Janišové v sobotu ovládli Brno

ar1, 27. května 2006, 19:26 Google+

Sobota měla z pohledu bratří Janišů fantastický průběh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Janiš/Bert

Janiš/Bert | foto: www.auto-news.cz

Sdílejte článek

Mladší Erik nejprve vyhrál první závod Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu, Jarek se pak nijak nenechal zahanbit a o necelou hodinu později vyhrál kvalifikaci na závod FIA GT.

Denní program začal na vlhké trati superpole ČP-SOC, Erik byl jako nejrychlejší jezdec kvalifikace na trati jako poslední. Zbytečně neriskoval a získal třetí místo na startu. Hned poté následoval druhý trénink FIA GT a v průběhu devadesáti minut trať dokonale oschla. Saleen S7R týmu Zakspeed byl opět na čele, když Janiš zajel v závěru tréninku drtivé kolo 1:55,493, které bylo rychlejší než loňský pole position.

Odpoledne přišel na řadu jako první opět Erik a osmnáctiletý jezdec ukázal vyzrálý výkon. Ještě před první zatáčkou si polepšil o jedno místo, a pak potřeboval jediné další kolo, aby se probojoval do čela. Pak už se za sebe neohlížel a vypracoval si přibližně čtyřsekundový náskok, který pak kontroloval až do cíle. Hned ve druhém podniku ČP-ŠOC se dočkal premiérové vítězství a úřadující evropský šampion se rychle zabydlel také v automobilech. Jarek velmi pozorně sledoval Erikův závod a jeho úspěch ho ještě více motivoval.  Kvalifikaci FIA GT přerušily hned po pár minutách problémy vozu Corvette. Janiš měl trochu smůlu, protože z boxů vyjel jen pár sekund před vyvěšením červených vlajek, při návratu do boxů byl navíc povolán k vážení. Pneumatiky ztratily optimální teplotu a český jezdec narazil také na pomalejší vozy. Přesto se mu podařilo vyjet pole position, ačkoliv za svým dopoledním výkonem zaostal o necelé dvě desetiny.

Oba bratři se představí i v neděli. Prvních šest jezdců prvního závodu ČP-ŠOC startuje v obráceném pořadí, takže Erik bude na startu šestý. Jarek pak přivede na start celé pole FIA-GT, které vyrazí k hlavnímu závodu víkendu.

Erik Janiš: „Mám pochopitelně radost, nemohlo to pro nás dopadnout lépe! V superpole jsem byl možná až příliš opatrný, ale třetí místo na startu bylo ok. Měl jsem dobrý start a byl jsem za týmovým kolegou. Nejprve jsem na něj nechtěl útočit, počítal jsem s tím, že se pokusíme utrhnout zbytku startovního pole. Brzo jsem ale cítil, že jsem o hodně rychlejší a naznačil jsem předjetí. Nechal mi tam místo a dostal jsem se do vedení. Můj vůz byl skvělý, tým odvedl výbornou práci. Pak jsem jel dvě kola naplno, vybudoval jsem si náskok a pak už jen kroužil do cíle. Držel jsem si rezervu pro případ, kdyby se na mě někdo dotahoval. Doufám, že zítra budeme mít Jarek i já vydařené závody.“

Jarek Janiš: „Fantastické! Byl jsem daleko více nervóznější, když závodil Erik než při mé vlastní kvalifikaci. Mám z něj ohromnou radost. Pokud jde o můj den, vše proběhlo bez problémů. Vůz byl dobře vyvážený a vlastně jsem trochu zklamaný, že jsem v kvalifikaci nepřekonal můj dopolední čas. Trochu nás zbrzdila červená vlajka a ani jedno kolo nebylo úplně čisté, vždycky jsem narazil na pomalejší vozy. Ale jsem na pole position v domácím závodu, což je vynikající. Uvidíme, co nám zítra přinese počasí, můžou být úplně jiné podmínky. Doufám, že odjedeme čistý závod a se Saschou i celým týmem máme jasný cíl – nejvyšší stupínek na bedně.“

Výsledky kvalifikace - Brno

1

9

GT1

Bert/Janis

Saleen S7R

1:55.660

5


168.17

2

2

GT1

Davies/Biagi

Maserati MC12 GT1

1:56.105

4

0.445

167.52

3

5

GT1

Deletraz/Piccini

Aston Martin DBR9

1:56.702

7

1.042

166.67

4

23

GT1

Gollin/Babini

Aston Martin DBR9

1:57.219

4

1.559

165.93

5

4

GT1

Longin/Kumpen/Hezemans

Corvette C6R

1:57.353

8

1.693

165.74

6

24

GT1

Pescatori/Ramos

Aston Martin DBR9

1:57.380

5

1.720

165.70

7

1

GT1

Bartels/Bertolini

Maserati MC12 GT1

1:57.411

6

1.751

165.66

8

33

GT1

Wendlinger/Peter

Aston Martin DBR9

1:57.902

8

2.242

164.97

9

13

GT1

Bouchut/Walchhofer/Kox

Lamborghini Murcielago GTR

1:58.054

5

2.394

164.76

10

11

GT1

Balfe/Derbyshire

Saleen S7R

2:00.911

9

5.251

160.86

11

63

GT2

Bennett/Mullen

Ferrari 430 GT2

2:02.104

6

6.444

159.29

12

62

GT2

Kinch/Kirkaldy

Ferrari 430 GT2

2:02.266

5

6.606

159.08

13

55

GT2

Sugden/Alexander

Ferrari 430 GT2

2:03.243

7

7.583

157.82

14

58

GT2

Bobbi/Melo

Ferrari 430 GT2

2:03.652

8

7.992

157.30

15

59

GT2

Salo/Aguas

Ferrari 430 GT2

2:04.098

6

8.438

156.73

16

75

GT2

Collard/Riccitelli

Porsche 996 GT3 RSR

2:04.461

5

8.801

156.28

17

74

GT2

Moccia/Busnelli

Porsche 996 GT3 RSR

2:05.959

6

10.299

154.42

18

56

GT2

Gosse/Kutemann

Ferrari 430 GT2

2:06.561

6

10.901

153.68

19

52

GT2

Kaufmann/Moro

Porsche 996 GT3 RSR

2:06.702

6

11.042

153.51

20

66

GT2

Ried/Felbermayr Jr

Porsche 996 GT3 RSR

2:07.116

9

11.456

153.01

21

99

GT2

Lichtner-Hoyer/Gruber

Porsche 996 GT3 RSR

2:08.458

7

12.798

151.41

22

77

GT2

Konopka/Rosina

Porsche 996 GT3 RS

2:09.442

8

13.782

150.26

23

53

GT2

Knauss/Jurasz/Valek

Porsche 996 GT3 RSR

2:11.065

7

15.405

148.40

24

69

GT2

Felbermayr/Ried

Porsche 996 GT3 RSR

2:11.226

9

15.566

148.22



BPA sport marketing, a.s.
Foto: annimages.com

Vytisknout

Diskuze: Janišové v sobotu ovládli Brno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Carpentier, Patrick

Fakta před nedělním závodem Indy 500

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud