Český jezdec Jarek Janiš vybojoval páté místo, když do cíle dojel ve skupině bojující o stupně vítězů.
Start závodu přinesl ostrý souboj o první zatáčku, do čela závodu se dostali Vitantonio Liuzzi s Patrickem Friesacherem a začali se vzdalovat svým soupeřům. Janiš měl slušný start, ale v tlačenici v první zatáčce přišel o jedno místo. Český jezdec ale brzo dostal Tony Schmidta pod tlak, který jeho soupeř nevydržel a vyjel z trati, čímž se Janiš posunul zpět na sedmou příčku. Povinné zastávky vyvolaly zajímavé strategické manévry týmů, mezi prvními zajeli do boxů Björn Wirdheim a Giorgio Pantano. Naopak vedoucí duo Red Bullu i Janiš vydrželi na trati podstatně déle. Původně se zdálo, že první varianta byla vhodnější, protože poté, co všichni jezdci měli povinnou zastávku za sebou, byli v čele Wirdheim s Pantanem. Jenže jejich pneumatiky byly více opotřebované a brzo se dostali pod tlak Friesachera, který brzo proniknul do čela. Janiš klesnul na osmé místo, postupně však stahoval soupeře a postupoval vpřed, v posledním kole už byl ve vizuálním kontaktu se skupinou bojující o druhé místo. Právě závěr závodu přinesl strhující boj, když Wirdheima, Pantana, Bella a Liuzziho, který měl pomalou zastávku v boxech, dělily jen desetiny a tvrdě se bojovalo o každý centimetr. Bitva vyvrcholila v předposlední zatáčce, kde Liuzzi až útočil za každou cenu a došlo ke kolizi s Pantanem, ze které profitoval Bell postupem na třetí místo. V závěsu už byl i Janiš, ale na útok již neměl dostatek času, zvláště když ho zbrzdil jezdec o kolo zpět, a cílem projel na šestém místě.
Závod měl ještě dohru u zeleného stolu, komisaři závodu totiž neměli pochopení pro Liuzziho agresivní předjížděcí manévr. Za vytlačení soupeře mimo trať ho potrestali penalizací 25 sekund, které byly přičteny k výslednému času. Liuzzi tímto přišel o čtvrté místo a Janiš si o jednu příčku polepšil.
Jarek Janiš, 5.:
„Měl jsem dobrý start, přesto jsem přišel o jedno místo. V první zatáčce jsem totiž byl za Speraficem a vnějškem mě předjel Schmidt. To byla smůla, protože jinak jsem se určitě udržel jezdců přede mnou. Snažil jsem se dostat Schmidta pod co největší tlak a to se vyplatilo, relativně brzo udělal chybu a já potom mohl jet svým tempem. Přál bych si, aby závod trval o pár kol déle. Rychle jsem se dotahoval ke skupině jezdců přede mnou a nebýt o kolo zpět jedoucího vozu BCN, který mě vytlačil do trávy, mohl jsem v předposlední zatáčce zaútočit. Páté místo není špatné, ale mohlo to být i lepší, protože vůz byl výborný.“
Igor Salaquarda, šéf týmu:
„Zastávky v boxech naplnily očekávání, závod byl hodně dramatický až do samého konce. Naše zastávka byla ok, ale některé týmy byly rychlejší, takže máme co trénovat. Jarek podal dobrý výkon, ke kterému pomohl i dobře nastavený a fungující vůz.“
Tisková zpráva www.jarek-janis.cz
Fotografie: www.jarek-janis.cz