WEC: Ford nasadí do začátku sezóny 2017 nejsilnější možnou sestavu

iM1, 13. března 2017, 12:30 Google+

Americký Ford se do světové vytrvalostní série vrátil ve velkém stylu a po 50 letech znovu získal vítězství ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. Hlavním cílem sezóny 2017 je, opět stejně jako před půl stoletím, toto vítězství obhájit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford GT #68 zvítězil ve 24 hodinovém závodě v LeMans.v roce 2016

Ford GT #68 zvítězil ve 24 hodinovém závodě v LeMans.v roce 2016 | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Vozy Ford GT ve vytrvalostních závodech WEC a IMSA nasazuje automobilka Ford prostřednictvím závodního týmu Chip Ganassi Racing. Obhajobě loňského vítězství v prestižním závodě 24 hodin Le Mans podřídili u Fordu veškerou zimní přípravu, na kterou naváže prolog v Monze (1. - 2. dubna) a samozřejmě také první dvojice ostrých závodů sezóny 2017 (Silverstone a SPA-Francorchamps). V těchto dvou závodech nasadí Ford do obou svých vozů tříčlenné posádky, aby si jezdci zvykli na součinnost v rámci ostrého závodního tempa. Ve voze #66 se ke kmenové dvojici Stefan Mücke, Olivier Pla připojí Američan Billy Johnson a do vozu #67 po bok Andy Priaulxe a Harry Tincknella usedne Luis Felipe „Pipo“ Derani, který si v loňském roce odbyl velmi podařený debut ve vytrvalostních závodech světové série.

Speciálně pro závod 24 hodin Le Mans nasadí Chip Ganassi Racing ještě další dva vozy. Ford GT #68 bude řídit vítězné trio z loňského Le Mans: Sébastien Bourdais, Joey Hand, Dirk Müller. Tato trojice svou rychlost potvrdila také vítězstvím v letošním ročníku prestižního amerického závodu v Daytoně. Do čtvrtého vozu #69 usednou Ryan Briscoe, Richard Westbrook, Scott Dixon, kteří se pokusí v Le Mans vylepšit své loňské třetí místo.

Hodně se do Le Mans těším,“ uvedl majitel týmu Chip Ganassi a dodal: „přestože jsme zde vloni zvítězili. Ale obhajoba tohoto úspěchu je pro nás ještě větší výzvou. Vloni jsme zde kromě vítězství získali také mnoho cenných závodních zkušeností a to nám umožní se na tento prestižní závod ještě lépe připravit. Znovu zde nasadíme čtyři vozy, ve kterých se bude střídat 12 nejlepších závodních jezdců světa. Nemohu se dočkat, až zde budeme obhajoval náš loňský triumf.

Když jsme vloni přijeli do Le Mans, abychom se pokusili navázat na naše slavné vítězství z doby před 50 lety, byli jsme pod velkým tlakem,“ řekl Raj Nair, výkonný viceprezident pro globální rozvoj a technický ředitel Ford Motor Company. „Podařilo se nám to a bylo to úžasné vítězství. Nyní ale nesmíme usnout na vavřínech. Letos v červnu se znovu do Le Mans vrátíme a při tom se budeme opírat o zkušenosti z loňské sezóny i o našich sedm vítězství, kterých jsme dosáhli v sezóně 2016, včetně Daytony 2017. Již se nemůžeme dočkat chvíle, kdy naše vozy znovu vyjedou na trať tohoto slavného závodu.

Pipo Derani, Ford GT #67: „Je mi velkou ctí podílet se na závodním programu takové světové značky, jakou je Ford. Být členem týmu, jakým je Chip Ganassi Racing, to byl jeden z mých dosavadních cílů mé kariéry. V prvé řadě chci poděkovat Georgi Howard-Chappellovi za jeho důvěru, díky které jsem získal tuto závodnickou příležitost. Stopa, kterou za sebou vozy Ford GT zanechali v celé loňské sezóně vytrvalostních závodů je nepřehlédnutelná. Moc se těším na spolupráci s týmem a pokusím se svou měrou maximálně přispět k dalšímu úspěchu Fordu ve vytrvalostních závodech i k obhajobě vítězství v Le Mans.

Sébastien Bourdais, Ford GT #68: „Když myslím na návrat do Le Mans, mám takový zvláštní pocit. Budeme zde obhajovat loňské prvenství, ale zároveň si každý při pohledu na nás řekne - Vloni si nastavili laťku poměrně vysoko a nyní všichni začínáme odznovu. Ale takové je závodění a mým úkolem je co nejlépe se připravit a odevzdat maximální možný výkon. Proto jsem moc rád, že mohu být znovu u toho. Historický souboj Fordu s Ferrari se po 50 letech znovu opakuje a pro mne je to velká čest, že mohu být jeho součástí. Do konce života si budu pamatovat, že jsem byl u toho, když se v Le Mans psala historie. Když přijedete s celým týmem do Le Mans, tak pocítíte velmi zvláštní, neopakovatelnou atmosféru. To není, jako když přijedete na nějaký další závod v mistrovství, tady jste přijeli do Le Mans. Ze všech stran je znát, že tento závod je jiný, jedinečný, neopakovatelný.

