Cestování časem: Harley Davidson FLH T

Martin Juřička, 22. června 2008, 10:55 Google+

Motocykly, které by vás mohly odvézt opravdu daleko je poměrně málo. Pohodlí a luxus, který by jste si při cestě dopřáli ještě míň. Harley Davidson FLHT je typ motocyklu, který umí téměř všechno a doveze vás až na konec světa v pohodlí jako ve vašem obýváku...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
371

| foto: Harley Davidson

Sdílejte článek

Před více než 100 lety se v Americe začali vyrábět motocykly s názvem Harley Davidson (HD). To co je BMW pro Německo je HD pro američany. Klasika, která se drží v kategorii choperů a cruiserů brázdí po desítky let silnice celého světa a to se nebavíme o přestavbách, kterých je po celém světě také poměrně hodně!

Cestování na daleko na motorce je snem, který si splní málokdo. Ten kdo si tento sen splní může mluvit o velkém štestí. Motocykly, které jsou na tyto výlety do "budoucnosti" není poměrně hodně. Honda Gold Wing bude jedním s aspirantů stejně jako BMW. V Americe to bude HD - FLH s příslušným označením verze - T/R/RC/X/TCU.

Verze FLH jsou velmi oblíbené na cestováni skrz Ameriku a také si můžete vybírat s velkého množství doplňkových funkcí, které motocykl má. Je nutno říci, že si za takovou parádu v podobě luxusu a pohodlí pořádně zaplatíte vždyť základní verze FLH T stojí od 450 tisíc a největší FLH TCU přijde až na 700 tisíc. Pokud se najdou odvážlivci, kteří jsou ochotni za tento stroj obětovat peníze dopřejí si vynikající vybavení. Pro Evropana je samozřejmostí japonský motocykl, který se dá sehnat za rozumnou cenu ale americký motocykl je v této oblasti dál, protože si drží svoji cenu velmi vysoko i po nějaké době užívání. To je důkaz, že si HD zachovává vysokou cenu i přes svoji dobu užívání.

Typové označení vypovídají o různorodosti potenciálu, který tyto motocykly mají. Vzduchem chlazený motor o objemu 1584 ccm se šesti stupni řazení. Výkon je cca 100 koní ale kroutící moment bude to pravé ořechové pro vyznavače těžkých motocyklů, které nemají problém s akcelerací. To co je nevýhodou těchto motocyklů je docela nízký podvozek a tak když se necháte unést sportvonější jízdou a budete klopit příliš nízko odřete si "fešácké" chromované výfuky.

Maximální pohodlí se dostane cestujícím na těchto strojích, protože sedadla jsou promyšlená do posledního detailu. Pokud by se stalo, že vám nesednou, tak vám je předělají podle potřeby. Materiál je samozřejmě přírodní kůže doplněná o sysntetické prvky na citlivých místech, kde dochází k vyššímu oděru. Spolucestující ocení zejména u verze TCU opěrátko jako z obýváku. V této verzi jsou také vynikající postranní kufry, které poskytují objem až 64 litrů a můžete do nich schovat i helmu.

Řízení se širokými řidítky jsou u těchto modelů historickou klasikou a ukazatele, které jsou součástí nádrže o objemu 23 litrů. Nejvyšší TCU má dokonce rádio, interkom a CD! Větrný plexištítek je stavitelný a pokud ho nechcete tak si ho shodíte a užíváte vítr ve vlasech... 

Získat takovou motorku novou není tak úplně jednoduché a musíte počkat až vám ji dovezou z USA, protože skladem není jednoduché vybraný typ utrefit. Je to podobný proces jako s autem ale dealeři udávají ceny vesměs včetně cla i dovozu.  

Technické parametry
Motor: Twin Cam 96 
Délka: 2380 - 2400 mm 
Výška sedadla: 683 mm
Světlá výška: 130 mm
Rozvor: 1610 mm
Hmotnost: 330 - 360 kg
Vrtání x zdvih: 95,3 x 111,1 mm
Krouticí moment: 129/3500 ot
Objem: 1584,0
Kompresní poměr: 9,2:1 
Brzdy: 300 zdvojený / 300
Palivová nádrž: 22,7
Cena: 400 - 800 000,- Kč (dle verze)
Vytisknout

Diskuze: Cestování časem: Harley Davidson FLH T

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Gollin/Hezemans

Králem tmy je Corvette

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud