Sonoma: Weaver a Leitzinger přepsali historii

Daniel Šupa, 29. července 2003, 13:18 Google+

James Weaver a Butch Leitzinger dokázali zopakovat sobotní skvělý výkon v kvalifikaci i při nedělním závodě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

S těsným náskokem zvítězili a stejně jako v boji o Pole position přepsali historii seriálu ALMS.

Bylo to vůbec poprvé, kdy dokázal pouze dvoulitrový vůz třídy LMP 675 zvítězit v celkovém pořadí!

Ptáte se, jak je to možné a nevěříte vlastním očím? Za vysvětlením stojí tři hlavní faktory. Prvním je to, že používané prototypy třídy LMP 900, především Audi a Panoz, ale i R&S, již neprocházejí delší dobu vývojem. Druhým pak především tvar okruhu, který díky své členitosti a minimu dlouhých rovných úseků vyhovuje daleko více menším, lehčím, a proto i hbitějším vozům. Třetím je štěstí, které hrálo do karet vítězné posádce při poslední žluté fázi.

Na sluncem zalité dráze vidělo 25 - 30 tisíc diváků napínavé souboje nejen na čele startovního pole, ale i bitvy o vítězství v jednotlivých třídách. Posádka stáje Dyson Lola Racing přenechala celkové vedení soupeřům pouze při dotankování paliva a výměně jezdců. Na druhém místě skončilo Audi R8 stáje Joest, řízené Bielou a Wernerem, kteří se stali vítězi kategorie LMP 900.

Pro bronzové trofeje si na podium vystoupili vítězové z Atlanty Johny Herbert a JJ Lehto, posádka týmu ADT Champion Racing. Třetí místo však bylo velice tvrdě vybojované. Herbert stahoval po svém návratu z boxů na dráhu náskok výborně jedoucího Billa Auberlena s vozem Dallara MG. K rozhodujícímu útoku se expilot F1 odhodlal v poslední zatáčce posledního okruhu a úspěšně! Posádka s číslem 27 a vozem Dallara MG si musí na stupně vítězů ještě počkat, přesto se dokázala dostat mezi vozy Audi a Panoz.

„Když jsme se na začátku roku dívali na kalendář série a jednotlivé okruhy, věděli jsme, že tady by mohla přijít naše šance. Vůz je totiž skutečně skvělý především ve středně rychlých zatáčkách, které jsou na tomto okruhu charakteristickým prvkem,“ vysvětlil tajemství úspěchu Leitzinger.

Ale o vítězství se musela stáje Dyson Racing poprat přímo na dráze. Když byla po třetí čtvrtině závodu vyvěšena žlutá vlajka a startovní pole se sjelo dohromady za Pace carem, byl zrovna Weaver povolán do boxů pro palivo a nové pneumatiky. Když byl závod restartován zaútočil znovu na svoji ztracenou pozici a vedoucí vůz stáje Joest Audi. Po krásném souboji kolo na kolo ho v 11. zatáčce vybrzdil.

„Joest je nejlepším týmem, který kdy ve sportovních prototypech závodil a je pro nás obrovským úspěchem, že se s nimi utkáváme na dráze a že je dokážeme porazit,“ prohlásil James Weaver.

„Jejich vůz byl velice rychlý, přesně, jak jsme očekávali a vyšla jim poslední žlutá fáze, kdy obuli nové pneumatiky. Nedokázali jsme je udržet za zadní spoilerem,“ shodli se stříbrní Biela s Wernerem.

Favorizované Ferrari F550M stáje Prodrive Ferrari se musely prokousávat skrz pole slabších vozů a double ve třídě GTS si tak ze Sonomy odvezly tovární Corvetty. Na jezdce v rudých vozech přes veškerou snahu zůstalo jen 3. a 4. místo ve skupině. Pro vítězství si dojel nejrychlejší muž sobotní kvalifikace Olivier Gavin.

Třídu GT vyhrála posádka Luhr / Maassen s vozem Porsche 911 GT3 - RS stáje Alex Job, kteří porazili týmovou posádku Bernhard / Bergmeister až v samém závěru závodu poté, co startovali až z 29. pozice na startu.

Vytisknout

Diskuze: Sonoma: Weaver a Leitzinger přepsali historii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Sonoma: Obě Loly MG z první řady - anotační foto

Sonoma: Obě Loly MG z první řady

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud