V Monze vládl Max Biaggi

Jakub Strnádek, 10. května 2010, 20:53 Google+

Víkend rychlosti na okruhu v italské Monze zcela opanoval Max Biaggi. Double ho o to více těší, že ho dosáhl právě zde, před svými domácími fanoušky a na domácím stroji Aprilia. Jakub Smrž si v poslední nedělní rundě spravil chuť tvrdě vybojovaným osmým místem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
371

| foto: www.worldsbk.com

Sdílejte článek

To že Max Biaggi bude zde velmi silný dokazoval už od prvních kilometrů na tomto legendárním okruhu, což zúročil triumfem v superpoli a stanovil nejvyšší dosaženou maximální rychlost na superbikovém motocyklu, kdy prolétl cílovou rovinkou neuvěřitelných 330 km/h.

Superpole je silnou zbraní Jakuba Smrže, ale tu nevyužil podle svých představ a musel se loučit už v první fázi, neboť ve svém prvním měřeném kole havaroval. Sice stihl ještě vyjet na záložním stroji, protože spadl ve Variante Ascari, ale dokázal už pouze zajet sedmnáctý čas, což je to nejneoblíbenější místo v superpoli, protože je první nepostupové.

Pole position Max zúročil ve velkém stylu a připsal si dvě triumfální vítězství takřka stylem start – cíl. Bylo to jeho čtvrté vítězství v sezoně a druhé double. V první jízdě mu zuřivě sekundovali Yamaha boys Toseland - Crutchlow, ale na zde velmi důležitém top speed byli na Aprilii kratcí, byť neztráceli zase o tolik. Po Itálii stále vedoucí jezdec WSBK Leon Haslam na Suzuki, nyní pouze o tři body před Biaggim, dokončil čtvrtý, ale ve druhé jízdě za vidinou neztratit vedení v šampionátu zabral a dojel druhý.

Po úspěšné první jízdě si Yamaha vypila kalich hořkosti až do dna, protože velmi rychlý James Toseland spadl po nepříjemné kolizi v prvním kole, to Cal Crutchlow v boji o vedení s Biaggim z technických problémů havaroval na stejném místě o několik kol později. Toho využil Troy Corser a dojel si pro historický moment pro BMW – premiérové pódium projektu S1000RR.

Na vítězné vlně z Assenu rozhodně nebyl Jonathan Rea. Sice byl velmi rychlý, v první jízdě v boji o čelní příčky upadl tak tvrdě, že měl problémy nalézt svůj nepojízdný motocykl Honda mezi bariérou, odpoledne se připletl už k zmiňovanému incidentu v prvním kole. Tam se ještě zapletl Ruben Xaus na BMW, který si tak připsal pouze šesté místo z první jízdy.

Nejlepšího výsledku pro Kawasaki za poslední dobu dosáhl Tom Sykes parádním pátým místem. U Aprilie dostal asi po superpole vyčiněno Leon Camier, neboť rozkládá na náhradní díly jednu RSV4 za druhou a tak dokončil na čtvrtém a pátém místě bez vážnějších útoků.

Startovat z páté řady v takto tvrdé společnosti není žádný med, ale Kuba Smrž se s tímto porval se ctí, po bodu z prvního závodu předvedl parádní honbu za důležitými body a dokončil osmý jako nejlepší privátní jezdec. V celkové klasifikaci wsbk mu patří třináctá příčka.

Pomalu ale jistě se začíná vykrystalizovávat boj o titul, momentálně to vypadá mezi Biaggim a Haslamem, protože za parádními výkony dokázali také bodovat ve všech odjetých závodech. WSBK nyní čeká bleskový přesun do Jihoafrické republiky, kde se příští víkend jede v Kyjalamy, poté je na konci května čeká další zámořský závod v Utahu.

Laverty znovu vítězí
Eugene Laverty si připisuje druhé vítězství v řadě a třetí v sezoně. Ir jedoucí na Hondě suveréně nechal za sebou své největší soupeře o titul mistra světa, druhého Kenana Sofuogla a třetího Joana Lascorze na Kawasaki.
Jezdci KL Intermoto Czech si opět ovážejí body, Rea za deváte a Roccoli za jedenácté.

Nadvláda BMW Italia
Závod superstocků 1000 se opět stal one man show v podání domácího Ayrtona Badoviniho a BMW Italia, který má tedy po čtvrtém závodě sto bodů v celkové klasifikaci. Na stupních ho doprovodili krajané Magnoni a týmový kolega Beretta.
Ondra Ježek si dojel pro dvanácté místo, věřil si na víc, ale omezoval ho výkon své Aprilie RSV4, Michal Salač se nachomýtl do drobné kolize po startu a ztratil kontakt, v cíli byl dvacátý.

Monza bez Peška
Závod superstock 600 se musel obejít bez Karla Peška, kterého do Itálie nepustila nemoc. Je to jeho druhá absence v sezoně, v minulých závodech nebodoval.
Sobotní závod vyhrál Jeremy Guarnoni.

