Testy nového Astonu ukončila Engeho havárie

Daniel Šupa, 9. března 2009, 01:41 Google+

PAUL RICARD - 1. DEN; Úvodní trénink oficiálního testování Le Mans Series na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet se posádce Tomáš Enge, Jan Charouz, Stefan Mücke vydařil, když v něm s debutujícím prototypem Lola Aston Martin třídy LMP1 v neděli dopoledne obsadila druhé místo absolutně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Enge/Charouz J./Mücke

Enge/Charouz J./Mücke | foto: Le Mans Series Media/DPPI

Sdílejte článek

Odpoledne sice dokázal vůz továrního týmu Aston Martin Racing ještě výrazně zrychlit, po havárii Tomáše Engeho ale testy pro česko-německé trio předčasně skončily.

Jako první se z továrních jezdců týmu Aston Martin Racing za volantem zbrusu nového prototypu představil Stefan Mücke, který dosáhl na jihofrancouzském okruhu času 1:43,669 min, což vůz se startovním číslem 007 zařadilo na druhou příčku celkového hodnocení nedělního dopoledního tréninku. "Zatím je to dobré. V autě se cítím dobře a řešili jsme jen několik drobných problémů. Čas nebyl nijak zvláštní, ale pro nás je teď důležité, abychom vyladili všechny systémy a aby vše správně fungovalo," hodnotil německý jezdec Stefan Mücke, který se v kokpitu střídal s českými kolegy Tomášem Engem a Janem Charouzem.

"Zatím je to velmi dobré," pochvaloval si po dopoledním tréninku George Howard-Chappell, šéf týmu Aston Martin Racing. "Je příjemné, když dva zcela nové vozy krouží po trati prakticky bez problémů. Auta vypadají od svých prvních ujetých kilometrů velmi dobře a my s nimi nemáme od našeho příjezdu na okruh prakticky žádnou práci."

V odpoledním tréninku tým dále pracoval na vyladění vozu, Tomáši Engemu se podařilo o více než sekundu překonat Mückeho čas z dopolední sekce a díky tomu poskočil do čela průběžného hodnocení odpoledních jízd, krátce poté ale liberecký jezdec mírně chyboval na výjezdu z nejrychlejší zatáčky okruhu zvané Signes, která navazuje na dlouhou rovinku Mistral, a jeho vůz skončil v bariéře.

Český jezdec vyvázl z incidentu nezraněn, ovšem vůz byl nárazem značně poškozen a při testech, které v Le Castellet pokračují i zítra, se na závodní dráze už neobjeví.

"Vůz vypadá docela zle, ale nejdůležitější je, že Tomáš je v pořádku," řekl George Howard-Chappell.

"Na výjezdu ze zatáčky jsem se dostal na obrubník, dotkl jsem se ho podvozkem a vůz se roztočil do hodin. Když k tomu dojde ve vysoké rychlosti, potřebujete větší únikové zóny, než jsou na této trati," popsal Tomáš Enge.

Jan Charouz, který se v kokpitu vozu střídá s Tomášem Engem a Stefanem Mückem, absolvoval kvůli nehodě jen několik kol, přesto byl z nového prototypu nadšený. "Já jsem dnes ujel jen deset kol, takže jsem se zatím jen rozjížděl, ale z auta mám dobrý dojem. Z kokpitu je sice o něco hůř vidět než z našeho loňského vozu, celkově se ale zdá být zase o krok dál. Velice se těším na sezonu s tímto autem," řekl Jan Charouz.

Výsledky 1. tréninku, neděle 8. března 2009 (9:30 - 13:30):

 pořadí  st.č.  tým  třída  čas
 1.  11  Team Oreca Matmut  LMP1  1:42.109
 2.  007  Aston Martin Racing  LMP1  1:43.669
 3.  23  Strakka Racing  LMP1  1:43.960
 4.  12  Signature-Plus  LMP1  1:44.349
 5.  13  Speedy Racing Team Sebah  LMP1  1:44.412
 6.  10  Team Oreca Matmut  LMP1  1:44.490
 7.  009  Aston Martin Racing  LMP1  1:44.966
 8.  31  Team Essex  LMP2  1:47.208
 9.  40  Quifel-ASM Team  LMP2  1:47.227
 10.  25  RML  LMP2  1:48.954

 

Výsledky 2. tréninku, neděle 8. března 2009 (14:30 - 18:30):

 pořadí  st.č.  tým  třída  čas
 1.  11  Team Oreca Matmut  LMP1  1:41.442
 2.  007  Aston Martin Racing  LMP1  1:42.575
 3.  23  Strakka Racing  LMP1  1:43.551
 4.  10  Team Oreca Matmut  LMP1  1:43.650
 5.  009  Aston Martin Racing  LMP1  1:43.690
 6.  13  Speedy Racing Team Sebah  LMP1  1:43.785
 7.  12  Signature-Plus  LMP1  1:44.316
 8.  31  Team Essex  LMP2  1:44.973
 9.  25  RML  LMP2  1:46.105
 10.  33  Speedy Racing Team Sebah  LMP2  1:47.575

Testování pokračuje na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet v pondělí 9. března.

Tisková zpráva: bpa.cz
Vytisknout

Diskuze: Testy nového Astonu ukončila Engeho havárie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Servia, Oriol

KV Racing hledá peníze pro druhý vůz

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud