Tomáš Enge a jeho britský kolega Darren Turner mířili na nový španělský okruh Navarra s trochou pesimismu kvůli příliš technické trati. O tom, jak je noová trať pomalá, se český jezdec přesvědčil již v prvních kolech tréninku, když na šesti místech musel řadit dokonce první rychlostní stupeň.
Chladné španělské počasí však vyhovovalo nastavení vozu Aston Martin DBR9 týmu Young Driver AMR a Tomáš Enge s Darrenem Turnerem obsadili v sobotní kvalifikaci vynikající pátou pozici s pouhou ztrátou tří desetin vteřiny na první místo. Tomáš Enge tak odstartoval do kvalifikačního závodu ze třetí řady. Start se českému pilotovi povedl, když ve třetí zatáčce figuroval na třetí pozici. Po pěti odjetých kolech však přišla pohroma. Vůz Aston Martin DBR9 přestal z ničeho nic řadit a Tomáš Enge musel svůj vůz odstavit.
Mechanici týmu Young Driver AMR stihli vyměnit převodovku a Darren Turner se postavil na startovní rošť hlavního závodu až do desáté řády. Závod poznamenalo několik kolizí, kterým se britský závodník dokázal někdy se štěstím vyhnout. K tomu přidal několik výborných předjížděních manévrů a v polovině závodu předával vůz se startovním číslem 7 Tomáši Engemu z šesté pozice. Liberecký závodník se díky výborné práci mechaniků posunul na pozici pátou a předjetím jednoho ze soupeřů se dostal až na konečnou čtvrtou příčku.
Posádce Tomáš Enge – Darren Turner patří dva podniky před koncem šampionátu FIA GT1 World průběžná pátá pozice v hodnocení jezdců. Tým Young Driver AMR je průběžně čtvrtá.
Tomáš Enge: „Zdejší pomalá trať, kde jezdím v šesti zatáčkách z třinácti na první rychlostní stupeň, našemu vozu Aston Martin DBR9 příliš nesedí. Nicméně jsme díky chladnějším podmínkám zajížděli v trénincích časy okolo desátého místa. V kvalifikaci se nám pak podařilo vybojovat pozici pátou. Bohužel v kvalifikačním závodě nám odešla převodovka, což je obrovská škoda, protože jsem v tuto chvíli jezdil na třetím místě.“
„Perfektně nám však vyšel hlavní závod, kde jsme se i s trochou štěstí vyhnuli všem kolizím a postoupli do první desítky výsledkové listiny. Následně se Darren ještě propracoval na místo šesté, ze kterého mi vůz předával. Já se díky výborné práci našich mechaniků při zastávce v boxech dostal na pozici pátou a následně ještě předjel vůz Ford GT. Myslím, že jsme z tohoto závodu vytěžili maximum možného a určitě jsme všichni spokojeni.“
zdroj tiskové zprávy: www.bpa.cz