Donington: Dramatické vítězství JMB Racing

Daniel Šupa, 27. června 2004, 17:16 Google+

Skutečně dramatický závěr závodu přinesl na straně jedné obrovské zklamání, na straně druhé velkou radost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lechner/Wendlinger/Wolff

Lechner/Wendlinger/Wolff | foto: DPPI / FIA GT

Sdílejte článek

Start vyšel nejlépe Bobbimu, který se ujal vedení, následoval vítěz kvalifikace Seiler a Livio s Ferrari F550 Maranello musel zvládat smyk. Bartels začínal se Saleenem stáje Vitaphone Racing ze samého závěru a postupně se probíjel kupředu. Bobbi zvyšoval svůj náskok a Seiler brzdil startovní pole za sebou. Ve druhém kole na něj zaútočil Wendlinger, ale žlutý vůz Saleen prozatím zůstal na druhé pozici. Ve třetím kole si však pozici vyměnili.

V trénincích byly Ferrari rychlejší, než Saleen a bylo tomu tak i v závodě. Gollin byl dalším, kdo Seilera překonal. Bobbi byl vyšetřován traťovými komisaři za předčasný start a dostal penalizaci průjezdem boxy, čímž klesl na pátou pozici. Vedení tak převzal Wendlinger s Ferrari stáje JMB Racing.

Bobbi se posunul postupně na 4. pozici, ale Babini před ním měl jen minimální náskok. Bartels jezdil již na 8. místě.

Po 30. minutách vedl stále Wendlinger před Gollinem, Babinim a Bobbim. Bartels se stále posouval kupředu. Ve 26. kole začínaly první plánované zastávky v boxech a 4 Ferrari ve vedení se sjela do jedné skupiny v rozmezí 1,6 vteřiny. Babini zaútočil s úspěchem na Gollina, a také Bobbi se dostal před svého týmového kolegu.

Vedoucího Wendlingera vystřídal Melo a vedení převzal na chvíli Babini. Po jeho zastávce se díky dlouhé první části dostal do vedení Bartels, jenž startoval poslední. Jeho náskok 20 vteřin před Melem však na návrat na první pozici po zastávce v boxech nestačil. Alzen po návratu na dráhu ztrácel 63 vteřin.

Kolem 70. kola proběhly druhé zastávky v boxech a další střídání jezdců. Pro problémy s unikáním oleje odstoupil domácí Verdon-Roe s vozem Lister Storm. V čele byl po druhých zastávkách v boxech stále Wendlinger před Bobbim (+11,0), Alzenem (+4,6) a Babinim. Alzen se Saleenem stáje Vitaphone Racing bylo jednoznačně nejrychlejším vozem startovního pole. V 91. kole dochází ke změně, když se Alzen dostal na brzdy před Bobbiho.

Wendlinger v závěru závodu ještě zrychlil a Saleen týmu Konrad Motorsport definitivně ze závodu s technickými problémy odstoupil. Po třetích pitstopech, kdy většina týmů jen dotankovávala a nebo měnila zadní pneumatiky, vystupňoval Alzen svůj tlak a jezdil o vteřinu na kolo rychleji, než Wendlinger.

Tři kola před cílem překoná po dvou nepodařených předchozích útocích Alzen Wendlingera a ujal vedení. V předposledním kole však došlo k nešťastnému okamžiku. Alzen předjížděl v zatáčce Fogerty vnějškem Porsche stáje Freisinger o kolo a došlo ke kontaktu, který měl za příčinu ulomené levé zadní kolo vedoucího vozu.

Po 3 hodinách zajímavého závodu tak zvítězil Karl Wendlinger s Jamie Melem a Ferrari F550 M týmu JMB Racing. Druhé místo ještě uhájil Uwe Alzen a v posledním dějství závodu překonal Babini Bobbiho.

Ve třídě N-GT zvítězilo Porsche posádky Ortelli/Collard.

Foto: DPPI / FIA GT

Po závodě byl vítězný vůz dodatečně penalizován. Výsledky tuto penalizaci zohledňují.

Donington, závod:
1. GT Bartels/Alzen Saleen S7 117
2. GT Peter/Babini Ferrari 575 M Maranello +19.827
3. GT Bobbi/Gardel Ferrari 550 Maranello +26.110
4. GT Capellari/Gollin Ferrari 550 Maranello +1:23.297
5. GT Wendlinger/Melo Ferrari 575 M Maranello +4:53.284
6. GT Naspetti/Morbidelli Ferrari 575 M Maranello +1 kolo
7. GT Livio/Calderari/Bryner Ferrari 550 Maranello +1 kolo
8. GT Erdos/Newton Saleen S7 +1 kolo
9. GT Goodwin/Ramos Saleen S7 +2 kola
10. N-GT Ortelli/Collard Porsche 996 GT3-RSR +3 kola

Vytisknout

Diskuze: Donington: Dramatické vítězství JMB Racing

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Paffett, Gary

Norisring: Jednoznačný triumf Mercedesů

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud