Tomáš navíc získal cenu Speed Award, jež náleží nejrychlejšímu jezdci roku. Rodák z Liberce zajel při 24h Le Mans jedno kolo průměrem 235,738 km/h. Pro trofeje si do pražského Paláce Žofín včera večer nemohl přijít, protože v Anglii jej v těchto dnech zaměstnává role továrního pilota týmu Aston Martin Racing.
Na speciální zkušební dráze Mira má za úkol vyzkoušet nové úpravy vozu Aston Martin GT2. Na podiu při slavnostním setkání jej tak zastoupil otec Břetislav, sám dříve úspěšný závodník a držitel dvou Zlatých volantů. Tomáš jich má devět a stejný počet nasbíral i ve vedlejší kategorii Speed Award. Z dalších pilotů BPA sport marketing se mezi nejlepšími objevili Jan Charouz – čtvrtý v okruhové kategorii a Erik Janiš byl ve stejném hodnocení osmý.
Jan dokázal v Le Mans Series dvakrát vybojovat stupně vítězů a ve 24h Le Mans skončil s Engem a Němcem Stefanem Mückem devátý. Erik se při premiéře v Euroserii formule 3 stal nejlepším nováčkem. Václav Pech, který loni stejně jako řadu let předtím bojoval v rally s vozem z dílen Charouz Racing Systemu, byl mezi soutěžními jezdci čtvrtý.
Tomáš Enge: „Není tady nikdo správnější pro zisk Zlatého volantu, než právě David Vršecký. Jako evropský šampión si to jenom zaslouží. Gratuluji mu a přeji, ať se další tituly jen hrnou. Já byl loni druhý ve své třídě v Le Mans Series a získal první tituly na domácích tratích, takže na víc než na místo za Davidem jsem nepomýšlel. Nicméně před sebou mám sezonu, která by pro mě mohla být ještě zajímavější. Zůstávám továrním pilotem týmu Aston Martin Racing a v jeho službách budu s kolegy bojovat v nejvyšší kategorii sportovních prototypů, třídě LMP1. Jak v LMS, tak v mém nejoblíbenějším závodě 24h Le Mans. To je obrovská výzva, na kterou budu maximálně soustředěný a v níž chci dobýt co nejvíce úspěchů. Jízd s novým prototypem Aston Martin LMP1 se už nemůžu dočkat. Mrzí mě, že jsem v Praze nemohl ocenění převzít osobně, ale z testování v Anglii na polygonu Mira jsem odjet nemohl. Děkuji tímto tátovi, že to zastal za mě.“
TZ/bpa.cz