Barbora Pivná: Vrátil si se z testování rámu RSV, jaké to bylo?
Karel Abrahám: Tak, my jsme byli na jednom testování. Docela mě to mrzí nebo mrzelo v první chvíli, protože ve Valencii to nebylo nic moc, ale na těch druhých testech v Arménii už to bylo úplně super, tak mě to tak trochu mrzelo, že řekli, že to nakonec nepojedem, tak jsme najeli na něco nového na RSV 2, což je vlastně fabrika z Milána z Itálie. Byl jsem se tam teď podívat jednou, ale moc jsem tam neviděl. My jsme tam byli asi hodinu - dvě hodiny, podívat se na motorku. Která neměla kapoty, jenom ten rám, jak to mají předběžně udělané. Oni tam neměli ten nový rám, spíš ten, co se testoval teď. Načrtli mi různé změny, co na tom budou dělat, takže jsem vlastně přišel na to, jak ta motorka bude vypadat a jaká s nimi bude spolupráce. Byli tam aj mechanici.
Takže jsi spokojený?
Tak podle toho, co jsem viděl, tak jo, ale uvidíme jak to bude přímo na těch testech.
Jak se těšíš na nadcházející moto sezónu?
Tak určitě se těším hodně, ale jsem zvědavý na to, jaký to bude, jak se pojede. Jsem hodně zvědavý na to, jaké budou ty změny, jak to pojede, kolik tam bude jezdců. Já teďka vůbec nic nevím, jestli je to rychlé nebo ne.
Jak se těšíš na přestup z „dvojtaktu“ na „čtyřtakt“?
Určitě hodně, jel jsem na tom už jednou. A bylo to dost lepší než „dvojtakt“. Ale „dvojtakt“ je v podstatě těžší.
Je rozdíl jet závod v cizině a tady v České republice, myslím tím, cítíš na sobě větší tlak?
Určitě ano. Myslím si, že v Brně je těžší závod a já se na něj těším, ale jakmile má přijít, tak se těším až bude za mnou, v podstatě je tady strašně moc akcí okolo toho, je tady strašně moc novinářů, lidi co chcou všechno vědět. Je dobré, že je to před domácím fanklubem, ale je to hodně na nervy.
Může vůbec kluk jako ty stíhat školu, kamarády a rodinu?
Jo určitě, zrovna včera jsem byl v kině na „Imaginarium dr. Parnase“. Nebylo to špatné. Hrál tam ten herec Heath Ledger, nahradil ho Johny Depp, protože v půlce filmu, kdy se natáčel zemřel. Na něco mám čas. Přes zimu je dobrý, že tam to volno je. Dobrý pro mě je, že v zimě odpadly kvůli vysokým mrazům tréninky na motocross.
Máš úžasný fanklub vedený fajn lidmi, je to asi fajn pocit, viď?
Určitě, je to super. Pokaždé jsme dohodlí, kde oni budou, kde budou přesně stát, abych o nich věděl a nemusel je hledat na tribunách. Je to určitě perfektní i v tom, že jedou na závody i mimo Českou Republiku do Assenu, Le Mans. Většinou se na ty závody hlásí i hodně lidí. Takže to podle mě nemají jen jako zájezd, spíš jako odpočinek od práce a trochu ta pařba. :-)
Pamatuješ si ještě, kdy si na motorce dal poprvé „kolínko“ a jaké to bylo? Na jaké motorce?Jaký si z toho měl pocit?
Tak, to já si pamatuji. Samozřejmě, když jsem začal, tak jsem se chtěl dotknout kolenem, protože je to prostě drsné.:-) Na minibikách v podstatě od začátku. V podstatě proto, že jsou malý. Na 125 bylo to v Riece a na mé první 125 na Hondě a vím v jaké to bylo zatáčce - třetí od konce, byla seklá - levá, akorát jenom trošičku.
Pověz našim čtenářům nějaký kuriózní zážitek s fanoušky?
Jo, jednou mi jedna holka v rádiu chtěla poslat kalhotky, když já jí pošlu své podepsané tričko.
Kdo je Tvůj vzor v životě?
Asi Valentino Rossi. Po té sportovní stránce, co dokázal, tak musí být vzor každému.
Myslíš si, že naše společnost opovrhuje motorkáři?
Nemůžu říct, že opovrhuje, ale nemyslím si, že jsou lidé nadšení. Já doufám, že se to časem změní, že to ty lidi v ČR začne více bavit a bude to více sledovaný sport v TV.
Děkuji mnohokrát za rozhovor Karle.
Já také, děkuji moc.
Bylo to velice příjemné dopoledne a touto cestou Karlovi ještě jednou mnohokrát děkuji za spolupráci i ochotu, přeji mu mnoho úspěchů v motosezóně 2010 a co nejvíce vítězství.
Velké díky také patří panu Jiřímu Dočekalovi, který všechno domluvil a bez něhož by se rozhovor neuskutečnil.
Děkuji také skvělé fotografce Lence Nádějové, že nafotila úžasné fotografie.
Pevně věřím, že se Vám rozhovor líbil.