Jakub Smrž hodnotí Italské klání: „Jsem velmi zklamaný pádem v superpole, spadl jsem v průjezdu Variante Ascari na předek. Ihned jsem si to namířiil do boxů a včas vyjel na druhém motocyklu. Bohužel jsem absolvoval pouze jedno rychlé kolo a ztratil druhé superpole. Ve warm – upu jsem tolik nepotrénoval a ztratil trochu důvěru. V prvním závodě jsem špatně odstartoval a dojel patnáctý, v druhé jízdě jsem odstartoval lépe a získal několik pozic ale naneštěstí přede mnou spadl Toseland a Xaus a ztratil jsem tak vybojované pozice. Začal jsem tvrdě stahovat rozestup mezi mnou a jezdci přede mnou. Škoda že jsem neměl lepší startovní pozici, jinak bych mohl bojovat se Sykesem nebo Hagou i o páté místo.“


Zajímavosti z Monzy:

S Iannuzzem, ale bez Renwagen
Po absenci v Assenu způsobené zraněním z pádu z Valencie se na startovní rošt znovu vrátil Vittorio Iannuzzo. Naopak chyběl Renwagem BMW s jezdci Andrewem Pittem a Rolandem Reschem z důvodu nedostatku financí. Stejný důvod trápí Pro Ride Honda a jezdce Makota Tamadu, který stále svůj debut odkládá. Startovní pole v Monze tak čítalo dvacet čtyři jezdců.

Monza se změnami
Po vážném pádu z loňského závodu se pořadatelé rozhodli přebudovat první šikanu Variante de Rettifilo na okruhu v Monze. Zatáčka je nyní plynulejší a bezpečnější. Trať pro motocykly se nyní zkrátila o šestnáct metrů, původní šikana zůstává pouze pro automobilové závody.

Premiéra na wild card
Yoshimura Suzuki absolvoval s japonským jezdcem Daisako Sakai debut ve WSBK. Původně plán týmu zněl startovat v Assenu, ale z důvodu explozí islandské sopky a následnému omezení letecké dopravy byl tým nucen startovat až zde v Monze. Další starty se očekávají v Imole a Magny-Course.

Rekord superbiku
Už od pátku se jezdci přetahovali o rekord v maximální dosažené rychlosti. Okruh v Monze je tomu jak stvořený a tak součastným držitelem rekordu motocyklů superbike je Říman Max Biaggi, který doslova letěl na Aprilii rychlostí 330 km/h.

Ben Spies na návštěvě
Volný víkend využil v současnosti už jezdec MotoGP Ben Spies k návštěvě svých bývalých soupeřů. Mistr světa superbiků prozradil, že v paddocku WSBK má stále spoustu přátel a samozřejmě přeje Yamaze, takže tu Texasan žijící v Itálii nemohl chybět. Byl tu i Marco Simoncelli, který si WSBK také vyzkoušel a přijal pozvání spolukomentátora pro italskou televizi la7.

Inter vs. AS
Boj o titul ve fotbalové Serii A mezi Interem Milán a AS Řím nenechává klidnou ani motocyklovou veřejnost, zvlášť dva italské nejúspěšnější jezdce současnosti a velké rivaly. Max Biaggi přiklání své sympatie k AS, Valentino Rossi je pro změnu fanouškem Interu.

SBK Party Milán
V hlavním městě módy v Miláně uspořádal promotér šampionátu WSBK promo akci s názvem SBK Party. Za účasti většiny jezdců a důležitých lidí se mohli ve čtvrtek, den před vypuknutím víkendu rychlosti na okruhu Monza, fanoušci blíže seznámit se svými favority nebo jejich motocykly.

Silverstone připraven
O uplynulém víkendu se otevřel nově rekonstruovaný okruh v Silverstone, který bude dějištěm desátého závodu sezony, po brněnském zastavení. Nový okruh na své rychlosti a minimálního převýšení mnoho neztratil, je bezpečnější a divácky více atraktivní. Mimo WSBK se letos zde představí také MotoGP.

WSBK Monza 1.jízda: 1.Biaggi (ITA/Aprilia)+31'07.044 (200,504 kph), 2.Toseland (GBR/Yamaha)+0.247, 3.Crutchlow (GBR/Yamaha)+0.297, 4.Haslam (GBR/Suzuki)+0.958, 5.Camier (GBR/Aprilia)+4.493, 6.Xaus (ESP/BMW)+7.343, 7.Fabrizio (ITA/Ducati)+7.369, 8.Corser (AUS/BMW)+9.344,...15.Smrž (CZE/Ducati)+26.266.

WSBK Monza 2.jízda: 1.Biaggi (ITA/Aprilia) 31'07.122 (200,496 kph), 2.Haslam (GBR/Suzuki)+4.547, 3.Corser (AUS/BMW)+5.469, 4.Camier (GBR/Aprilia)+10.267, 5.Sykes (GBR/Kawasaki)+15.561, 6.Haga (JPN/Ducati)+15.816, 7.Guintoli (FRA/Suzuki)+15.861, 8.Smrž (CZE/Ducati)+20.977.

WSBK průběžně: 1. Haslam 181, 2.Biaggi 178, 3.Rea a Checa 110, 5.Toseland 106, 6.Haga 100, 7.Corser 92, 8.Camier 72, 13.Smrž 47.

WSSP Monza: 1.Laverty (IRL) Honda)+28'51.936 (192,129 kph), 2.Sofuoglu (TUR/Honda)+2.817, 3.Lascorz (ESP/Kawasaki)+3.043, 4.Pirro (ITA/Honda)+21.238, 5.Fujiwara  (JPN/Kawasaki)+22.003, 6.Lagrive (FRA/Triumph)+22.056, 7.Davies (GBR/Triumph)+30.724, 8.Salom (ESP/Triumph)+30.730, 9.Rea (GBR/Honda)+30.857, 11.Roccoli (ITA/Honda)+32.272.

WSSP průběžně: 1.Lascorz 101, 2.Sofuoglu 97, 3.Laverty 91, 4.Davies 55, 5.Salom a Rea 40, 11.Roccoli 29.

Vytisknout

Diskuze: V Monze vládl Max Biaggi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

56

Na WSBK čeká slavná Monza

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud