Vítězem závodu, který byl dramatický do posledních metrů, se stal Christijan Albers s vozem AMG-Mercedes třídy C a zároveň se dostal do čela průběžného pořadí šampionátu.
Celý víkend v Estorilu se nesl ve znamení pocty Ayrtonu Sennovi, oficiální název zněl “Tribute to Ayrtona Senna“. V sobotu odpoledne proběhnul slavnostní ceremoniál, při kterém byl pojmenován prostor za hlavními tribunami na „Praca Ayrton Senna“ neboli náměstí Ayrtona Senny. Každý jezdec měl také na svém voze nálepku připomínající legendárního Brazilce, který tragicky zemřel 1. května 1994.
Nedělní program DTM zahájil zahřívací trénink, ve kterém potvrdil skvělou formu vítěz kvalifikace Mattias Ekström. Totéž ale platilo i o Janišovi, který se svým vozem AMG-Mercedes CLK dosáhnul nejlepšího času mezi loňskými vozy a byl s jeho chováním velmi spokojen. Rovněž poslední den přálo jezdcům počasí, původní předpověď na víkend hovořila o častých srážkách, ale déšť zůstal stranou.
Před startem závodu nechyběl tradiční slavnostní ceremoniál, při kterém se jezdci představili v kabrioletech fanouškům a mechanici dotlačili vozy z poslední zatáčky na startovní rošť. Janiš byl před startem uvolněný a na závod se hodě těšil, protože se mu po celý víkend hodně dařilo. Po startu závodu šel do vedení Ekström, následován Gary Paffetem, Timo Scheiderem a Tomem Kristensenem. Janiš na startu ztratil dvě místa, ale hned ve druhé zatáčce se dostal před Bleekemolena a usadil se v závěsu za Mückem. Po první zastávce se ale zlomila hřídel řazení a český jezdec musel závod vzdát.
Na čele závodu bojovali o vedení Ekström s Paffetem, ale tvrdé souboje probíhaly i o další místa. Bývalí jezdci F1 Jean Alesi a Heinz-Harald Frentzen si nedarovali ani centimetr prostoru a Frentzen skončil po kontaktu ve štěrku, ale dokázal pokračovat. Z boje o vítězství vypadnul po defektu a neplánované zastávce Paffett, ale Ekström stejně přišel o vedení, do kterého se dostal Albers. Nová dvojice spolu tvrdě válčila až do posledních metrů, několikrát se zdálo, že se Ekström dokáže dostat zpět do vedení, ale Albers první pozici nakonec uhájil. Třetí místo získal Martin Tomczyk.
Jarek Janiš: „Pochopitelně jsem zklamaný, protože jsem cítil, že se nám může podařit dobrý výsledek. Nastavení vozu bylo výborné a před závodem jsem si hodně věřil. Můj start byl průměrný, ale hned ve druhé zatáčce jsem podjel Bleekemolena a získal jedno místo zpět. Potom jsem se usadil za Mückem a v podstatě vyčkával na první zastávky v boxech. Věděl jsem, že jsem o dost rychlejší a věřil jsem, se že dostanu před něj. Zastávka proběhla v pořádku, když jsem ale na výjezdu řadil dvojku, zlomila se hřídel řazení. Dojel jsem do boxů, ale neměli jsme jinou možnost než se vzdát. Bohužel i takovéto okamžiky neodmyslitelně patří k motoristickému sportu. Pozitivem je, že jsme byli po celý víkend rychlí a věřím, že při dalším podniku to potvrdíme i v závodu.“
Karl Jennings, Janišův inženýr: „Myslím, že ve srovnání s Hockenheimem jsme se hodně zlepšili. Po celý víkend jsme byli rychlí a to potvrdila i kvalifikace, kde byl Jarek o tři desetiny rychlejší než další jezdci se stejným vozem. Je škoda, že jsme museli odstoupit ze závodu, protože soudě podle Mückeho časů jsme určitě měli šanci skončit před ním.“
BPA sport marketing, a.s.
www.jarek-janis.cz