V loňské sezoně se právě vozům Lola třídy LMP675 v seriálu ALMS dařilo nad očekávání dobře a byly konkurenty mnohem silnějším Audi R8 startujícím v silnější třídě.
Nové šasi z uhlíkových vláken vyhoví všem požadovaným testům Mezinárodní automobilové federace (FIA) pro třídy LMP1 i LMP2 a právě na vyšší třídu u Loly myslí v budoucnu. Podvozek by tak měl být k dispozici i dalším výrobcům, kteří na jeho základě mohou stavět vlastní vozy. To jest nová strategie výrobce.
Nový vůz B05/40 je navržen dle připravovaných předpisů s dvojitým obloukem nad hlavou jezdce. Zkušenosti v oblasti aerodynamiky by měly přispět k dalšímu nárůstu konkurenceschopnosti, neboť právě na tuto problematiku se inženýři u Loly zaměřili především.
Výrobce slíbil, že připraví také balík, kterým si budou moci vlastníci stávajících vozů třídy 675 aktualizovat své speciály pro LMP2. Balík bude tvořen skořepinou a karosérií. Je to krok vstříc současným zákazníkům a jejich investicím. Aerodynamické práce jsou již v pokročilém stádiu a v současnosti probíhají testy v aerodynamickém tunelu na modelu 1:2.
Výrobce počítá s osazením různých hnacích agregátů, kterým vyhoví i převodovka. Počítá se s motory od dvoulitrových turbomotorů až po šesti a osmi válce. Odzkoušená převodovka má schopnost přenést až 800 Nm kroutící síly a je navržena pro použití nové řady turbodieslových motorů ve vytrvalostních závodech v budoucích letech.
Právě převodovka používaná ve vozech Lola v loňské sezoně byla velmi ceněna. Nabízí se tak obava, aby její předimenzování pro potřeby velkých kroutících momentů neznevýhodňovalo vozy při použití menších motorů s jinou charakteristikou. Aby Lola snahou o multifunkční využití šasi neubírala z jeho konkurenceschopnosti…
Foto: Lola