Pohublá derniéra prototypů PC

iM3, 26. ledna 2017, 07:38 Google+

V nadcházející čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně série IMSA SportsCar Championship bude v kategorii PC pouhých pět prototypů. Na kompletní sezonu je však přihlášeno ještě méně vozů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rolex 24 at Daytona

Rolex 24 at Daytona | foto: NASCAR

Sdílejte článek

Kategorie PC s prototypy ORECA FLM09 má před sebou poslední rok života. Americký promotér IMSA s těmito osm let starými vozy do budoucna nepočítá a jejich třída zmizí příští sezonu ze scény. Je tedy logické, že řada závodních stájí nemá o setrvání v PC zájem a na letošní kompletní sezonu se přihlásily jen tři týmy.

Tým BAR1 Motorsports v Daytoně oznámil, že nasadí dva vozy. Jediným potvrzeným jezdcem na celý rok 2017 je Don Yount, který v Daytoně pojede s vítězem Indianapolis 500 Buddy Ricem, dále s Markem Kvammem, Chapmanem Ducotem a zkušeným Gustavem Yacamanem. V druhém voze se představí další pětice jezdců včetně Johnnyho Mowlema, který loni oznámil konec kariéry, ale na Daytonu si ještě čas našel. Ve zbývajících závodech sezony by podle šéfa týmu Briana Aldera měli jezdci fluktuovat.

Ve startovním poli všech závodů bude ještě tým Starworks. Vítězové 24h Le Mans v roce 2012 nasadí v Daytoně dva prototypy, ale ve zbytku sezony už pojedou pouze s jedním vozem. Poslední potvrzenou stájí na kompletní rok je Performance Tech Motorsport, která v Daytoně pojede ve čtyřčlenném složení.

Kategorie PC tak bude letos nevýrazným doplňkem šampionátu. Promotér se zatím nevyjádřil nad budoucností druholigové kategorie prototypů, určené především pro amatéry-podnikatele a začínající závodníky. Jako vhodný nástupce za PC se jeví kategorie LMP3. Ta ovšem našla uplatnění v sérii IMSA Prototype Challenge.

Vytisknout

Diskuze: Pohublá derniéra prototypů PC

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Odcházející šéf Audi Motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich

Ullrich: V DTM jde o marketing, sériovou silniční techniku jsme vyvíjeli ve WEC

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud