TEST: Kawasaki ER-6n

Jan Fiala, 30. srpna 2008, 19:00 Google+

REDAKČNÍ TEST: Před dvěma lety nahradil v nabídce Kawasaki oblíbenou pětistovku ER-5 nástupce s podobným názvem, Kawasaki ER-6. Ten se vyrábí ve dvou provedeních - N jako klasický naháč a F s celokapotáží. Protože klasický model ER-5 byl také naháč,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
371

| foto: www.moto365.cz | Jan Fiala

Sdílejte článek

zvolili jsme pro test jaho nástupce právě verzi ER-6N.

Koncepce motoru je stále stejná - jde o řadový dvouválec, který vyniká silným zátahem od nízkých otáček a přitom kultivovaným chodem. Zdvihový objem motoru ale z hodnoty 499ccm narostl na 649ccm a tomu odpovídá i nárůst výkonu - zatímco ER-5 dosahovala výkonu 50 k, ER-6 již disponuje výkonem 72 k.

Motor je stále spřažen s šestirychlostní převodovkou a zadní kolo je poháněno řetězem. K výrazným změnám však došlo na výfukovém systému a podvozku. ER-6 totiž nemá klasický tubus výfuku jako její předchůdce, ale konstruktérům se podařilo opticky schovat výfuk pod motor a rám, takže nyní končí v ose kol pod nastavitelnou centální tlimucí a pružicí jednotkou.

A právě ta je druhou zásadní změnou - zastaralou klasickou jednoduchou koncepci dvou pružin a tlumičů, které umožňovaly pouze ruční změnu předpětí pružin, nahradila právě centrální pružicí a tlumicí jednotka, umístěná pod sedlem na pravé straně kyvné vidlice.

Suchá hmotnost 174 kg i nízké sedlo (výška 785mm) přímo předurčují motocykl jezdcům a pilotkám nižších postav a také začátečníkům. Tomu nahrávají rovněž skvělé jízdní vlastnosti, a to ať již při překlápění v zatáčkách, jistotě držení jízdní stopy v táhlých obloucích i při jízdě rovně, ale i neutrální chování při brzdění. To se mimochodem také zlepšilo montáží předního dvoukotouče.

ER-6 však nelze brát jen jako motorku pro začátečníky - i zkušeným jezdcům nabízí dostatek výkonu a umožňuje vychutnávat si jízdu především na zatáčkovitých silnicích. Za plynem jde dvouválec skvěle, a přitom ho není nutné permanentně vytáčet - již okolo 4000 otáček má dostatek síly na plynulé zrychlování. To se také projevuje ve vynikající spotřebě paliva okolo 5 litrů naturalu na 100 kilometrů jízdy.

Co nelze zapomenout je design. Ten je výrazně avantgardní - přední maska obsahuje dvě nad sebou umístěné paraboly pro potkávací i dálkové světlo, přední blinkry jsou integrovány do rohů krytu motoru a chladiče, palubní ukazatel disponuje analogovým atáčkoměrem a digitálním rychloměrem.

Motorka budí oprávněný zájem a líbí se na první pohled - zvláště v typické zelené barvě Kawasaki.

Co říci závěrem? Kawasaki ER-6 má nepochybný potenciál stát se legendou. Výkonný a kultivovaný motor, plnící emisní normu Euro III, s příjemným, lehce agresivním zvukem, vynikající jízdní vlastnosti, skvělou ergonomii, nízkou výšku a hmotnost a osloví tak širokou škálu zájemců. A přitom je nabízen za opravdu nízkou cenu - pouhých 169 tisíc korun.

Za laskavé zapůjčení děkujeme brněnskému zastoupení Kawasaki, společnosti ASKO KC s.r.o.

Zdroj: www.moto365.cz

Vytisknout

Diskuze: TEST: Kawasaki ER-6n

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Audi, Formule E

Formule 1 versus. Formule E: F1 zaznamenala nižší sledovanost

Ferrari 488GTE týmu Scuderia Corsa s posádkou Christina Nielsen, Brett Curtis, Alessandro Balzan

Nezapomenutelný souboj mezi Ferrari a Fordem pokračuje

Mercedes

Mistrovství světa Formule E 2021: Kalendář závodů znovu revidován

Stáj DS Virgin Racing odhaluje před prvním závodem druhé sezóny mistrovství Formule E FIA nový design svých vozů, v nichž se piloti Sam Bird a Jean-Eric Vergne poprvé objeví během posledních testovacích jízd 24.–25. srpna v Donington Parku.

Vývoj ve Formuli E: Velká čtyřka Mercedes, Porsche, BMW a Audi na startu

start

DTM ruší zahajovací závod v Rusku a zkracuje kalendář

reklama

Doporučujeme

Server Error

Server Error

We're sorry! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Please try again later.

error 500 | 22. 6. 2021 21:05