Jeho čas 1:24.492 stačil na zisk druhého prvenství v kvalifikaci na závod FIA GT, naposledy se mu to povedlo v roce 2003, to ještě s vozem Chrysler Viper. Druhým nejrychlejším jezdcem byl místní miláček diváků Stefan Mücke, jenž si zajistil druhou startovní pozici na zítřejším startu s vozem č. 7 týmu All-Inkl.com Lamborghini Murciélago. Třetí nejrychlejší čas získal vítez kvalifikace z Monzy Karl Wendlinger s vozem Aston Martin DBR9 stáje Jetalliance.
Nejlepším vozem Maserati bylo č. 11 s jezdcem Andrea Bertolinim a týmu Scuderia Playteam Sarafree. Pátý byl opět Aston Martin týmu Jetalliance. Stáj Vitaphone, která zde v posledních dvou ročnících vždy vybojovala Pole position se musela spokojit s šestou a devátou pozicí pro svá dvě Maserati MC 12.
Zatímco Kumpen zaznamenal své druhé Pole, Andrew Kirkaldy tentokrát ve třídě GT2 vybojoval své už desáté, když s vozem č. 63 stáje Scuderia Ecosse Ferrari 430 GT2 zajel čas 1:30.059. Skotský pilot vyhrál závod na této trati loni. Druhou a třetí pozici obsadila obě Ferrari 430 GT2 stáje AF Corse Motorola v pořadí Dirk Müller a Gianmaria Bruni. Německý jezdec zná zdejší trať dokonale z mnoha závodu FIA WTCC, které se zde jely, Maria Bruni zde jede ale poprvé. Čtvrtý nejrychlejší vůz bylo Porsche č. 99 Tech9 Motorsports jezdcem Seanem Edwardsem.
Janišovo Ferrari 430 GT2 týmu Scuderia Ecosse odstartuje do závodu z 18. pozice na startu.
Výsledky kvalifikace - Oschersleben:
1 |
4 |
GT1 |
Kumpen/Longin |
Corvette C5R |
1:24.492 |
5 |
|
157.47 |
2 |
7 |
GT1 |
Bouchut/Mucke |
Lamborghini Murcielago |
1:25.203 |
6 |
0.711 |
156.16 |
3 |
33 |
GT1 |
Wendlinger/Sharp |
Aston Martin DBR9 |
1:25.229 |
5 |
0.737 |
156.11 |
4 |
11 |
GT1 |
Bertolini/Piccini |
Maserati MC12 GT1 |
1:25.705 |
7 |
1.213 |
155.24 |
5 |
36 |
GT1 |
Lichtner-Hoyer/Lechner |
Aston Martin DBR9 |
1:26.180 |
6 |
1.688 |
154.39 |
6 |
2 |
GT1 |
Ramos/Montanari |
Maserati MC12 GT1 |
1:26.270 |
7 |
1.778 |
154.23 |
7 |
5 |
GT1 |
Deletraz/Hezemans |
Corvette C6R |
1:26.294 |
9 |
1.802 |
154.18 |
8 |
23 |
GT1 |
Babini/Davies |
Aston Martin DBR9 |
1:26.357 |
8 |
1.865 |
154.07 |
9 |
1 |
GT1 |
Bartels/Biagi |
Maserati MC12 GT1 |
1:26.400 |
7 |
1.908 |
154.00 |
10 |
8 |
GT1 |
Menten/Kox |
Lamborghini Murcielago |
1:26.577 |
9 |
2.085 |
153.68 |
11 |
12 |
GT1 |
Giannoccaro/Pier Guidi |
Maserati MC12 GT1 |
1:26.581 |
7 |
2.089 |
153.67 |
12 |
22 |
GT1 |
Alessi/Monfardini |
Aston Martin DBR9 |
1:27.232 |
6 |
2.740 |
152.53 |
13 |
63 |
GT2 |
Niarchos/Kirkaldy |
Ferrari 430 GT2 |
1:30.059 |
7 |
5.567 |
147.74 |
14 |
50 |
GT2 |
Vilander/Muller |
Ferrari 430 GT2 |
1:30.151 |
7 |
5.659 |
147.59 |
15 |
51 |
GT2 |
Bruni/Ortelli |
Ferrari 430 GT2 |
1:30.314 |
9 |
5.822 |
147.32 |
16 |
99 |
GT2 |
MacHitski/Edwards |
Porsche 997 GT3 RSR |
1:30.429 |
8 |
5.937 |
147.13 |
17 |
16 |
GT1 |
MacAri/Aucott |
Maserati MC12 GT1 |
1:30.561 |
9 |
6.069 |
146.92 |
18 |
62 |
GT2 |
Mullen/Janis |
Ferrari 430 GT2 |
1:30.650 |
8 |
6.158 |
146.78 |
19 |
97 |
GT2 |
Collard/Malucelli |
Porsche 997 GT3 RSR |
1:30.784 |
7 |
6.292 |
146.56 |
20 |
74 |
GT2 |
Busnelli/Zani |
Porsche 997 GT3 RSR |
1:31.053 |
5 |
6.561 |
146.13 |
21 |
52 |
GT2 |
Ruberti/Pasini |
Ferrari 430 GT2 |
1:31.924 |
7 |
7.432 |
144.74 |
22 |
53 |
GT2 |
Cressoni/Rugolo |
Ferrari 430 GT2 |
1:32.101 |
9 |
7.609 |
144.46 |
23 |
15 |
GT1 |
Gosse/Kutemann |
Maserati MC12 GT1 |
1:33.185 |
10 |
8.693 |
142.78 |