Jak jste spokojen s testovacími jízdami a na co byly zaměřeny?
Byla to pro mě neocenitelná zkušenost, protože každá odjetá míle je před mým závodním debutem velmi důležitá. V průběhu dne jsme zkoušeli reakce vozu na různé změny nastavení, obecně se dá říci, že nejvíce jsou znát pneumatiky, křídla a výška vozu. Ostatní parametry zatím u mě nehrají tak zásadní roli. Také jsem si odjel celý jeden stint, který tady má délku asi 50 kol a díky tomu jsem poznal, jak se s opotřebením pneumatik mění vlastnosti vozu.
Jak jste si vedl ve srovnání se svými soupeři?
Máme informace jen o svých časech, konkurenci jsme neměřili. Ale i kdyby ano, tak srovnávání je při testech ošidné, protože rozdíl v rychlosti na kolo se liší i podle toho, zda jedete sám, nebo v aerodynamickém stínu soupeře. Já jsem takto zrychlil třeba o skoro tři míle, když jsem se mohl vytáhnout ze vzduchové kapsy. Jasné srovnání nabídne až kvalifikace, kdy je na trati vždy jen jeden jezdec.
Narušuje jízda ve vzduchové kapse nějak aerodynamiku vozu?
Na přesnou odpověď ještě nemám dostatek zkušeností. Dnes jsem si mohl vyzkoušet maximálně jízdu za jedním vozem a tam se vlastnosti aerodynamiky nijak neměnily, ale neumím říci, co to udělá, až budu za skupinou vozů. K této situaci dojde až v závodu, protože když jsem se při testech chtěl za někoho zavěsit, tak jezdci většinou zpomalili nebo zajeli do boxů.
Co pro vás znamená, že vašim spotterem bude Al Unser junior, jezdec s obrovskými zkušenostmi?
Je to pro mě pochopitelně obrovské plus. Al má hodně zkušeností, mnoho soupeřů zná ze závodní dráhy a navíc zná situaci i z pohledu jezdce. Spotterovi musíte stoprocentně důvěřovat, jsou to vlastně vaše další oči. Al mi může hlavně hodně pomoci při přípravě na závod, kdy se probírá nastavení vozu, taktika a další věci.
S jakými ambicemi budete nastupovat k prvnímu závodnímu víkendu v IRL?
Těžko říci. Samozřejmě bych chtěl začít dobrým výsledkem, abych se co nejrychleji prosadil. Na druhou stranu je obtížné něco předpovídat, vždyť se podívejte na Tomase Schecktera, který jede u Pantheru a kromě letošního prvního závodu nedojel jediný závod mezi deseti nejlepšími. V závodech dochází často ke kolizím, do kterých se můžete dostat bez vlastní viny, při žluté fázi hraje roli i štěstí, jak se vám to trefí do taktiky...
BPA sports marketing, a.s. a www.tomas-enge.cz
Ilustrační foto: BPA sports marketing, a.s.