Co se skrývá za partnerstvím Izod a IndyCar?

iM3, 6. listopadu 2009, 17:33 Google+

Dlouhá léta hledání plnohodnotného partnera série IndyCar konečně skončilo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Enge, Tomáš

Enge, Tomáš | foto: IndyCar Media

Sdílejte článek

Kolem série občas propluly malé rybky, kterým ale chyběl potenciál partnerství. Před rokem se schylovalo k dohodě s Coca – Colou, ale kontrakt vyšuměl, podobně jako tento nápoj, do ztracena.

Pak přišla značka Izod vlastněná organizací Phillips-Van Heusen. Ačkoliv je u v České republice Izod prakticky neznámý, v Americké má silné jméno. A právě silný partner může pomoci oslabující vitalitě IndyCar.

Potřeba silného partnera
Šestiletá dohoda s Izod znamená bohatou finanční injekci, která přišla v pravý čas. Po odchodu Tonyho George z vedení Indianapolis Motor Speedway a IndyCar ztratila série zdroj finančního příjmu. George lil do IRL peníze, které utržil z provozu IMS, po letní restrukturalizaci však byly kohoutky z IMS uzavřeny. K popularitě IndyCar nepřispěla ani extrémně nízká sledovanost. Sporný přechod na kabelovou stanici Versus je mnohými zpochybňován, úplné K.O. pak zasadil provozovatel kabelové televize DIRECTV, jenž ze své programové nabídky stáhl stanici Versus.

Vyhlídky série byly mizerné, dohnat někoho k podpisu smlouvy o sponzoringu IndyCar bylo extrémně těžké. Vedení série přesto učinilo husarský kousek a přesvědčilo Izod, aby vedle sponzorství Ryana Hunter-Reaye zaštítilo i kompletní šampionát.

Balík peněz úzkou spolupráci
„V naší kampani zvolíme velmi agresivní přístup,“ uvedl marketingový ředitel Phillips-Van Heusen Mike Kelly. Izod investuje do IndyCar 10 milionů ročně, obratem za to může být značka v oficiálním logu série. Dalších 100 000 dolarů poskytne všem týmům, které se zúčastní celého šampionátu. Výměnou za bohatý obnos bude moci Izod reprezentovat sérii v nových kolekcích oblečení. V rámci 100. výročí závodu Indianapolis 500, které se uskuteční roku 2011, připravuje speciální sérii triček. Všichni jezdci IndyCar budou volně k dispozici k reklamním účelům, pro fanoušky a vážené hosty bude k dispozici dvousedadlový monopost, s nímž se vyvolení projedou v průběhu zaváděcích kol podniku Indianapolis 500. V plánu je zvýšení iniciativy televizních partnerů Versus a ESPN na stanici ABC, či zapojení do tvorby oficiálních stránek IndyCar. „Naše mise zůstává stejná – přesunout se z komunity lidí, která zná závody, do nové skupiny, která vzrušení ze závodů monopostů ještě nepoznala,“ pokračoval Mike Kelly

Izod tak vezme sponzorství za správný konec, do propagace seriálu se vrhne střemhlav a vnese do podvědomí veřejnosti pojem IndyCar. „Přinesli odborný marketinkový plán, který jsme doposud neměli,“ uvedl spokojený sportovní ředitel IRL Brian Barnhart. „Nejprve jsme se spojili a teď máme nového sponzora,“ komentoval situaci Franchitti. „Myslím, že IndyCar jde správným směrem.“

Detailní marketingový plán Izod odhalí před začátkem sezóny v březnu.
Vytisknout

Diskuze: Co se skrývá za partnerstvím Izod a IndyCar?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Paffett, Gary

Video: “Projížďka“ Garyho Paffetta sezonou

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud