Datum narození: 11. září 1976
Národnost: česká
Místo narození: Liberec
Váha: 67 kg
Výška: 171 cm
Zaměstnání: Automobilový závodník
První závod: Ford Fiesta Cup 1992
Nejlepší výsledky
1. místo v pořadí Mezinárodního mistrovství FIA Formule 3000 2002 před samotnou diskvalifikací ze závodu v Maďarsku.
3 závody Mezinárodního mistrovství FIA Formule 1 2001 (Prost Acer Team)
3. místo v Mezinárodním mistrovství FIA Formule 3000 2001 (Coca-Cola Nordic Racing Team)(vítěz 2 závodů, 3 nejrychlejší tréninky, 1 nejrychlejší kolo)
6. místo v Mezinárodním mistrovství FIA Formule 3000 2000 (mySAP.com Team)(vítěz 1 závodu, 1 nejrychlejší trénink, 1 nejrychlejší kolo závodu)
1. místo v Mistrovství Německa Formule Ford 1996(4 vítězství)
KARIÉRA 1992 Ford Fiesta Cup
1993 Ford Fiesta Cup (16. místo)
1994 Ford Fiesta Cup (9. místo, 5 vítězství)
1995 Mistrovství Německa formule Ford (3. místo, 4 vítězství)
1996 Mistrovství Německa formule Ford (1. místo, 4 vítězství)
1997 Mistrovství Německa formule 3 (12. místo)
1998 Mistrovství Německa formule 3FIA F3000 Championship (22. místo, 1 bod)
1999 FIA F3000 Championship (11. místo, 1x 2. - Magny Cours)
2000 FIA F3000 Championship (6. místo, 1 vítězství - Hockenheimring)
2001 FIA F3000 Championship (3. místo, 2 vítězství-Barcelona, Nürburgring)MS formule 1 (12. místo ve VC Itálie)
2001
FORD FIESTA
Kariéru začal v patnácti letech po absolvování jezdecké školy Jiřího Mičánka v Brně, kde získal licenci a v 16 ti letech startoval ve svém prvním závodě - Ford Fiesta Cup v týmu Svět motorů. V roce 1993 vytvořil, opět v týmu Svět motorů, posádku s Jaroslavem Páralem a obsadil 11. místo v konečném pořadí. V posledním závodě sezony (v Brně) po boku svého otce poprvé vystoupil na stupně vítězů. V roce 1994 společně s Jürgenem Rotherem dosáhl osmi postavení na čele startovního pole. Tomáš Enge v šampionátu získal pět vítězství a celkově obsadil 9. místo.
FORMULE FORD
Pro sezonu 1995 získal pro Tomáše Engeho jeho manažer Antonín Charouz místo v nejlepším německém týmu formule Ford, Eifelland Racing, který vedl Albert Hamper. Stejnou cestou kráčeli do F1 například Michael Schumacher, Heinz-Harald Frentzen, Ayrton Senna nebo Nigel Mansell. V roce 1996 Tomáš Enge Mistrovství Německa formule Ford vyhrál.
FORMULE 3
V roce 1997 startoval v týmu BSR Bertrama Schäfera v Mistrovství Německa formule 3 a obsadil v konečném pořadí 12. místo. V následující sezoně nezvolil tým vhodnou kombinaci motoru a podvozků a Tomáš Enge přes veškeré nasazení získal do poloviny sezony pouhé tři body.
FORMULE 3000
S ohledem na složitou situaci v polovině roku 1998, kdy se Tomáš Enge účastnil Mistrovství Německa formule 3, našel manažer Antonín Charouz řešení a Tomáš Enge jel v závěru července 1998 svůj první závod v Mezinárodním mistrovství formule 3000. V italském týmu AutoSport Racing absolvoval pět zbývajících závodů sezony a na německém Nürburgringu získal jeden bod.
V roce 1999 startoval Tomáš Enge v italském týmu WRT Rafanelli. Po úvodních dvou závodech, ve kterých se nekvalifikoval, pravidelně dojížděl a ve Francii obsadil 2. místo. Zisk šesti bodů stačil na celkové 11. místo.
O rok později absolvoval Tomáš Enge v barvách juniorského týmu West McLaren Mercedes - mySAP.com Team. Historického úspěchu dosáhl 29.7.2000 na okruhu Hockenheim, kde v dramatickém závodě dokázal zvítězit. V dalších závodech dojel dvakrát na pátém, jednou na šestém místě a v celkové klasifikaci obsadil - se ziskem 15 bodů - 6. místo. Kromě těchto výsledků zajel v sezoně jeden nejlepší tréninkový čas a jednou nejrychlejší kolo v závodě.
Sezona 2001 představovala nejlepší výsledky Tomáše Engeho ve formuli 3000. V týmu Coca Cola Nordic Racing zvítězil v závodech v Barceloně, na Nürburgringu a při rovnosti bodů (39) obsadil s menším počtem výher 3. místo. Atakoval historický rekord Kolumbijce Montoyi, když dokázal ve třech závodech po sobě zajet nejlepší tréninkový čas.
Zatím nejblíže k vysněnému prvnímu místu v seriálu Mezinárodního mistrovství FIA F3000 měl Tomáš Enge v poslední sezoně a to v roce 2002. Avšak aféra kolem kouření marihuany a nemožnosti vyvrácení této skutečnosti u Mezinárodní komise FIA tyto šance rozplynula v nedohlednu. Jak se bude vyvíjet Tomášova kariéra není jasné. Jestli bude pokračovat v ne moc známém a viditelném způsobu závodění jako jsou v dnešní době sportovní vozy typu GT nebo zda bude mít šanci dokázat své schopnosti v krizi zamotaném šampionátu americké série C.A.R.T.? To jsou otázky, na které by v současné době mohli znát odpověď buď samotný Tomáš Enge nebo jeho manažér Antonín Charouz.
FORMULE 1
Poprvé usedl do vozu formule 1 v pátek 10. prosince 1999, když na okruhu v Barceloně absolvoval 13 kol za volantem vozu Jordan Mugen-Honda 1999. Druhý den odjezdil Tomáš Enge 38 kol. „Dařilo se mi jezdit vyrovnané časy a nedostal jsem se do žádné krizové situace. Technici a mechanici týmu mě pochválili, že jsem se hned napoprvé rozjel plynule, což se nováčkům podaří jen výjimečně,“ řekl Tomáš. V roce 2000 působil v roli testovacího jezdce týmu Jordan a v květnu absolvoval ve Francii týdenní testy na aerodynamiku vozu. Historický zápis provedl Tomáš Enge v neděli 16. září 2001. Jako první Čech, a současně první jezdec z východní Evropy, absolvoval závod Mistrovství světa formule 1. Ve Velké ceně Itálie, na okruhu v Monze, vystartoval ve voze týmu Prost Acer po problémech v tréninku z 20. místa a závod dokončil na 12. místě. Nastoupil i do zbývajících dvou závodů šampionátu - v USA dojel na 13. místě a Velkou cenu Japonska nedokončil pro technické problémy vozu. „Mám důvody být spokojený, vždyť jsem před svým prvním závodem ve formuli 1 absolvoval pouhých 600 kilometrů. Během tří závodů ve formuli 1 jsem získal tolik zkušeností jako za všechny předcházející závody v mém životě,“ podotkl Tomáš.