Ekström: Dříve by BMW nemělo šanci

iM2, 6. ledna 2012, 21:55 Google+

Mattias Ekström, stálice týmu Audi, předpokládá, že nás i v nové sezoně s novými vozy čekají velmi těsné duely. Nestane se ale DTM pro jezdce až příliš jednoduchým?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ekström, Mattias

Ekström, Mattias | foto: dtm.de

Sdílejte článek

Příprava na novou sezonu DTM vstupují do horké fáze. Za pár týdnu účastníky čekají další testy. Homologace vozů proběhne na začátku března a do té doby se snaží všichni zúčastnění dostat ze svých vozů co nejvíc. Týmy momentálně pracují na vylepšení rychlosti svých vozů. Jak se jim to daří zjistíme nejpozději během kvalifikace na Hockenheimu.

"Už teď jsou nové vozy pouze o zhruba 1,5s pomalejší než byly staré," informoval pro "Speedweek" Ekström. Švéd přitom věří, že budou jezdci s novými vozy schopni už během posledního dubnového víkendu na Hockenheimringu dosahovat podobných časů, jako jezdili vloni: "Jak moc budeme schopni tlačit na "pilu" se teprve ukáže. Doufám, že nové vozy budou držet lépe, než ty předešlé."

Postavit v Mnichově konkurenta Audi A4 DTM by bylo podle Mattiase nemožné...

"S novými auty se jezdí jednodušeji," řekl po prvním testu C-Klasse Coupé Ralf Schumacher. Mattias s ním souhlasí: "Když máte stejný motor, ale širší gumy, tak nemusíte být Einsteinem, abyste to předvídali. Já bych si přál o 250 koní více, abychom auto jako celek udělali těžším na ovládání. Předjíždění ale zůstane pořád těžké."

Švéd by si přál 250 koní navíc...

 Podle dvojnásobného mistra DTM je nová konkurence v podobě BMW sice dobře technicky připravená, ale pořád by měla mít Audi a Mercedes jistou výhodu: "Až na Hockenheimu uvidíme jak na tom opravdu jsme. Já ale znám všechny lidi v týmu, všichni se známe. Stejná situace je u Mercedesu v podobě Garyho Paffetta a Jamieho Greena. Myslím si, že je to výhoda. Pokud by ale BMW muselo postavit auto podle starých pravidel, tak by neměli šanci."

Podle Mattiase bude mít přeci jen Audi a Mercedes menší výhodu, v DTM už posobí

Mnichovští mohou profitovat i z faktu, že skoro 50 částí vozů je stejných pro všechny značky. Jedině to je možností, aby byli hned po vstupu do série plně konkurenceschopní. Noví jezdci navíc obohatí jezdecké pole šampionátu. "Před jejich jezdci mám velký respekt. Třeba takový Priaulx má tolik jistoty a závodní inteligence, i když možná nepatří mezi úplně nejrychlejší," zakončil svoje zamýšlení Ekström.

Vytisknout

Diskuze: Ekström: Dříve by BMW nemělo šanci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Enge, Tomáš

Abt a Vanthoor testovali Audi ve Španělsku

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud