Čína: Zdvihne Porsche v Šanghaji nad hlavu mistrovský pohár?

iM1, 2. listopadu 2016, 13:30 Google+

V loňské sezóně slavilo Porsche po závodě v Číně titul v šampionátu konstruktérů. Podaří se německé automobilce přesně po roce na Shanghai International Circuit mistrovský titul obhájit?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Obhájí Porsche na okruhu v Šanghaji loňský titul?

Obhájí Porsche na okruhu v Šanghaji loňský titul? | foto: Porsche

Sdílejte článek

V sezóně 2016 se Porsche podařilo zvítězit v pěti závodech a vede šampionát značek s 263 body před Audi (204) a Toyotou (174). Porsche má tedy v Číně velkou šanci na obhajobu loňského titulu v poháru konstruktérů, ale určitě to nebude snadné.  Audi se, i přes oznámený konec účasti ve WEC, bude jistě snažit v Číně ukrojit maximum bodů, protože posádka Audi #8 je stále ve hře o mistrovský titul mezi jezdci, a stejně je na tom i posádka Toyota #6. Šampionát jezdců je sice prozatím také v rukou pilotů Porsche (#2 - Neel Jani, Romain Dumas, Marc Lieb), ale bodový náskok na druhé v pořadí činí pouhých 23 bodů a na třetí pořadí jen o 5,5 bodu více. Uvidíme tedy až v cíli závodu, zda bude Porsche už v Číně moci slavit a zda to bude rovnou mistrovský double.

Myslet si, že už máme titul v kapse, by bylo velice nezodpovědné,“ varuje Fritz Enzinger, viceprezident Porsche pro program LMP1 a připomíná loňský ročník: „Vloni v Bahrajnu se zdálo, že již máme titul jezdců jistý, měli jsme dominantní auto a klukům stačilo dojet na 4 pozici. Nervy drásající závod, ve kterém nás zradila technika, ale pro ně skončil až pátým místem. Naštěstí to přece jen stačilo, protože naší druhé posádce se podařilo závod vyhrát. Závod trvá celých šest hodin a může se stát cokoliv ať již v první zatáčce nebo v posledních kolech, ostatně tak jsme tomu byli svědky letos v Le Mans. Klíčem k úspěchu ve vytrvalostním závodě je dojet do cíle, protože až v cíli se přidělují body.

Andreas Seidl připojuje svou analýzu: „Konfigurace Shanghai International Circuit by našim vozům měla sedět lépe, než okruh ve Fuji. Do průběhu celého závodu promlouvá mnoho detailů a ve dvou posledních závodech bylo patrné, že konkurence je velmi vyrovnaná. V Austinu i ve Fuji se náš vůz #2 potýkal s problémy s nedotáčivostí, které jsme eliminovali až určitými úpravami přední kapotáže. V Šanghaji ale chceme bojovat o vítězství a tým je připravený odvést bezchybnou práci.

Timo Bernhard (Porsche 919 Hybrid #1): „Okruh v Šanghaji není snadný, ale přesto jej mám docela rád. Jen ta první zatáčka mi moc nesedí. Stáčí se doprava, neustále se zužuje a zdá se nekonečná. A je také velmi pomalá. Celý okruh je směsí různě rychlých zatáček. Je zde několik středně rychlých zatáček a jsou zde také zatáčky, které vyžadují přesnou stopu.

Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #1): „Po závodě ve Fuji je hodně pravděpodobné, že letos neobhájíme jezdecký titul. Nicméně máme velkou šanci na obhajobu titulu v mistrovství značek a proto budeme znovu bojovat o vítězství. Okruh v Šanghaji by měl našim vozům vyhovovat.

Mark Webber (Porsche 919 Hybrid #1): „Po epické bitvě ve Fuji se na závod v Šanghaji hodně těším. Myslím si, že zdejší okruh bude našim vozům vyhovovat a Timo Brendon a já si jízdu užijeme. Naším cílem je vítězství, ale jak jsme viděli v posledních čtyřech nebo pěti závodech, je nutné se vyvarovat jakýchkoli chyb v průběhu celého závodu, který trvá 6 hodin.

Romain Dumas (Porsche 919 Hybrid #2): „V Šanghaji musíme udělat vše pro to, abychom zde byli v dobré kondici. Je to velice důležité, protože po Le Mans jsme dlouze hledali problém, se kterým jsme se potýkali. Aby bylo jasno, nejsme zde proto, abychom dojeli čtvrtí nebo pátí. Musíme znovu začít na jistotu stavět na našich silných stránkách.

Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #2): „V Šanghaji se nám zatím vždy celkem dařilo a očekávám, že budeme znovu na čele. Ale bude to těžké. Cíl je jasný, pro úspěch v mistrovství jezdců musíme být rychlejší, než konkurence, především mám na mysli Toyotu #6 a Audi #8. Ale oba soupeři budou velmi silní. Klasická filozofie vytrvalostních závodů už moc neplatí. Současné WEC je hodně rychlé, v podstatě to je od prvního do posledního kola šestihodinový sprint. O výhře nebo prohře rozhoduje v cíli několik málo sekund. Máme dobrou pozici, ale přesto musíme plně využít náš potenciál v každém stintu.

Marc Lieb (Porsche 919 Hybrid #2): „Poslední čtyři závody nebyly dobré. Z této krize si musíme pomoci sami a v Šanghaji předvést výkon, který se od nás očekává a který je naším standardem. Bude to velmi vzrušující.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Čína: Zdvihne Porsche v Šanghaji nad hlavu mistrovský pohár?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso ve spolupráci s Toyota Gazoo Racing pokračuje v testech na dakarskou rallye

Fernando Alonso s Toyota Gazoo Racing testuje na DAKAR!

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4 bude v prodeji od roku 2020

Štěstí přálo vozu č. 8 v závodě 24 hodin Le Mans mírou vrchovatou

Po 24 hodinách rozhodlo v Le Mans o vítězi pouhých 17 vteřin

Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans

Tovární Ford jede naposledy do Le Mans. Prozradil něco ze zákulisí

reklama

Doporučujeme

Potvrdí Toyota své domácí vítězství i v Šanghaji?

Čína: Toyota přijíždí do Šanghaje pozitivně naladěná

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud