Obě Audi se propadla hluboko do startovního pole. Vše má na svědomí olejové skvrna na dráze v místě vlásenky Porsche.
Po smyku vrazil McNish, jenž byl v tom okamžiku druhý, do pneumatik kryjících svodidla a Lehto, který jel v těsném závěsu za ním, narazil se svým Audi do gum jen o kousek dál. McNish byl ve velkém šoku a po vystoupení z vozu si to namířil nejprve nebezpečně zpět k dráze.
Lehto zůstal ve voze a po několika pokusech se mu ho podařilo znovu rozjet a se zničenou levou stranou dojet k mechanikům.
Také McNish znovu do vozu nasedl a po vytažení z kačírku ho nastartoval. Poškození jeho Audi bylo však podstatně větší. Přesto se Allan s poškozeným chladičem a zavěšením předních kol belhal se zdemolovaným vozem do boxů, kde se následně zhroutil a byl ošetřován přivolanými lékaři.
„Bylo to jako kluziště. Najednou tam nebyl žádný grip, absolutně nic. Žádná šance jakkoliv manévrovat, jen jste seděli a všechno ztratili, bylo to plné oleje,“ řekl k incidentu těsně před koncem 2. hodiny závodu Lehto.
Na okruh po incidentu vyjel Safety car. Vedení udržel Davies, na druhém místě následoval Capello s Audi týmu Goh a na třetím místě se objevil Justin Wilson s Dome Jud stáje Racing for Holland. Závod byl restartován krátce po uplynutí třetí hodiny.
Pescarolo Judd Bourdaise postihly technické problémy na páté pozici. Mechanici opravovali vůz 15 minut, ale Collard se ním opět pustil do boje.
McNish je podle lékařské zprávy v pořádku a byl odvezen do lékařského centra, kde bude pod stálým dohledem lékařů až do skončení závodu.
Foto: Audi Sport Press