Boj na ostří nože, déšť, výška 2240 m n.m., Mexiko patří Porsche, Toyota překvapila

iM1, 4. září 2016, 22:00 Google+

Mexiko přichystalo krásné drama s vítězným koncem pro Porsche. Audi s trochou štěstí jen těsně uhájilo druhé místo před zle dotírající Toyotou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mark Webber, Brendon Hartley a Timo Bernhard se radují z vítězství v závodě 6Hours of Mexico

Mark Webber, Brendon Hartley a Timo Bernhard se radují z vítězství v závodě 6Hours of Mexico | foto: Porsche

Sdílejte článek

Hned v první zatáčce závodu se měnilo pořadí na čele, když André Lotterer v Audi #7 proklouzl ze 3. místa na čelo. Za ním se držel Lucas Di Grassi (Audi #2), Brendon Hartley (Porsche #1), Marc Lieb (Porsche #2). V polovině prvního kola už byl patrný mírný odstup vedoucího kvarteta na konkurenční Toyoty. Ve druhém kole se Harley pokoušel zdolat Di Grassiho, ale ten souboj ustál. Tvrdé souboje o pořadí se v prvních kolech odehrávaly i v hloubi pole, Olivier Pla ve Fordu #66 se roztočil po kontaktu s Ferrari #51 a propadl se pořadím. James Calado je za tento incident vyšetřován, ale nakonec jej trest mine. René Rast (G-Drive #26) svádí v LMP2 těsný souboj s Gustavo Menedezem (Signatech Alpine #36). Okruh bratrů Rodrigezových je poměrně krátký a po necelých 10 minutách vedoucí vozy LMP1 začínají předjíždět nejpomalejší vozy kat. LMGTE Am. Mezi vedoucími vozy se díky tomu opět zkrátily rozestupy a oba piloti Audi mezi sebou tvrdě bojují o pořadí. Během jediného kola se hned 2x střídají ve vedení. Tyto nádherné souboje se odehrávají na platformě silného provozu při předjíždění pomalejších gétéček. Je velmi vzrušující sledovat tyto dechberoucí souboje na zdejší poměrně úzké trati. Také v LMP2 se tvrdě bojuje, René Rast (G-Drive #26) nyní soupeří s Bruno Sennou (RGR Sport #43). I na čele LMGTE Am je k vidění krásný souboj, který předvádí Ben Barker (Gulf Racing #86) s Patrickem Longem (Abu Dhabi - Proton #88).

Po necelé hodině se v radiu Porsche ozývá opozornění na přílišnou spotřebu paliva??!! Marc Leib musí své Porsche #2 zpomalit a po krátké chvíli jej překonává Sebastien Buemi v Toyotě #5. Viktor Shaytar (SMP Racing #37) koliduje s Manorem #44 a naráží do zdi. V závěru první hodiny závodu je vyhlášena první žlutá fáze.  Tu týmy využívají k zastávkám a na Pit-Lane vládne čilý ruch a hustý provoz.

Porsche má svá boxová stání až těsně u výjezdu z Pit-Lane a jejich zastávky jsou trochu komplikované. Pokud stojí v boxech vůz #2, tak vůz #1 musí zastavit z části mimo vymezený prostor, do kterého jej musí mechanici přesunout pomocí transportních vozíků, které se používají při zatlačení vozu do garáže. Touto operací tým ztrácí cca 2-3 sekundy. Podobné je to v okamžiku, kdy je mechaniky odbavený vůz #2, který následně mechanici odtlačí o cca 2 m vzad, aby mohl okolo #1 vyjet zpět na trať. Že jsou boxy v Mexiku malé bylo vidět i u jiných týmů.

Pořadí na čele je nyní toto: Audi - Porsche - Audi - Porsche a za nimi v nevelké vzdálenosti obě Toyoty.

Brzy po zastávkách ale musí André Lotterer opět k mechanikům pro další nové pneumatiky? I to se občas stává. Porsche #1 se ujímá vedení před Audi #8, druhé Audi se vrací na 6. místě za obě Toyoty.

Provoz na krátké úzké trati neumožňuje jezdcům žádný oddech, musí být neustále ve střehu. Při předjíždějí na trati spolu ve výjezdu ze zatáčky 12 kolidují Toyota #6 a Extreme Speed Motorsports #31. Mike Comway si za tento incident vysloužil od komisařů trest. Christopher Cumming v Ligieru ale dnes pravděpodobně nemá svůj den, protože o 5 minut později se skoro na stejném místě (tentokrát  v zatáčce 11) připlete do cesty Marku Webberovi, který naštěstí stačí kolizi zabránit. Kazuki Nakajima (Toyota #5) se potýká s technickými problémy. Ty následně vyústí do poruchy hybridního systému a #5 odstupuje ze závodu.

