Jednou z hlavních změn je redukce
povinných zastávek během závodu ze 2 na 1. Tato povinná zastávka nesmí být v první třetině závodu a nebo během fáze safety-caru. Nově je zaveden také limit na použití měkčí směsi
pneumatik Hankook Option. Ta může být nově použita pouze v maximálně 50 % závodu.
Důvody pro tyto dvě změny jsou jasné - snaha zjednodušit závodní strategie tak, aby závody byly více čitelné pro diváky. Dříve jsme totiž mohli vídat například auto, které vedlo po většinu závodu, ale ve skutečnosti bojovalo uprostřed pole. Na čele se drželo jenom díky odlišné strategii.
Od nové sezony vstupují do hry také váhové hadicapy za úspěšnost. Vítězný jezdec, stejně tak jako jakýkoliv jeho značkový kolega, který bude v TOP10, dostanou pro další závod závaží o hmotnosti 5 kilogramů. Jezdci vítězné značky, kteří se nedostali do TOP10 dostanou jenom 2,5 kila.
Jezdci druhé nejúspěšnější značky v daném závodu pojedou následující závod se stejnou hmotností, jakou měli. A jezdci třetí nejúspěšnější značky ztratí pro další závod buďto 2,5 kila, pokud byli v rámci TOP10, nebo 5 kilo, pokud byli mimo TOP10.
Kvalifikace bude stejná jako v F1, to znamená, že bude rozdělena do tří částí (vloni byly čtyři části). Q1 bude trvat 13 minut - pět nejpomalejších jezdců vypadne. V Q2, která potrvá 11 minut, se bude hledat 8 nejrychlejších pilotů, kteří si to rozdají v Q3, ta také potrvá 11 minut.
Další změny jsou možnost využívat DRS až do samého konce závodu a každá značka bude moci mít dva náhradní motory (vloni bylo umožněno mít každé značce jenom jeden náhradní motor).