Modrý DBA Zytek vítězem kvalifikace

Daniel Šupa, 16. října 2004, 11:25 Google+

Do posledního závodu letošní sezony bude startovat z nejvýhodnější pozice britský vůz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Enge, Tomáš

Enge, Tomáš | foto: ALMS

Sdílejte článek

Francouz Nicolas Minassian zajel 2,238 míle dlouhý okruh v čase 1:15,893, čímž porazil nejrychlejší z favorizovaných vozů Audi R8 o dvě desetiny vteřiny. Lepší z dvojice posádek stáje ADT Champion Lehto Werner bude tak startovat z druhého místa první řady. Třetí čas celkově patří jejich týmovým kolegům Herbertovi a Kafferovi. Loly týmu Dyson Racing tentokrát stačily pouze na 3. řadu.

Šéf britského týmu Creation Autosportif, který nasazuje speciál DBA Zytek s dvojicí Minassian / Campbell-Walter si myslí, že jsou jejich šance vysoké i když Minassian připouští, že to nebude vůbec jednoduché. „Tým udělal zase kus práce a dnes se nám vážně dařilo, ale závod bude těžký. Víme, že Audi jsou velice spolehlivé a konzistentnost je jednou z jejich hlavních zbraní. Navíc mají tlačítka na to, aby se dostali z boxů, zatímco my si musíme dělat starosti se spojkou, plynem a brzdami. potřebuji mít deset sekund k dobru, abych v boxech udržel pozici.“ JJ Lehto z tábora Audi je spokojený. Překvapilo ho však, že byl DBA rychlejší než Loly. „Nastavení máme dobré, musíme se jen soustředit na pneumatiky.“

Courage jde za titulem z nejlepší startovní pozice třídy LMP2. Ian James byl nejrychlejší a v rudém francouzském voze se bude střídat s Guem a Macalusomem. „Tenhle Courage je lepší závod od závodu, navíc máme k dispozici fantastické gumy Yokohama. Každý říká, stačí dojet, ale ne vždy je to tak snadné, jak se může zdát,“ dodal James. Clint Field / Liddell / Sutherland s Lolou zajeli druhý čas se ztrátou necelých dvou vteřin a třetí místo třídy na startu patří další Lole trojice Bucknum / McMurry / Willman.

Ve třídě GTS opět žádná změna. Žluté tovární Corvette jsou zkrátka bez konkurence. Beretta / Gavin byli nejrychlejší i v Laguna Seca. Jejich týmovým kolegům Fellowsovi a O'Connelovi patří druhá startovní pozice s minimální ztrátou a třetí budou startovat Borcheller a Mowlem se Saleenem týmu ACEMCO. Beretta je však přes svoje další Pole smutný. Corvette C5 končí. Ale továrna připravila pro příští sezonu novinku a všichni věří, že C6 bude lepší v každém směru. Chevrolet i nadále své aktivity v ALMS redukovat nehodlá.

Ve třídě GT byl nejrychlejší Timo Bernhard, kterému stačí spolu s Bergmeisterem dojet k zisku letošního titulu nejhůře na šestém místě. Alex Job Racing byl opět nejlepší, když si druhé místo na startu ve třídě zajistili Lieb s Dumasem. Třetí čas patřil van Overbeekovi s Lawem. Všichni startují na vozech Porsche.


Laguna Seca, postavení na startu:
1. Nicolas Minassian, Jamie Campbell-Walter, DBA-Zytek (LMP1), 1:15.893
2. Marco Werner, JJ Lehto, Audi R8 (LMP1), 1:16.111
3. Pierre Kaffer, Johnny Herbert, Audi R8 (LMP1), 1:16.255
4. Butch Leitzinger, James Weaver, Lola B01/60-AER (LMP1), 1:16.481
5. Andy Wallace, Chris Dyson, Lola B01/60-AER (LMP1), 1:17.249
6. Ian James, James Gue, John Macaluso, Courage C65-AER (LMP2), 1:19.315
7. Jon Field, Duncan Dayton, Lola B01/60-Judd (LMP1), 1:19.592
8. Clint Field, Robin Liddell, Rick Sutherland, Lola B2K/40/Judd (LMP2), 1:21.183
9. Olivier Beretta, Oliver Gavin, Chevrolet Corvette C5-R (GTS), 1:21.679
10. Ron Fellows, Johnny O'Connell, Chevrolet Corvette C5-R (GTS), 1:22.238

Vytisknout

Diskuze: Modrý DBA Zytek vítězem kvalifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Castroneves, Helio

Castroneves počtvrté po sobě z Pole position

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud