Měřený trénink pro druhý podnik šampionátu Le Mans Series absolvoval malajský expilot F1 Alex Yoong.
Český tým, který nasazuje tovární speciál Lola B07/17 Judd, je s výsledkem spokojený. Yoong dostal kvalifikační prostor poté, co nejrychlejší pilot trojice Stefan Mücke musel odletět za svými povinnostmi do Silverstone (FIA Grand Turismo) a Jan Charouz nemá tolik zkušeností jako malajská hvězda.
Vůz v české trikolóře fungoval bezchybně, stejně jako v předchozích volných trénincích, což je pro stáj nejdůležitější informace. Zítřejší závod totiž měří 1000 km, nejdéle 6 hodin, takže na taktický postup vpřed bude dost času. Podobně jako při premiéře v Monze je startovní pole neuvěřitelně nabité – čítá 47 vozů čtyř různých tříd.
Na úzké, členité a jen 4 kilometry dlouhé trati proto bude zítra největším problém extra hustý provoz, v němž výrazně rychlejší sportovní prototypy bude muset kličkovat mezi pomalejšími vozy Grand Turismo. Zítřejší závod bude za česko ustáj rozjíždět Alex Yoong, po dvou hodinách jej vystřídá Jan Charouz a poslední část by měl odjet Stefan Mücke, jenž do Španělska dorazí speciálním letadle ze závodu FIA GT v Silverstone.
Alex Yoong: „Hlavní věc, která pro mě z tréninků a kvalifikace plyne, je potvrzení toho, že naše Lola Judd je perfektně připravená pro závod. Kdybych bych s vozem více sžitý, mohl být čas o kus lepší. Ale mám za sebou finále A1 Grand Prix a s týmem Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd jsem poprvé, takže můj výkon stoprocentní být nemůže. Nicméně po zítřejším závodě budu perfektně připravený pro hlavní boj roku, červnový maratón 24 h Le Mans.“
Jan Charouz: „Alex dostal v kvalifikaci přednost, protože je mnohem zkušenější než já a zajel velmi dobře. Já jsem zase dostal prostor v poslední volném tréninku a jelo se mi stále lépe. Za Alexem jsem zaostával o dvě desetiny vteřiny na kolo. V týmu je výborná nálada, s Alexem a Stefanem si výborně rozumíme.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Jsem spokojený. Náš nejrychlejší pilot Stefan Mücke nemohl do kvalifikace nastoupit, protože si plnil povinnosti ve FIA Grand Turismo v Silverstone, takže dostal prostor Alex Yoong. Je zkušenější než Jan. Alex zajel dobře, nechtěli jsme za každou cenu tlačit na pilu, protože závod je velmi dlouhý a my víme, že kromě peugeotů v první řadě máme na kohokoli ze soupeřů okolo nás.“
Závod z Valencie odvysílá v sérii přímých přenosů a záznamů česká televizní stanice Galaxie Sport. (12.55-13.50, 15.55-16.50 a 19.10-20.15).
Výsledky, 2. závod LMS, Valencie, kvalifikace:
1. LMP1 Team Peugeot Total GENE Marc/MINASSIAN Nicolas (Peugeot 908 Hdi FAP) 11 1:23.489
2. LMP1 Team Peugeot Total LAMY Pedro/SARRAZIN Stephane (Peugeot 908 Hdi FAP) -0.441
3. LMP1 Arena Motorsport JOHANSSON Stefan/SHIMODA Hayanari (Zytek 07S Zytek) -1.105
4. LMP2 Barazi Epsilon BARAZI Juan/VERGERS Michael/OJJEH Karim (Zytek 07S Zytek) -2.117
5. LMP1 Pescarolo Sport BOULLION Jean-Christophe/DUMAS Romain (Pescarolo Judd) -2.128
6. LMP2 RML ERDOS Thomas/NEWTON Mike (MG Lola EX264 AER) -2.457
7. LMP1 Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd CHAROUZ Jan/MÜCKE Stefan/YOONG Alex (Lola B07/17 Judd) -2.595
8. LMP1 Swiss Spirit DELETRAZ Jean-Denis/FASSLER Marcel/ALEXANDER DAVID Iradj (Lola B07/10 Audi) -2.845
9. LMP1 Rollcentre Racing BARBOSA Joao/HALL Stuart/SHORT Martin (Pescarolo Judd) -3.032
10. LMP2 Quifel ASM Team AMARAL Miguel/DE CASTRO Miguel Angel/BURGENO (LolaBl05/40 AER) -3.232
BPA sport marketing, a.s.