Po startu z posledního místa se modro-žlutý Spyker C8 Laviolette GT2R postupně předjížděl jednoho soupeře ze druhým a pod šachovnicovou vlajkou projel jako druhý vůz hodnocení třídy LMGT2.
Ačkoliv v sobotní kvalifikaci dosáhl modro-žlutý Spyker C8 Laviolette GT2R se startovním číslem 85 šestého času ve třídě LMGT2, kvůli výměně motoru při předchozím podniku v Algarve, musel startovat z konce startovního pole. Stejně jako v případě minulého závodu v Portugalsku ale celý tým znovu demonstroval svou sílu a jeho jezdci Jarek Janiš a Tom Coronel naplno předvedli své jezdecké umění.
Závod rozjížděl Nizozemec Coronel a velmi rychle se začal drát pořadím vzhůru. Přibližně po hodině závodu předával vůz střídajícímu Jarku Janišovi na pátém místě v nabité a vrovnané třídě LMGT2. Ve stejných výkonech pokračovali oba piloti i v následujícím průběhu závodu a postupně se začali dotahovat k absolutné špičce své kategorie. Po čtyřech hodinách závodu dělily česko-holandské duo od třetího místa pouhé 4 sekundy.
A během dalších pětačtyřiceti minut progres holandského týmu pokračoval. Po další sérii střídání jezdců v jednotlivých týmech se Tom Coronel vrátil na trať dokonce už na druhém místě ve třídě LMGT2! Za Holanďana se však brzy dotáhl jeden z vozů Ferrari a odolat jeho tlaku nebylo v silách Spykeru, neboť francouzský jezdec Anthony Beltoise nesportovně strčil do zádě modro-žlutého vozu. Za to si však od sportovních komisařů vysloužil trest STOP & GO, což Coronelovi pomohlo k návratu na druhou pozici, kterou tým SNORAS Spyker Squadron udržel až do cíle. Stříbrné poháry jsou pro všechny členy holandské stáje odměnou nejen za dnešní výkon, ale i za celou sezonu, během níž se tým neustále zlepšuje.
Jarek Janiš: „Je to naprosto super. Po startu z posledního místa jsme se probili až na druhou příčku v cíli. Fantazie! Auto dnes fungovalo opravdu skvěle, měli jsme naprosto ideální nastavení, protože jsme se nemuseli prát s přetáčivostí, ani s nedotáčivostí a jízdu jsme si naprosto užívali. V úvodu jsme vydělali na rychlých pit stopech, což je zásluha celého týmu. V závěru jsme si prožili trochu drama, když Toma nejprve velmi nesportovně trefilo konkurenční Ferrari, které se tak dostalo na druhé místo. Trest STOP & GO byl udělen naprosto správně, protože to bylo vážně nefér. Úplně na konci se rozhodovalo v boxech. Jak my, tak Ferrari muselo několik minut před cílem ještě jednou k mechanikům dotankovat palivo a oni byli o něco rychlejší, ale Tom dokázal druhou příčku udržet. Na Nürburgringu bylo jak vedení automobilky Spyker, tak sponzoři, takže úspěch tu dnes slaví všichni.“
Závěrečný závod Le Mans Series 2009 se jede na britském okruhu Silverstone ve dnech 11. až 13. září.
tisková zpráva: www.bpa.cz