Bahrajn: G-Drive si po anulování časů z kvalifikace spravil chuť v závodě

iM1, 25. listopadu 2016, 09:00 Google+

Tým G-Drive sice zajel v kvalifikaci na poslední závod sezóny nejrychlejší čas v LMP2, ale technici zjistili, že v sání vozu nebyla namontována odpovídající mřížka. Tím vůz nesplňoval předepsaná kritéria, dosažené časy byly anulovány a posádka René Rast, Roman Rusinov, Alex Brundle musela do závodu odstartovat z posledního místa celého startovního pole.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Piloti G-DRIVE Racing Alex Brundle, Roman Rusinov, René Rast na pódiu v Bahrajnu

Piloti G-DRIVE Racing Alex Brundle, Roman Rusinov, René Rast na pódiu v Bahrajnu | foto: Adrenal Media

Sdílejte článek

Závod rozjížděl René Rast, který vynechal oba předchozí asijské závody, a jeho tempo bylo od počátku vskutku dechberoucí. Jen v prvním kole Rast předjel 11 vozů a na konci svého prvního stintu předával vůz G-Drive Racing #26 na 5. pozici v kategorii LMP2. Neméně vynikající jízdu předvedli také jeho spolujezdci Roman Rusinov a po něm i Alex Brundle, kterým se oranžový prototyp podařilo dostat až na průběžné 3. místo v závodě. Špatně načasovaná zastávka v boxech těsně před ukončením žluté fáze závodu stála tým jednu pozici a do závěrečných 90 minut vyjížděl René Rast na 4. místě. Německý pilot následně kolidoval s vozem Corvette #50 týmu Larbre Competition, čímž ztratil další minutu na své soupeře. S tím se ale čerstvý otec nedávno narozeného syna Liama (důvod Rastovy absence v Japonsku a Číně) nehodlal jen tak smířit a nevídanou stíhací jízdou stahoval náskok svých soupeřů. Rast postupně dojel a následně i předjel vůz #36 (Signatec Alpine), #31 (ESM) a rychle se blížil k vedoucímu prototypu RGR #43, za jehož volantem v tu chvíli seděl jeho bývalý stájový kolega Filipe Albuquerque. Do konce závodu zbývalo čtvrt hodiny, když se Rast v první zatáčce prosmýkl před Albuqurqueho červený prototyp a usadil se na prvním místě. Více sjeté pneumatiky u Portugalcova vozu nedovolily Albuquerquemu manévr oplatit a tak René Rast dovezl oranžový vůz G-Drive Racing #26 do cíle na prvním místě s náskokem necelých 7 sekund na svého bývalého kolegu.

Vítězství v Bahrajnu bylo letos třetí výhrou týmu G-Drive Racing a znamenalo konečnou třetí příčku v šampionátu týmů LMP2.

David Clark, šéf týmu: „Dnes to byl skvělý týmový výkon, obzvlášť Alex (Brundle) se blýskl brilantní jízdou v prostředním stintu. Myslím si, že právě tato část závodu nám poskytla výchozí pozici pro útok, kterým se René v závěru závodu dostal do vedení. Tým ukázal velkou statečnost po vyřazení z vyhrané kvalifikace, což jsem předpokládal, protože vím, že v tomto týmu se nikdo nevzdává bez boje. Ukázali jsme naši výdrž a odhodlání, když jsme startovali z poslední pozice na roštu. V této sezóně WEC jsme získali přímá 3 vítězství, kterými jsme doplnili náš ELMS titul z minulého měsíce.

Roman Rusinov: „Byla to pro nás opravdu pořádná výhra. Tato trať se mi moc líbí a patří k těm, na kterých můžeme s naším vozem dobře zaútočit. Start z konce roštu byl pro nás výzvou, kterou jsme přijali a překonali ji. Jsem na náš dnešní úspěch velice hrdý. Třetí letošní vítězství je skvělé a my jsme dokázali, že umíme být rychlí a konzistentní na různých okruzích."

Alex Brundle: „Byl to těžký závod, každý člen týmu musel odevzdat maximum. Ale ukázali jsme naši odvahu a předvedli, že umíme útočit i zezadu. Byla to úžasná jízda, při které jsme dokázali naše silné vlastnosti. Tým předvedl vynikající zastávky v boxech, v ničem jsme nezaváhali. Povedly se nám tři strhující závody, ve kterých jsme předvedli naši sílu v oblasti strategie, boje o pozice a zvyšující se tempo v průběhu víkendu. Jsem rád za celý tým, že jsme sezónu zakončili takovým výsledkem a těší mne, že jsem mohl být u toho.

René Rast: „Zvítězit při startu z poslední pozice je velký úspěch. Začátek nebyl nijak snadný, i když jsem dokázal něco získat. Roman s Alexem odvedli velkou práci v prostřední části a já jsem byl schopen to využít a ke konci závodu zaútočit. Filipeho jsem předjel v první zatáčce. Věděl jsem, že to musím takto udělat a vyšlo to. Je to skvělý pocit získat další výhru, ke kterým jsme v dřívějších fázích sezóny měli hodně blízko, Děkuji celému týmu a mým kolegům za opravdu skvělou sezónu.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Bahrajn: G-Drive si po anulování časů z kvalifikace spravil chuť v závodě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso ve spolupráci s Toyota Gazoo Racing pokračuje v testech na dakarskou rallye

Fernando Alonso s Toyota Gazoo Racing testuje na DAKAR!

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4 bude v prodeji od roku 2020

Štěstí přálo vozu č. 8 v závodě 24 hodin Le Mans mírou vrchovatou

Po 24 hodinách rozhodlo v Le Mans o vítězi pouhých 17 vteřin

Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans

Tovární Ford jede naposledy do Le Mans. Prozradil něco ze zákulisí

reklama

Doporučujeme

Mark Webber se se svou profesionální kariérou rozloučil třetím místem v Bahrajnu 2016

Mark Webber: „Můj poslední rok na závodní dráze nemohl být lepší“

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud