Kdo by na začátku letošní sezony věřil, že vozy třídy LMP675 budou porážet silná Audi R8 třídy LMP900, byl by patrně považován za bezmezného optimistu. Ale skutečnost by mu dala za pravdu.
Další překvapení přinesla kvalifikace na tříhodinový závod v kanadském Mosportu, když absolutně nejrychlejší byly obě posádky týmu Dyson Racing Team. Pole position získal Brit James Weaver a druhého času dosáhl týmový kolega Andy Wallace.
„Zajel jsem 4 opravdu dobrá kola a to poslední bylo nejlepší. Dokonce jsem cítil, že by mohl být vůz ještě rychlejší,“ prohlásil Weaver. „Testovali jsme zde v květnu, ale to bylo podstatně chladněji. Poslední generace pneumatik Goodyear se vyznačuje tím, že jsou účinné prakticky ihned a pak jsou stále lepší a lepší,“ vysvětlil jeden z důvodů úspěchu jezdec. „Poráželi jsme Ferrari a Riley & Scott z naší třídy, ale Rob (Dyson, šéf stáje) si myslel, že dokážeme sem tam s tímto vozem dělat problémy i vozům Audi. A měl pravdu! Je to pro nás velká legrace,“ smál se závěrem majitel druhého letošního Pole position.
Bitvu silných (LMP900) vyhrál ve včerejší kvalifikaci tým ADT Champion Racing, když byl J J Lehto s vozem Audi R8 rychlejší, jak stříbrný speciál R8 týmu Joest Racing, pilotovaný Frankem Bielou. Lehto tak vykročil k avizované porážce vedoucí posádky průběžného pořadí správnou nohou.
Ve třídě GTS si rozdělily první dvě řady na startu dva nejsilnější týmy. Nejlepší čas a své první Pole position třídy zajel Oliver Gavin s Chevrolet Corvette, následovat na startu budou obě rudá Ferrari týmu Veloqx Prodrive, když rychlejší byl Peter Kox před Janem Magnussenem. Čtveřici uzavře druhá žlutá Corvetta Rona Fellowse.
Třídě GT stále kraluje stáj Alex Job Racing s vozem Porsche. Rychlejší byl tentokrát Jorg Bergmeister, druhý čas třídy zajel týmový kolega a vedoucí muž průběžného pořadí třídy Sascha Maassen. Třetí se kvalifikoval Marc Lieb s dalším Porsche, avšak tentokrát týmu Orbit Racing Porsche.