5. André Lotterer - Audi R18 e-tron quattro #7
André Lotterer v letošní sezóně konečně protrhl kvalifikační smůlu z posledních dvou sezón a v roce 2016 se znovu dokázal v několika závodech propracovat na Pole position. Německý pilot byl po celou sezónu stálicí posádky Audi #7, vždy rychlý, ale zároveň velmi spolehlivý se stabilními výkony. Ani diskvalifikace v Silverstone, kde posádka Lotterer, Tréluyer, Fässler projela vítězně cílem, ale posléze byla diskvalifikována, ani nehoda po technických problémech v Mexiku však André Lotterera nepoznamenala natolik, jako odchod dlouholeté závodní inženýrky Leeny Gade. I přes toto negativum však německý pilot ve své čtvrté sezóně v týmu Audi Sport Team Joest dokázal, že stále patří k vytrvalostní jezdecké extratřídě. To byl také důvod, který hrál jednu ze zásadních rolí při podpisu smlouvy s Porsche pro sezónu 2017, která André Lottererovi umožnila setrvání ve vytrvalostním mistrovství světa i po odchodu Audi.
4. Sébastien Buemi - Toyota TS050 Hybrid #5
Mistr světa 2014 měl v právě skončené sezóně nehoráznou smůlu. Technické problémy (Silverstone, SPA-Francorchamps, Le Mans) nebo špatná týmová rozhodnutí (Nürburgring) srážely výkony posádky Toyota #5 na doslova amatérskou úroveň. Není divu, že švýcarský závodník byl z průběhu sezóny mnohokrát velice frustrovaný. Buemi se však vždy dokázal s nepřízní osudu vyrovnat a k dalšímu závodu nastoupit znovu maximálně soustředěný a připravený i za těchto nepříznivých konstelací odvádět své maximální výkony. Sébastien Buemi nikdy neztrácel víru v tým, ve vůz nebo ve své kolegy. Výkon, který Buemi předvedl v Mexiku bude patřit k jeho největším z letošní sezóny. Záskok za svého zraněného kolegu (A. Davidson utrpěl poranění žeber při intenzivním testování v polovině sezóny) stál Sébastiena Buemiho mnoho sil a vyčerpaný Švýcar musel po dvojitém stintu vyhledat v Paddocku lékařskou pomoc. Nejenom v týmu Toyota Gazoo Racing se o Sébastianu Buemim hovoří jako o jednom z nejlepších vytrvalostních jezdců současnosti.
3. Timo Bernhard - Porsche 919 Hybrid #1
O Timo Bernhardovi se u Porsche hovoří jako o hybateli vývoje programu LMP1 na závodní dráze. Rychlý a nadmíru spolehlivý jezdec si dokázal v každém svém stintu držet vysoké závodní tempo s nadmíru vyrovnanými časy jednotlivých odjetých kol. Také jeho práce v zákulisí, při které se velmi aktivně zapojuje do tvorby týmové strategie, je pro výkon celé posádky velmi důležitá. Právě Timo Bernhard má lví podíl na vítězné sérii (4 vítězství v 5 závodech) posádky Porsche #1 v polovině sezóny. Pokud byste hledali do posádky jezdce, který je rychlý, spolehlivý, umí číst průběh závodu a dokáže držet vysokou rychlost po dlouhou řadu kol, bude jméno Timo Bernhard na prvním místě vašeho seznamu.
2. Neel Jani - Porsche 919 Hybrid #2
Neel Jani prokázal svou rychlost v průběhu celé sezóny. Byl to právě tento švýcarský závodník, který má lví podíl na jezdeckém mistrovském titulu posádky Porsche #2 za rok 2016. Neel Jani byl jednoznačně nejrychlejším jezdcem mistrovské posádky. Janiho rychlost byla patrná hlavně v kvalifikacích. Jeho kolegové Romain Dumas a Marc Lieb byly vždy o několik desetin sekundy pomalejší. Nejmarkantnější to bylo právě v Le Mans, kde se pořadí na startovním roštu určuje podle jiného klíče, než ve zbývajících závodech sezóny a kde právě díky výkonu tohoto švýcarského závodníka stál prototyp Porsche #2 na Pole position. Byl to také Neel Jani, který v Le Mans v posledních desítkách minut dokázal mocně dotahovat vedoucí vůz, než tento v předposledním kole zastavila technická závada. I když toto vítězství, podobně jako v úvodním závodě sezóny v Silverstone, bylo více dílem paní Štěstěny, nelze v žádném případě pochybovat o tom, že právě výkony Neela Janiho měly hlavní podíl na zisku jezdeckého titulu posádky Porsche #2 v letošní sezóně.
1. Lucas Di Grassi - Audi R18 e-tron quattro #8
Třetí sezóna ve WEC zastihla Lucase Di Grassiho ve vrcholné formě. Na závodní trati tento Brazilec předvádí doslova vražedné tempo (viz např. kvalifikační čas z Bahrajnu), ale také v zákulisí je Lucas Di Grassi velmi ceněným technickým poradcem. Se svou pověstnou kamarádskou povahou je velmi oblíbeným týmovým hráčem, který dokáže stmelovat i nepříliš harmonické povahy. Souboj Lucase Di Grassiho se Sébastienem Buemim ve SPA-Francorchamps patřil k jednomu z největších vrcholů sezóny 2016 a dokazuje, že Di Grassi byl v letošní sezóně nejen nejlepším ze šestice pilotů Audi, ale byl vůbec nejlepším jezdcem kategorie LMP1 v roce 2016.
A jaké jezdce byste do TOP 5 kategorie LMP1 zvolili vy? Pochlubte se v diskusi pod článkem.