Mladší Erik nejprve vyhrál první závod Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu, Jarek se pak nijak nenechal zahanbit a o necelou hodinu později vyhrál kvalifikaci na závod FIA GT.
Denní program začal na vlhké trati superpole ČP-SOC, Erik byl jako nejrychlejší jezdec kvalifikace na trati jako poslední. Zbytečně neriskoval a získal třetí místo na startu. Hned poté následoval druhý trénink FIA GT a v průběhu devadesáti minut trať dokonale oschla. Saleen S7R týmu Zakspeed byl opět na čele, když Janiš zajel v závěru tréninku drtivé kolo 1:55,493, které bylo rychlejší než loňský pole position.
Odpoledne přišel na řadu jako první opět Erik a osmnáctiletý jezdec ukázal vyzrálý výkon. Ještě před první zatáčkou si polepšil o jedno místo, a pak potřeboval jediné další kolo, aby se probojoval do čela. Pak už se za sebe neohlížel a vypracoval si přibližně čtyřsekundový náskok, který pak kontroloval až do cíle. Hned ve druhém podniku ČP-ŠOC se dočkal premiérové vítězství a úřadující evropský šampion se rychle zabydlel také v automobilech. Jarek velmi pozorně sledoval Erikův závod a jeho úspěch ho ještě více motivoval. Kvalifikaci FIA GT přerušily hned po pár minutách problémy vozu Corvette. Janiš měl trochu smůlu, protože z boxů vyjel jen pár sekund před vyvěšením červených vlajek, při návratu do boxů byl navíc povolán k vážení. Pneumatiky ztratily optimální teplotu a český jezdec narazil také na pomalejší vozy. Přesto se mu podařilo vyjet pole position, ačkoliv za svým dopoledním výkonem zaostal o necelé dvě desetiny.
Oba bratři se představí i v neděli. Prvních šest jezdců prvního závodu ČP-ŠOC startuje v obráceném pořadí, takže Erik bude na startu šestý. Jarek pak přivede na start celé pole FIA-GT, které vyrazí k hlavnímu závodu víkendu.
Erik Janiš: „Mám pochopitelně radost, nemohlo to pro nás dopadnout lépe! V superpole jsem byl možná až příliš opatrný, ale třetí místo na startu bylo ok. Měl jsem dobrý start a byl jsem za týmovým kolegou. Nejprve jsem na něj nechtěl útočit, počítal jsem s tím, že se pokusíme utrhnout zbytku startovního pole. Brzo jsem ale cítil, že jsem o hodně rychlejší a naznačil jsem předjetí. Nechal mi tam místo a dostal jsem se do vedení. Můj vůz byl skvělý, tým odvedl výbornou práci. Pak jsem jel dvě kola naplno, vybudoval jsem si náskok a pak už jen kroužil do cíle. Držel jsem si rezervu pro případ, kdyby se na mě někdo dotahoval. Doufám, že zítra budeme mít Jarek i já vydařené závody.“
Jarek Janiš: „Fantastické! Byl jsem daleko více nervóznější, když závodil Erik než při mé vlastní kvalifikaci. Mám z něj ohromnou radost. Pokud jde o můj den, vše proběhlo bez problémů. Vůz byl dobře vyvážený a vlastně jsem trochu zklamaný, že jsem v kvalifikaci nepřekonal můj dopolední čas. Trochu nás zbrzdila červená vlajka a ani jedno kolo nebylo úplně čisté, vždycky jsem narazil na pomalejší vozy. Ale jsem na pole position v domácím závodu, což je vynikající. Uvidíme, co nám zítra přinese počasí, můžou být úplně jiné podmínky. Doufám, že odjedeme čistý závod a se Saschou i celým týmem máme jasný cíl – nejvyšší stupínek na bedně.“ 1 9 GT1 Bert/Janis Saleen S7R 1:55.660 5 168.17 2 2 GT1 Davies/Biagi Maserati MC12 GT1 1:56.105 4 0.445 167.52 3 5 GT1 Deletraz/Piccini Aston Martin DBR9 1:56.702 7 1.042 166.67 4 23 GT1 Gollin/Babini Aston Martin DBR9 1:57.219 4 1.559 165.93 5 4 GT1 Longin/Kumpen/Hezemans Corvette C6R 1:57.353 8 1.693 165.74 6 24 GT1 Pescatori/Ramos Aston Martin DBR9 1:57.380 5 1.720 165.70 7 1 GT1 Bartels/Bertolini Maserati MC12 GT1 1:57.411 6 1.751 165.66 8 33 GT1 Wendlinger/Peter Aston Martin DBR9 1:57.902 8 2.242 164.97 9 13 GT1 Bouchut/Walchhofer/Kox Lamborghini Murcielago GTR 1:58.054 5 2.394 164.76 10 11 GT1 Balfe/Derbyshire Saleen S7R 2:00.911 9 5.251 160.86 11 63 GT2 Bennett/Mullen Ferrari 430 GT2 2:02.104 6 6.444 159.29 12 62 GT2 Kinch/Kirkaldy Ferrari 430 GT2 2:02.266 5 6.606 159.08 13 55 GT2 Sugden/Alexander Ferrari 430 GT2 2:03.243 7 7.583 157.82 14 58 GT2 Bobbi/Melo Ferrari 430 GT2 2:03.652 8 7.992 157.30 15 59 GT2 Salo/Aguas Ferrari 430 GT2 2:04.098 6 8.438 156.73 16 75 GT2 Collard/Riccitelli Porsche 996 GT3 RSR 2:04.461 5 8.801 156.28 17 74 GT2 Moccia/Busnelli Porsche 996 GT3 RSR 2:05.959 6 10.299 154.42 18 56 GT2 Gosse/Kutemann Ferrari 430 GT2 2:06.561 6 10.901 153.68 19 52 GT2 Kaufmann/Moro Porsche 996 GT3 RSR 2:06.702 6 11.042 153.51 20 66 GT2 Ried/Felbermayr Jr Porsche 996 GT3 RSR 2:07.116 9 11.456 153.01 21 99 GT2 Lichtner-Hoyer/Gruber Porsche 996 GT3 RSR 2:08.458 7 12.798 151.41 22 77 GT2 Konopka/Rosina Porsche 996 GT3 RS 2:09.442 8 13.782 150.26 23 53 GT2 Knauss/Jurasz/Valek Porsche 996 GT3 RSR 2:11.065 7 15.405 148.40 24 69 GT2 Felbermayr/Ried Porsche 996 GT3 RSR 2:11.226 9 15.566 148.22
Výsledky kvalifikace - Brno
BPA sport marketing, a.s.
Foto: annimages.com