Harry Tincknell, Ford GT #67: „Jednou ze zvláštností okruhu v Le Mans je to, že jeho část vede po veřejných komunikacích a proto tam nelze jen tak přijet a testovat. Každý dostaneme jen jednu šanci do roka. Je to největší vytrvalostní závod na světě. Přímo u trati jej sleduje přes 250000 diváků, kteří vytvoří neopakovatelnou atmosféru, kterou nikde jinde nezažijete. Také samotná trať je úžasná. Jedná se o vysokorychlostní okruh, který přesně sedí našemu vozu, protože Ford GT byl vyvinutý speciálně pro  Le Mans. Vloni se nám podařil historický zápis, když jsme po 50 letech zopakovali zdejší vítězství z roku 1966. Navíc já řídím vůz #67 a právě #67 zde v roce 1967 obhálilo vítězství zn. Ford. Takže doufám, že se historie bude opakovat. Myslím si, že letos máme dobrou šanci, protože před loňským závodem v Le Mans jsme absolvovali pouhé dva ostré starty. Letos jsme na tom podstatně lépe, protože můžeme čerpat z loňských zkušeností a také z úvodního závodu v Daytoně 2017. Jedeme do Le Mans s velkými očekáváními. Bude to velmi těžké, ale přes to se nemohu dočkat. Vždyť se jedná o největší závod sezóny.

Stefan Mücke, Ford #66: „Rozhodně chceme letos vyhrát nejenom v Le Mans, ale v celém šampionátu. Vloni jsme dosáhli několika dobrých výsledků a letos chceme šampionát vyhrát. Sezóna bude dlouhá, skládá se z několika výjimečných závodů a já už se nemohu dočkat, až to začne. Jsem velmi šťastný, že jsem součástí tohoto týmu. Máme výborné auto a já jsem hrdý na to, že mohu být součástí tohoto jedinečného historického momentu. Je dobře, že je šampionát tak pestrý co se týká zastoupení značek. V minulosti vyhrávalo Ferrari, vloni získal jezdecký titul Aston Martin a letos to bude Ford. Sezóna je ale dlouhá a my musíme po celou dobu odvádět ty nejlepší výkony nejen na trati, ale i mimo ni. To je jediná správná cesta vedoucí ke stanovenému cíli.

Andy Priaulx, Ford GT #66: „Letos budeme jistě silnější, protože se můžeme opřít o zkušenosti z loňské sezóny. Ale nebude to vůbec snadné, protože se konkurence rozrostla o nový tovární tým Porsche. Bude to ve třídě GTE velký boj, ale doufám, že z něj vzejdeme vítězně. Ostatně, jakožto ve správném mistrovství světa, se zde mezi sebou budou měřit ti nejlepší piloti z celého světa. Proto očekávám těsné souboje a celkově tvrdý boj. Ale pevně věřím, že v tomto velkém boji uspějeme.

Google+ Vytisknout

Diskuze: WEC: Ford nasadí do začátku sezóny 2017 nejsilnější možnou sestavu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Audi i BMW: V DTM budeme v roce 2019 pokračovat, ale v roce 2020 chceme třetího výrobce

Eriksson, Joel

Misano: Odvážná strategie pomohla Erikssonovi k jeho prvnímu vítězství v DTM

di Resta, Paul

Misano: Di Resta ovládl úvodní noční závod v italském Misanu

Loïc Duval by si samozřejmě přál, aby byla Audi konkurenceschopnější v kvalifikacích

Duval: Na rivaly ztrácíme v kvalifikacích, závodní rychlost máme už stejnou jako BMW

Augusto Farfus zajel minulý víkend na Brands Hatch nejlepší závod sezony

Farfus: BMW letos v DTM jednoduše není tak rychlé jako Mercedes.

Paul di Resta slaví vítězství v Brands Hatch

Brands Hatch: Di Resta se udržel před Paffettem a slaví nedělní vítězství

Juncadella, Daniel

Brands Hatch: Juncadella slaví svoje první vítězství v DTM:

Rast získal pro Audi zatím jediné letošní vítězství

Rast: Výkonnostní krize Audi nás nutí jít do většího rizika

Ogier si auto Mercedesu v Itálii již vyzkoušel

Sébastien Ogier, několikanásobný mistr WRC, pojede závod DTM!

Aston Martin by mohl vstoupit do DTM (ilustrační foto)

Aston Martin je spojován s možným vstupem do DTM ve spolupráci s Red Bullem a HWA

reklama
reklama

Doporučujeme

Aston Martin Vantage #95 posádky Nicki Thiim, Marco Sorensen vede startovní pole vozů LMGTE Pro

WEC: Prodrive získává od Aston Martin výraznější podporu

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud