Avšak nejen Weaver byl tak rychlý. Druhý nejrychlejší Werner s Audi i třetí Wallace s další Dyson Lolou překonali dosavadní rekord, který zde s vozem specifikace P1 zajel v roce 2002 Frank Biela s Audi R8.
Držitelem provizorního pole position byl po dlouhou dobu Werner s Audi stáje Champion Racing. Andy Wallace ho však v průběhu kvalifikace překonal. Při dalším výjezdu Werner zrychlil o více než vteřinu a Wallace již kontrovat nedokázal.
James Weaver s druhou Lolou však Audi překonal a ani další pokus Wernera již na situaci na čele startovního roštu nic nezměnil.
“Byla to vzrušující kvalifikace. Naše testování zde pro Le Mans se nám nyní hodilo. Šéf není hlupák, on ví, co a jak se má dělat,“ prohlásil nejrychlejší muž včerejšího dne.
Tým Dyson Racing to však neměl tak snadné, jak to může vypadat, neboť ještě ve včerejším ranním volném tréninku musel měnit kompletně spojku po potížích Leitzingera.
Kvalifikaci třídy P2 vyhrál Jeff Bucknum s vozem Pilbeam a startovat bude z druhé řady. Další dvě místa třídy patří stáji Intersport Racing, ale časy jejích pilotů byly horší, než třídy GTS a patří jim pozice 8 a 9.
Jediným, kdo dokázal továrním Chevrolet Corvette konkurovat byl Saleen S7R stáje ACEMCO, přesto na nejrychlejší Chevrolet Gavina ztratil Borcheller Premiéra Murcielaga dopadla zatím neslavně, když bylo Lamborghini ze všech vozů třídy GTS nejpomalejší.
Třídu GT ovládl Timo Bernard s Porsche stáje Alex Job Racing. Panoz Esperante svůj debut zvládl podstatně lépe a kvalifikoval se zásluhou Saelense na druhém místě třídy.
Mid-Ohio, kvalifikace:
1. P1 J.Weaver/B.Leitzinger Lola EX257/AER 1:12.123
2. P1 J.Lehto/M.Werner Audi R8/Audi 0.061
3. P1 C.Dyson/A.Wallace Lola EX257/AER 0.249
4. P2 C.McMurry/B.Willman/J.Bucknum Pilbeam MP91/Nissan 5.123
5. GTS O.Gavin/O.Beretta Corvette C5-R 6.499
6. GTS R.Fellows/J.O'Connell Corvette C5-R 7.025
7. GTS T.Borcheller/J.Mowlem Saleen S7R 7.563
8. P2 C.Field/R.Liddell Lola B2K/40/Judd 7.732
9. P2 I.James/J.Macaluso/J.Gue Lola B2K/40/Nissan 8.342
10. GTS T.Weickardt/J.Belloc Dodge Viper 9.392
Foto: Dyson Racing