Double týmu Jetalliance s Aston Martin

Pavel Jiříček, 6. července 2008, 19:28 Google+

OSCHERSLEBEN - ZÁVOD; Nedělní závod měl velmi dramatický průběh. Několikrát vyjel na trať safety car, několik vozů bylo penalizováno a muselo projíždět boxy, v 63. kole začalo pršet, několik aut vyjelo z trati. Viděli jsme ale jen málo odstoupení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sharp/Wendlinger

Sharp/Wendlinger | foto: DPPI / FIA GT

Sdílejte článek

V německém Oschersleben nedaleko Magdeburgu se jel tuto neděli čtvrtý závod série FIA GT. Letošní ročník je velmi vyrovnaný. Po třech závodech jsou tři různé vítězné týmy a sedm různých posádek na stupních vítězů. Sezóna 2008 seriálu FIA GT Championship je zatím velmi napínavá. Je to vidět i v tom, že prvních šest jezdců odděluje pouze jeden bod.

Před závodem v Oscherslebenu, měli jezdci Bouchut a Maassen týmu  Selleslagh Racing Team jezdící Corvetou C6R s číslem 3 a jezdci Bartels a Bertolini týmu Vitaphone Racing Team jezdící s Maserati MC 12 s číslem 1 shodně 20 bodů. Jeden bod za nimi byli vítězové minulého závodu v Adrii Hezemans a Gollin z týmu Phoenix Racing, kteří jezdí s Corvettou C6 s číslem 6.

Müller s Astonem se hned na startu ujímá vedení následovaný Bochutem s Corvetou, za nimi je Wendlinger s Astonem. Müller a Bochut se střídají v zajíždění nejrychlejších kol. V 17. kole jsou odstupy na čele minimální, vede Müller a druhý Bochut je jen 0.5 sekundy za ním, třetí Wendlinger má odstup jen dalších 0.4 sekundy.

V 24. kole jede Bochut střídat a jeho kolega Maassen vyjíždí na trať jako sedmý. Poprvé v průběhu závodu se tak na čele objevují dva vozy Aston Martin DB9, třetí je Bartels s odstupem 19 sekund. Pak se různě míchá pořadí kvůli střídání.

V 59. kole ja čele Bertolini s Maserati MC 12,následován Wendlingerem a Gollinem. Má před sebou ale ještě druhé střídání. Na trati se objevily úlomky předního skla a poprvé vyjíždí safety car. Po odjetí safety car Bertolinimu vedení dlouho nevydrželo, v 62. kole jede do boxů střídat.

O kolo později začíná pršet. v 65. kole je na trati opět safety car a v 66. je vyvěšena zelená vlajka, která znamená 20 minut do konce závodu. Vedoucí vozy se řadí tak, že mezi prvními sedmi je jen 10 vteřin. V 68. kole předjíždí do té doby třetí Muller druhého Hezemanse a v čele jsou tak opět dva vozy Aston Martin.

V 74. kole Bartels stíhá třetího Fässlera a chystá se jej předjet. Při manévru ale dostává smyk a ztrácí dvě místa. Do konce závodu stihne sice o jedno postoupit, ale dojíždí až pátý.

Na prvním a druhém místě dojíždí do cíle oba vozy Aston Martin stáje Jetalliance Racing, vítězí Wendlinger/Sharp, druzí jsou Lichtner-Hoyer/Müller. Třetí místo získali Fässler/Deletraz z týmu Phoenix Racing s vozem Corvette Z06. Doposud vedoucí posádky se také umístily na bodovaných pozicích - Bartels/Bertolini dojeli pátí a Bouchut/Maassen sedmí.

Nové pořadí po tomto závodě.
Vedou Bartels/Bertolini s 24 body sledování třemi posádkami se shodným počtem 22 bodů.
Jsou to Wendlinger/Sharp, Hezemans/Gollin, Bouchut/Maassen.
Pořadí se tak jěště více vyrovnalo a tak bude letošní šampionát FIA GT i nadále velmi napínavý.

V závodě startovaly také dva vozy Mosler MT 900 týmu GTO Charouz Racing.
Tato auta nepatří do kategorií GT1 ani GT2, ale G2.
Posádka Kenneth Heyer / Štěpán Vojtěch S číslem 104 dojela na celkovém 23. místě a posádka Adam Lacko Aleš Jirásek s číslem 103 dojela na 25. místě.

Klasifikace závodu

Celkové pořadí

Třída GT1 jezdci

Třída GT1 týmy

Třída GT2 jezdci

Třída GT2 týmy


Z doprovodných závodů v Oscherslebenu

FIA GT3

V belgickém Spa-Francorchamps sídlící tým Mühlner Motorsport se účastnil se dvěma vozy Porsche 911 GT3 Cup S v sobotním závodě evropského mistrovství FIA GT3 v Oscherslebenu.

Tom Cloet (Belgie) a Tim Bergmeister (Německo) jeli Porsche se startovním číslem 40, se kterým je Bergmeister velmi úspěšný v ADAC GT Masters a vede tabulku s náskokem 12-ti bodů.

Startujíc ze čtvrtého místa, dostal se Tim dostal na třetí pozici a právě útočil na druhou, když musel absolvovat penalizaci (průjezd boxy) za údajný předčasný start. Tím se propadl na 16-té místo a pak zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým. Po výměně jezdce byl Cloet nakonec jedenáctý a nejlepší mezi Porsche.

V anglii žijící kanaďan Mark Thomas se střídal v Oscherslebenu ve voze se startovním číslem 39 opět s čechem Járou Jiříkem, se kterým jeli společně už v Monze. Tam vyhráli v prvním závodě značkové série Porsche Cup před svými týmovými kolegy. Thomas předával v polovině závodu Jiříkovi a ten dojel na 12-té pozici v celkovém pořadí a jako druhý mezi Porsche, čímž zajistil dvojité vítězství stáje ve značkovém poháru Porsche.

Nyní vede Mark Thomas v Porsche Cup série FIA GT3 s náskokem dvou bodů.

Vytisknout

Diskuze: Double týmu Jetalliance s Aston Martin

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

George - Kalkhoven

Unifikácia pomohla aj finančne

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud