WEC: ze zákulisí - Bibendum se v Monze neztratil

iMotorSport.cz, 6. dubna 2017, 09:00 Google+

Na okruhu v Monze se na přelomu března a dubna odehrály předsezónní testy Evropské kontinentální Le Mans série a vytrvalostního mistrovství světa. V obou sériích má francouzský pneumatikářský gigant Michelin své odběratele a tak samozřejmě nesměl v paddocku italského okruhu chybět ani známý panáček Bibendum.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Michelin se v motorsportu angažuje od samého počátku

Michelin se v motorsportu angažuje od samého počátku | foto: www.auto-news.cz | Karel Bařina

Sdílejte článek

Profil italské dráhy umožnil před letošní sezónou týmům sbírat cenné informace i data a to nejen pro klasické závody, ale především pro každoroční vrchol sezóny, kterým je legendární závod 24 hodin Le Mans. Podobně jako na okruhu La Sarthe se také v Monze střídají dlouhé rovinky s rychlými zatáčkami nebo šikanami, před kterými musí piloti prudce brzdit z vysokých rychlostí.

V rámci testů ELMS dosáhl Michelin prvenství v podobě nejrychlejšího času, který zajel Olivier Pla s vozem LMP2 Ligier JS P2 17 týmu IDEC Sport Racing. Čas 1:36,461 min. dosáhl samozřejmě na pneumatikách Michelin.

Víkendový prolog WEC byl poněkud pestřejší a to jak rozsahem odběratelů pneumatik (Michelin dodává své produkty týmům v kategoriích LMP1 a LMGTE), tak i rozmary počasí (od krásného slunného dne po noční bouřku s vydatným lijákem).

Pro denní zkoušky poskytl Michelin svým odběratelům měkké i středně tvrdé směsi, v noční bouřkové sekci přišly ke slovu Wett a Full Wett varianty. Nedělní ráno potom umožnilo vyzkoušet na osychající trati i speciální přechodové pneumatiky s označením Hybrid. Jedná se o pneumatiky na mokrou trať, které však nemají vzorek. Díky speciálnímu složení běhounové směsi dochází k odpuzování vody ze stopy ne mechanickou cestou, ale prostřednictvím jiných vlastností. Tyto pneumatiky Michelin poskytuje pouze týmům v kategorii LMP1, vozy LMGTE (Michelin dodává pneu na vozy Ferrari, Ford a Porsche) mají k dispozici klasické přechodné pneu se vzorkovaným běhounem.

Pro sezónu 2017 vstoupily v oblasti pneumatik v platnost nová pravidla. Ta mimo jiné určují, že v 6hodinovém závodě vozy mohou v průběhu kvalifikace a vlastního závodu použít pouze 4 kompletní sady pneumatik (místo loňských 6), čemuž se musela přizpůsobit i samotná konstrukce pneumatik a složení směsí.

Jérome Mondain, manažer pro vytrvalostní závodní program Michelin: „Jsem velmi spokojeni s rozsahem informací, které jsme si přivezli z předsezónních testů v Monze. Tento okruh sice není součástí oficiální sezóny, ale svým profilem se velmi dobře hodí alespoň pro takovéto testy. Díky širokému spektru počasí jsme v průběhu testů byli schopni zkoušet pneumatiky v různých teplotních podmínkách a zároveň pracovat i s různým nastavením jednotlivých šasi. Bylo také velmi zajímavé, že jsme mohli vyhodnocovat výkony a vlastnosti našich nových závodních pneumatik na jednom okruhu ve stejný čas u všech našich odběratelů a tato data okamžitě navzájem porovnávat. Pokud jde o výkony, konzistenci a výdrž našich pneumatik pro sezónu 2017, jsou výsledky z tohoto testu více než povzbudivé.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: WEC: ze zákulisí - Bibendum se v Monze neztratil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4 bude v prodeji od roku 2020

Štěstí přálo vozu č. 8 v závodě 24 hodin Le Mans mírou vrchovatou

Po 24 hodinách rozhodlo v Le Mans o vítězi pouhých 17 vteřin

Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans

Tovární Ford jede naposledy do Le Mans. Prozradil něco ze zákulisí

reklama

Doporučujeme

Robert Wickens

DTM: Test Hockenheim - Mercedes dominuje, když zůstává i třetí den neporažen

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud