0,8mm připravilo Engeho a Turnera o vítězství

iM2, 3. května 2010, 22:37 Google+

Druhým závodem pokračoval v neděli na okruhu Silverstone světový šampionát vozů GT1. Jezdecké duo ve složení Tomáš Enge - Darren Turner startující v týmu Young Driver AMR dokázalo v nabité konkurenci čtyřiadvaceti vozů zvítězit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Enge, Tomáš

Enge, Tomáš | foto: BPA sport marketing, a.s.

Sdílejte článek

Bohužel vůz Aston Martin DBR9 neprošel závěrečnou technickou kontrolou a posádka byla diskvalifikována.

Nedělní závod rozjížděl Darren Turner ze čtvrté pozice, kterou si posádka vybojovala v sobotním kvalifikačním závodě. Hned po první zatáčce se Aston Martin DBR9 se startovním číslem sedm dostal na třetí příčku za duo vozů Aston Martin týmu Hexis AMR. Tři britské speciály začaly svým pronásledovatelům ujíždět, jenže po osmi minutách závodu na trať vyjel safety car kvůli hořícímu vozu Corvette posádky Hezemans - Kumpen. Odklízení žluté Corvetty trvalo přibližně deset minut, po kterých byl závod restartován. Darren Turner se pověsil za vůz Jonathana Hirschiho, za kterým kroužil až do povinné zastávky.

Turner zajel k povinné zastávce o kolo dříve než Hirschi, což se později ukázalo jako rozhodující. Mechanici týmu Young Driver AMR zvládli zastávku opět neuvěřitelně rychle a Tomáš Enge se dostal na druhé místo za Thomase Accaryho. Toho během pár kol stáhl. Francouzský závodník však obdržel od sportovních komisařů penalizaci ve formě průjezdu boxovou uličkou a český jezdec neměl důvod s tímto vozem bojovat a zbytečně riskovat dostatečný náskok před ostatními soupeři. Po absolvování trestu Accaryho se Enge ujal vedení, které udržel až do samotného cíle hodinového závodu. Poslední kolo si český jezdec vysloveně užíval a početné davy diváků bavil driftováním a jízdou dveřmi napřed. Bohužel radost týmu vydržela pouze do závěrečné technické kontroly.

Techničtí komisaři zjistili na voze Aston Martin DBR9 nesoulad s technickými pravidly. Dřevěná deska pod zadní částí vozu má předepsanou tloušťku 25 mm. U bílého vozu se startovním číslem sedm naměřili komisaři tloušťku 24,2 mm a česko-britskou posádku nemilosrdně vyloučili.

Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Myslím, že nám trochu pomohl výjezd safety caru, protože tým Hexis AMR měl v plánu jedním vozem brzdit startovní pole a takto jim jejich taktika nevyšla. Darren výborně odstartoval a vůz mi předával na třetím místě. Měli jsme opět výborné zastávky v boxech a já jsem se po vyjetí na trať soustředil na rychlá kola, abych stáhl vedoucí vůz, což se mi podařilo. Očekával jsem perný boj, ale i tentokrát zasáhla vyšší moc. Následně jsem udržoval tempo a dojel do cíle jako první.“

„Bohužel ale ani to nestačilo. Dřevěná deska na spodku našeho vozu byla o 0,8 mm slabší, což nám na výkonu vůbec nic nepřidalo. Zdejší trať je hrbolatá, a tak se zřejmě stalo, že jsme na hrbech škrtali a ubrousili si potřebné desetiny milimetrů. Je to velká škoda a celý tým je obrovsky zklamaný. Já i Darren cítíme křivdu, ale bohužel pravidla jsou daná.“

„Nyní nás čeká květnový závod v Brně, kam se samozřejmě moc těším. Bude to po dlouhé době, kdy pojedu před českým publikem opět významný mezinárodní závod. Myslím, že výkon v Silverstone je dobrou pozvánkou na brněnský podnik.“


Mistrovství světa vozů kategorie GT1 pokračuje třetím podnikem už za necelé tři týdny (21. - 23. května) na Masarykově okruhu v Brně.

tisková zpráva: www.bpa.cz
Vytisknout

Diskuze: 0,8mm připravilo Engeho a Turnera o vítězství

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Enge, Tomáš

Změna výsledků:Enge/Turner přišli o vítězství

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud