jezdců nepůsobí taková zátěž. To ale neznamená, že by si bývalý jezdec Jordanu, Williamsu a Toyoty nemusel udržovat fyzickou kondici. I v DTM platí, že v závodu může uspět pouze ten, kdo je fit. Tréninkový plán proto Shumi II. neměnil: „Dělám vše stejně jako dříve. Jediné, co mi chybí, je čisté závodění.“

„Musíte se udržovat v dobré kondici. Nemůžete trénovat pouze na strojích v posilovně, musíte být připraveni na všechny testy i závody. Posilovnu mám doma a používám ji stejně, jako dřív za dob F1. Hlavní rozdíl je v cestování, v DTM tolik necestujete po světě,“
popisuje rozdíly Ralf.


V F1 se Ralfovi nepodařilo prosadit tak, jako jeho bratrovi

Na jezdce DTM nepůsobí takové síly, jako v monopostu F1: „Je to tak poloviční. Přetížení se u vozu formule 1 pohybuje při brždění mezi 4 až 5 G. Toto přetížení pociťujete také při zrychlení a v zatáčkách. V DTM přetížení není tak velké. Při maximálním brzdném účinku na nás může působit tak 2,5 G. Přetížení je tedy v porovnání s F1 opravdu menší. V porovnání s F1 mají vozy měkčí pérování. Je to tedy o mnoho pohodlnější.“
Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Schumacher: Přetížení je poloviční

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso ve spolupráci s Toyota Gazoo Racing pokračuje v testech na dakarskou rallye

Fernando Alonso s Toyota Gazoo Racing testuje na DAKAR!

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4 bude v prodeji od roku 2020

Štěstí přálo vozu č. 8 v závodě 24 hodin Le Mans mírou vrchovatou

Po 24 hodinách rozhodlo v Le Mans o vítězi pouhých 17 vteřin

Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans

Tovární Ford jede naposledy do Le Mans. Prozradil něco ze zákulisí

reklama

Doporučujeme

56

Lorenzo ešte boj o titul nevzdal

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud