Zhasnutí světel nejlépe vystihl držitel pole position Frentzen, jenž se ujal s velkým náskokem vedení. Ze špinavější strany dráhy startující Spengler ztratil a propadl se až za Greena a Tomczyka. Na pátém místě se usadil po prvním kole Kristensen, následoval Schneider, Häkkinen, Scheider, Abt, Alesi, Ekström, la Rosa a Margaritis. Po kolizi s posledními dvěma odstoupil ze závodu Stippler.
Ve třetím kole se začal Green propadávat do hloubi pole. A ani Häkkinenova s druhým letošním Mercedesem se nedařilo, když ho překonal Abt a Scheider. V čelní skupině za Frentzenem si jezdci měnili místa až do prvních boxů, které otevřel Kristensen již v šestém kole.
Zatímco Tomczyk ztrácel, Frentzen kroužil po dráze s milimetrovou přesností od krajnice ke krajnici a držel za sebou dvojici Spengler, Schneider. V posledním kole před boxy se však bývalý jezdec F1 neubránil útoku Spenglera a kapituloval.
Po návratu na dráhu se zařadil za Schneidera, který tvrdě útočil na Kristensena. Schneider po nárazu do Dánova vozu ztratil mřížku chladiče, ale v závodu pokračoval stejně jako Kristensen. Chyby letošního šampiona však pohotově využil Frentzen.
Na čele závodu pokračoval s jinou strategií Bruno Spengler před Greenem a Ekströmem. Až V sedmnáctém kole zamířil Schneider podruhé do boxů a o kolo později konečně i Spengler s Greenem. Vedení převzal rychlý Mattias Ekström na Audi. Kristensen zvolil podobně agresivní strategii jak Schneider a v polovině závodu měl za sebou obě plánované zastávky u mechaniků.
Po polovině závodu byl každý vůz alespoň jednou pro nové gumy a doplnění paliva. Na čele kroužil Spengler před Greenem (+3,7). Následoval Frentzen (+7,1), Tomczyk, Abt, Ekström, Scheider. Kristensen a Schneider byli tou dobou na konci první desítky. Alesi se trápil ve svém posledním závodě na čtrnáctém místě a Häkkinen vzdal s technickými problémy ze šestnácté pozice.
Druhá část závodu vůbec nevyšla Frentzenovi. Po návratu od mechaniků klesl nejen za Kristensena se Schneiderem, ale i za Tomczyka. Po druhé a poslední zastávce se Spengler zařadil před Greena a vedení opět na chvíli převzal Ekström, jehož stíhací jízda ze zadních startovních pozic však tak vysoko nemířila. Margaritis a la Rosa spolu bojovali opravdu tvrdě a dá se říci, že si spolu při několika příležitostech vyřizovali účty.
Devět kol před cílem vrátil v boxech Ekström vedení Spenglerovi a zařadil se za skupinu bojující o třetí pozici, vedenou Kristensenem (+8,2). Green se sice snažil vedoucímu Kanaďanovi přiblížit, ale ten situaci kontroloval. Třetí byl Kristensen a následoval Schneider, Tomczyk, Frentzen, Ekström, Scheider a Abt.
Ekström se rychle přibližoval Frentzenovi, ale jeho útok byl špatně načasovaný, následný kontakt připravil oba jezdce o body. Vítěz kvalifikace ztratil v závodě mnoho pozic, navíc po smyku a zdržení mimo trať odvezl vůz do boxů předčasně. Ekströmovi se poškozená kapota vzpříčila a závod vzal po riskantní jízdě skoro naslepo také.
Dnes vynikající Spengler přidal v závěru nejrychlejší kolo a od možného útoku Greena ho izolovala opravdu neprofesionálně Vanina Ickx, která druhý Mercedes nepochopitelně blokovala v celém úseku stadionu.
Třetí místo získal zaslouženě, byť se ztrátou bojovně jedoucí Kristensen. Schneider tentokrát na stupně vítězů nedosáhl. Tomczyk potvrdil formu z druhé poloviny sezony, ale dnes obecně Audi na Mercedes nestačilo. Pro poslední body si po nešťastném duelu Ekströma a Frentzena dojeli Scheider a Abtem a úplně poslední bod sezony symbolicky připadl loučícímu se Jeanovi Alesimu.
Foto: dtm.de