Berger, který vedení série převzal na začátku roku 2017, řekl, že v DTM již existuje precedent a série tak může přežít i za těchto okolností po odchodu Mercedesu po sezoně 2018. Podle Bergera navíc mají čas na to, aby se pokusili přilákat nové výrobce pro rok 2019.
"Pro každého to bylo [oznámení Mercedesu] velkým překvapením. Teď má každý pocit, že to vezme tři až čtyři týdny, abychom si uvědomili, jak to na nás dopadne, uklidnili se a vyjasnili si, jaké jsou ty správné kroky, které máme udělat - a samozřejmě je teď ten zatracený čas dovolených," řekl Gerhard Berger pro Autosport.
"Máme také jeden a půl roku na to, aby se nám snad podařilo získat dalšího výrobce. Ale po mnoho let [2006 - 2011] DTM fungovalo se dvěma výrobci - Mercedesem a Audi - a já nevidím jediný důvod, proč by tomu tak nemělo být znova," pokračuje Gerhard. Klíčové v otázce možného získání dalšího výrobce by mohlo být přijetí pravidel o nových dvoulitrových turbo motorech od roku 2019. Ty se už používají v japonském šampionátu Super GT a ulehčily by tak možný vstup tamních výrobců - Lexusu, Nissanu a Hondy - do DTM.
"Jsme teď ve fázi finálních diskusí o konceptu správné pohonné jednotky a řekl bych, že čtyřválcové dvoulitry s turbem jsou na pole position. Ale díky této zprávě je teď vše zastaveno [veškeré diskuse] - myslím, že budeme vědět koncem srpna, kterým směrem se vydáme." Berger také vyloučil spekulace, že by DTM mohlo adoptovat verzi aktuálních regulí kategorie GT3 s tím, že by se možná uvolnily některé limity v oblasti výkonu.
"Myslím, že to, co teď musíme udělat, je vypořádat se s touto situací. Měl jsem velmi jasnou představu o tom, co je správnou cestou až do doby před třemi týdny, kdy byl Mercedes ještě na palubě. Je zde hodně rozdílných názorů a musím říct, že koncept aktuálních DTM aut je brilantní, ale uvidíme, co musíme udělat," zakončil Berger.