První jízdy v Austinu slibují líté boje

iM1, 16. září 2016, 16:00 Google+

V noci ze čtvrtka na pátek evropského času odstartoval na okruhu nedaleko texaského Austinu volnými tréninkovými jízdami šestý závod letošního ročníku seriálu World Endurance Championship. V místě panovaly dopředu očekávané vysoké teploty kolem 35°C, asfalt vykazoval teplotu 50°C.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi nasadilo v Austinu ostré tempo

Audi nasadilo v Austinu ostré tempo | foto: Audi Sport Press

Sdílejte článek

Karoserie všech závodních vozů byly odlehčeny mnoha dodatečnými větracími otvory, které sloužily k maximální podpoře chlazení závodních strojů. Obzvláště prototypy nejrychlejší kategorie LMP1, které jsou poháněny hybridním pohonným ústrojím, produkují při své jízdě velké množství tepla. Ostatně o problémech s chlazením jsme se zmínili i v jednom z předešlých článků v souvislosti s minulým závodem v Mexiku (odkaz na článek).

V prvních jízdách se za volanty svých vozů vrátili Benoit Tréulier (Audi #7), který v posledních dvou závodech absentoval z důvodu zranění zad po pádu z kola, a Anthony Davidson (Toyota #5), který vynechal Mexiko po té, co si v rámci týmového testu ve Francii pochroumal žebra.

Ricky Taylor, který v týmu Larbre Competition (LMGTE Am), se o tomto víkendu představí také v závodě série IMSA, kde pojede se svým bratrem Jordanem v rodinném týmu Wayne Taylor Racing. V týmu Starworks Motorsport série IMSA se sveze i další jezdec startovního pole WEC, konkrétně Richard Bradley z týmu Manor (LMP2).

Nejpilnější byly v prvních jízdách hned 3 vozy, konkrétně Porsche #1, Manor #44 a Signatech Alpine #36 - všechny tyto vozy ujely shodně 37 kol.

Nejrychleji se v prvních jízdách předvedly tyto vozy:

Tovární LMP1 - Audi #8 1:48,453 min.

Soukromé LMP1 - Rebellion Racing #13 1:54,479 min.

LMP2 - G Drive Racing #26 1:57,000 min.

LMGTE Pro - Ford GT #66 2:05,457 min.

LMGTE Am - Corvette #50 2:07,412 min.

 

Druhý volný trénink se jel za tmy. I v něm byl nejrychlejší prototyp Audi #8, který pokořil týmové kolegy v Audi #7 o 0,095 sec. Také další pomyslné vítězství připadlo Audi, posádka vozu #7 byla ve druhém tréninku nejpilnější, když zdejší okruh obkroužila celkem 45 krát.

Stejně tak i týmy kategorie LMP2 nezahálely v boxech, s výjimkou jediného vozu všechny prototypy pomalejší kategorie obkroužily minimálně 30 kol.

Obecně byly časy tohoto nočního tréninku výrazně rychlejší, než v roce 2015 - tehdy bylo nejrychlejší Porsche s časem 2:06,041 min.!!!

Nejrychlejší vozy v druhé části:

Tovární LMP1 - Audi #8 1:47,235 min.

Soukromé LMP1 - ByKolles #4 1:54,361 min.

LMP2 - Signatech Alpine #36 1:56,318 min.

LMGTE Pro - Ford GT #66 2:04,714 min.

LMGTE Am - Aston Martin #98 2:06,092 min.

Vytisknout

Diskuze: První jízdy v Austinu slibují líté boje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Mattias Ekström se poslední dobou často vyjadřuje na adresu Maximilliana Götze

Pozor na jazyk by si měl dávat podle svých kolegů Mattias Ekström

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud