Rozhodnutí pevného startu padlo na konci roku 2006, kdy se tento způsob několikrát osvědčil při vybraných závodech série Champ Car Atlantic.
Nicméně po oficiálním testování na okruhu Laguna Seca se objevily rozporuplné názory o bezpečnosti této varianty. „Bezpečnost je hlavní a cítíme, že je potřeba ještě pevný start vylepšit, než jej začneme používat,“ řekl viceprezident Champ Car Tony Forman.
„S týmy a výrobci budeme pokračovat ve spolupráci, abychom našli nejbezpečnější a nejspolehlivější řešení pevného startu. Pokud to bude možné, zavedeme ho v Portlandu (v červnu),“ pokračoval.
Vedoucí v oddělení motorů Cosworth Ken Daigle říká, že jezdci se rozdělili na dva tábory. Někteří jsou z pevného startu nadšení, jiní ne. Paul Tracy či Sebastien Bourdais byli proti.
„Trik je nevytáčet motor na maximum, ale držet ho v několika tisících otáčkách pod maximem a na zelené světla pustit spojku a vyrazit,“ řekl Daigle. „Pokud budete na maximu, elektronika vám zpozdí funkčnost turba.“