V minulém závodě zaostalo Audi (#8) pouhých 1,439 sec. za vítězem závodu. „To je pro nás důvod neustále se snažit a hledat další oblasti zlepšení,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, vedoucí závodního týmu Audi. „A proto jsme před závodem v Číně přistoupili k určitým změnám.“ Po závodě v Le Mans se vozy Audi R18 neustále zlepšovaly. Na Nürburgringu ujely speciály Audi na čele závodu celkem 46 kol, což představuje 24% ujeté vzdálenosti, v Mexiku to bylo 27%, v Texasu 61% a v posledním závodě v Japonsku to bylo již téměř 72%. Pokud k tomu přidáme ještě pět pole position a tři nejrychlejší kola v posledních 4 závodech, tak je to jasný důkaz stoupající výkonnosti německých prototypů.
Druhé místo posádky Lucas Di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis znamená snížení ztráty v průběžné klasifikaci jezdců na 5,5 bodu (na 2. místo) resp. 28,5 bodu (na 1. místo). Mezi obě posádky Audi se svým japonským triumfem vklínila posádka Mike Conway, Kamui Kobayashi, Stéphane Sarrazin. „Uvidíme trojitý souboj o mistrovský titul,“ říká Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP u Audi Sport. „Ale jsme realisté, do konce sezóny se hraje ještě o 52 bodů a samozřejmě nejlepší pozici v tomto má vedoucí posádka. Vynaložíme veškeré možné úsilí k tomu, abychom na konci sezóny byli úspěšní.“
Jediného úspěchu dosáhlo Audi v Šanghaji v roce 2013. Na 5 451 m dlouhém okruhu se skrývají dva extrémně náročné úseky, dvě unikátní „spirálovité" zatáčky a také dvě dlouhé rovinky. Poloměry zatáček jsou zde velmi rozdílné, takže jezdci některé zatáčky projíždí na první rychlostní stupeň, další na čtyřku nebo pětku.
Audi se v Šanghaji představí nejen v závodě FIA WEC. V rámci doprovodného programu se v Číně pojede také Audi R8 LMS Cup. Tento první značkový pohár Audi zde o víkendu absolvuje poslední dvě kola a o mistrovskou korunu bude bojovat hned 5 jezdců. Hlavní závod FIA WEC startuje v neděli 6. listopadu v 11:00 hodin místního času (04:00 SEČ).