Aston Martin DBR9 se startovním číslem sedm byl v prvním kole kvalifikačního závodu nemilosrdně sestřelen z trati jedním ze soupeřů, červenobílý vůz s číslem osm pak v hlavním závodě neodkroužil ani jedno celé kolo.
Letošní šampionát sportovních vozů GT1, který se poprvé jede se statutem oficiálního mistrovství světa, zahájil svoji sezónu závodem v Abu Dhabi na okruhu Yas Marina a na jeho startu nechyběly ani dvě posádky týmu Young Driver AMR.
V úvodní kvalifikaci, která byla předčasně zrušena kvůli vážné havárii Natachy Gachnang, vybojovala dvojice Tomáš Enge – Darren Turner osmé místo, posádce Stefan Mücke - Christoffer Nygaard pak patřil dvacátý čas.
V kvalifikačním závodě, jehož výsledky určují postavení na startovním roštu hlavního závodu, měl velkou smůlu Tomáš Enge. Jeden z jeho soupeřů totiž v úvodním kole nezvládl brzdný manévr před první zatáčkou a roztočil se. Přitom narazil do českého pilota a jeho vůz Aston Martin vážně poškodil. Enge proto pomalu odjel do boxů, kde se mechanici týmu Young Driver AMR pustili do opravy.
Auto se sedmičkou na dveřích se naštěstí podařilo včas připravit na hlavní závod, první půlku šedesátiminutového klání tak mohl podle plánu rozjíždět Darren Turner. Ten předával štafetu Tomáši Engemu na třinácté příčce, liberecký rodák poté dokázal postoupit o několik pozic vpřed, aby nakonec finišoval jedenáctý. Posádka Mücke - Nygaard musela ze závodu odstoupit hned v úvodním kole.
Tomáš Enge: „V kvalifikačním závodě jsem měl kontakt s Miguelem Ramosem, který šel pozdě na brzdy a ztratil kontrolu nad svým vozem. Dostal se do hodin a ve chvíli, když jsem se ho snažil objet, tak do mě vrazil z pravé strany, pak do mě ještě strčila jedna z Corvett. Zajel jsem tedy pomalu do boxu, kde se mechanikům naštěstí podařilo auto připravit na hlavní závod.“
„Závod nám vyšel celkem dobře, skvěle se nám povedla zastávka v boxech, ale naše auto zatím není dostatečně rychlé a na lepší než jedenácté místo to prostě nestačilo. Během celého víkendu ani jeden z Astonů svojí rychlostí nestačil na Maseratti, Fordy ani Corvetty, v závodě jsme ztráceli dvě až tři sekundy na nejrychlejšího. Před námi je proto ještě hodně práce, navíc chceme požádat organizátory o provedení nějakých změn tak, aby naše auto bylo konkurenceschopnější.“
Druhý podnik FIA GT1 se uskuteční za dva týdny na okruhu Silverstone ve Velké Británii.
Konečné výsledky 1. podniku FIA GT1 2010, Abu Dhabi:
1. Mutsch / Grosjean Ford GT Matech 1:01:14.892 hod
2. Zuber / Hennerici Corvette Z06 + 23.061 s
3. Hezemans / Piccini Corvette Z06 + 26.485 s
4. Bertolini / Bartels Maserati MC12 + 34.075 s
5. Zonta / Daniel Lamborghini Murcielago 670 + 49.496 s
6. Bernoldi / Ramos Maserati MC12 + 53.059 s
7. Bobbi / Longin Maserati MC12 + 1:00.565 min
8. Kox / Haase Lamborghini Murcielago 670 + 1:12.694 min
9. Margaritis / Heger Maserati MC12 + 1:24.473 min
10. Maassen / Müller Corvette Z06 + 1:26.254 min
11. Turner / Enge Aston Martin DBR9 + 1:26.848 min
12. Hughes / Campbell-Walter Nissan GT - R + 1:28.174 min
13. Leinders / Martin Ford GT Matech + 1:37.634 min
14. Wendlinger / Moser Nissan GT - R + 1:59.534 min
15. Salo / Kuismanen Corvette Z06 + 2:01.150 min
16. Krumm / Dumbreck Nissan GT - R - 1 kolo
tisková zpráva: www.bpa.cz