Monza hostí vůbec poslední závod Mezinárodního šampionátu FIA F3000, od příští sezony ho nahradí nová série GP2. Závěr sezony je vždy časem bilancování a jak se již stalo zvykem, v táboře F3000 se udělují ceny Gonzala Rodrigueze. Uruguayský jezdec patřil v F3000 mezi nejoblíbenější závodníky a jeho kariéru ukončila tragická nehoda v tréninku na závod CART v Laguně Seca v roce 1999. Enge ve čtvrtek dostal, stejně jako v roce 2002, cenu pro nejzábavnějšího jezdce, což dokládá jeho oblíbenost v paddocku F3000. V pátek se již všichni soustředili na dění na trati, český jezdec týmu ma-con Dark Dog Charouz zajel ve volném tréninku pátý čas. V kvalifikaci triumfoval už jistý šampion Vitantonio Liuzzi, který se vzdálil soupeřům, ale pak už byly minimální rozdíly. Engemu chyběly necelé čtyři desetiny na druhé místo, český jezdec mohl opět litovat zablokování jiným jezdcem, tentokrát ho zavřel Turek Can Artam.
Tomáš Enge:
„S výjimkou Liuzziho to bylo velmi těsné a rozhodovaly maličkosti. Vozu nemůžu nic závažnějšího vytknout a cítím, že také mě se povedlo docela dobré kolo. Nejsem tam, kde bych chtěl být, v závodu se budu snažit dostat dopředu. Myslím, že to bude hodně vyrovnané, velkou roli budou hrát detaily a také zastávky v boxech. Cena Gonzala Rodrigueze mě těší a byl jsem tím trochu překvapený, protože tam byli jiní adepti. Gonzala jsem znal osobně, jednu sezonu jsme spolu bojovali v F3000. Je to příjemné ukončení toho, co jsem zažil v F3000.“
Marian Hamprecht, šéf týmu:
„Liuzzi dnes zajel perfektně na hranici rizika, také Tomáš jel na hraně. Bohužel ho na druhé sadě zbrzdil Artam, až do nájezdu do Parabolicy to vypadalo na první řadu. Skoro se zdá, že kdykoliv se na okruhu něco děje, Tomáš je do toho zapojený. V závodu bude důležité projet bej újmy první šikanou a pokud se to povede, pak máme šanci dojet v posledním závodu F3000 na stupních vítězů.“
Foto a tisková zpráva BPA sport marketing