Nejrychlejšími gétéčky jsou v této fázi oba Aston Martiny (LMGTE Pro) v pořadí #95, #97, za nimi bojují Ferrari a Ford. Amatérským posádkám kralují Porsche v pořadí #86, #88. Amatérský Aston Martin #98 se prodírá startovním polem, ale jeho snahu brzdí trest projetí boxy za kontakt s Ferrari #83. #98 se propadá zpátky, ale jeho cesta končí po kontaktu s Fordem #66 v zatáčce č. 12. Paul Dalla Lana se po velkém úsilí sice dostane zpátky na trať, ale ztráta je příliš velká. Nezahálí ani jezdci v kat. LMP2, G-Drive #26bojuje s RGR Sport #43 a poté musí zajet k mechanikům pro novou přední část. Další tvrdý duel mezi SMP Racing #27 a Extreme Speed Motorsport #30 si vynutil vyvěšení žlutých vlajek, aby bylo možné uklidit z trati zbytky po tomto lítém boji. Timo Bernhard (Porsche #1) mířil do boxů, ale na poslední chvíli strhnul volant vlevo a těsně před začátkem betonové zdi oddělující pit-Lane od závodní dráhy se vrátil zpět na trať. Jeho počínání se nelíbilo sportovním komisařům, kteří jej odměnili penalizací. Žluté vlajky střídají zelené a s nimi se v rádiích objevuje zpráva o dešti. Jezdci zůstávají na trati se suchými pneumatikami, ale po pár minutách je jasné, že slicky nebudou to správné obutí do stávajících podmínek. Obě v té době vedoucí Porsche mění na mokré o kolo dříve, než za nimi jedoucí Loic Duval v Audi #8, který krotí vůz na mokré trati s vypětím všech sil. Konečně i on míří k mechanikům. Se změnou pneumatik přichází i jezdecká výměna a na Duvalovo místo usedá Oliver Jarvis. Ale ne na dlouho, protože Audi #8 s vadným ložiskem se v první zatáčce noří do bariéry. Jezdec ještě zvládne dovézt poničený vůz do boxů, ale poškození vozu je natolik rozsáhlé, že Audi #8 odstupuje ze závodu. Toyota #6 se posunuje na 3. místo za oba vozy Porsche. Za nedlouho koliduje Marc Lieb (Porsche #2) s vozem Signatech-Alpine #36 (Nicolas Lapiere) a mechanici musí vyměnit zadní kapotáž Liebova Porsche. Závod se láme do své poslední třetiny, když se o rozruch stará Nicki Thiim v Astonu # 95, který musí k mechanikům pro nový difuzor poté, kdy se opřel o bariéru zadní částí svého vozu. Do boxu na plánovanou zastávku zajíždí vedoucí Porsche a André Lotterer (Audi #7) je nyní nejrychlejším mužem na trati. Ne však na dlouho, protože i on musí k mechanikům.

Do konce závodu zbývá 90 minut, vozy LPM1 jedou v tomto pořadí. Timo Bernhard (Porsche #1), André Lotterer (Audi #7), Niel Jani (Porshe #2), Stéphane Sarrazin (Toyota #6).  Vzápětí Sarrazin pokořil Janiho a posouvá se s Toyotou na 3. místo.

Poslední hodina závodu začíná dešťovou přeháňkou. Timo Berhard jede k mechanikům a vedení se ujímá André Lotterer.  Vzápětí však v nájezdu na stadion naráží do zdi a ztrácí 30 sekund, než se mu podaří se znovu vrátit na trať. V tomto momentě se Toyota #6 posouvá na průběžné 2. místo v závodě, ale Sarrazina ještě čeká cesta k mechanikům. Timo Bernhard je po zastávce opět v čele, ale i on si ještě musí loknout hořký doušek. Zbývá posledních 30 minut, Sarrazin zajíždí k mechanikům a Bernhard má zhruba 30 sekundový náskok před Audi, když probrzdí a těsně mine bariéru. Touto chybou ztrácí několik cenných sekund, ale náskok je dostatečně velký na to, aby svou pozici udržel. V posledních 5 minutách se znovu objevují žluté vlajky, Yutaka Yamagishi (Larbre Competition #50) se v sílícím dešti ocitá v bariéře za zatáčkou č. 12. „Dvanáctka“ vůbec dávala jezdcům pořádně zabrat.

Vítězí Porsche #1 před Audi #7 a Toyotou #6. Největší jásot se ale ozývá po odmávnutí vítěze kat. LMP2, kterým je vůz se startovním číslem 43 patřící mexickému týmu RGR Sport by Morand.

Mexický závod nabídl vzrušující podívanou, kterou mělo z části na svědomí i proměnlivé počasí, ale hlavní kulisou byla skvělá atmosféra vrcholného vytrvalostního závodu posazená do prostředí motorsportu zaslíbeného Mexika.

Další závod nás čeká za pouhé 2 týdny v texaském Austinu, kde bude také pořádné horko.

Oficiální výsledky závodu AT&T 6Hours of Mexico naleznete ZDE.

Vytisknout

Diskuze: Boj na ostří nože, déšť, výška 2240 m n.m., Mexiko patří Porsche, Toyota překvapila

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Povedou vozy Audi startovní pole do závodu v Mexiku stejně, jako v Silverstone?

Mexické výzvy

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud