Závod na domácí půdě vždy přináší výhody a nevýhody, v pátečních trénincích dokázal tým MENX profitovat ze znalosti okruhu. Tomáš Enge zajel druhý čas dne, když Masarykův okruh z vozů N-GT zajeli rychleji pouze loňští vítězové Stéphane Ortelli a Marc Lieb.
Tomáš Enge: „S dnešním dnem jsem spokojen co do chování vozu i našeho umístění, ale nesmíme zapomínat, že je teprve pátek. V úvodu dopoledního tréninku jsme zkoušeli různé směsi pneumatik a nyní již víme, kterou budeme používat po zbytek víkendu, rozdíl byl poměrně zásadní. Pokud nedojde zítra k dramatické změně počasí, tak nejrychlejší časy by se měly jezdit hned v úvodu kvalifikace. Rád bych využil výhodu domácí trati a umístil se mezi nejlepšími šesti, zatím to vypadá jako velmi reálné.“
Robert Pergl: „Je příjemné závodit na okruhu, který dobře znám a dnešní den z mého pohledu naplnil očekávání. Hlavní práci na nastavování vozu odvedl Tomáš, který měl také výhodu nových pneumatik. Po zkušenostech z Ferrari Challenge, kde se jezdí 2:13-2:14, jsem očekával čas o pět až šest sekund lepší a ten jsem také zajel. Na první pohled se může zdát odstup na Tomáše velký, nicméně při srovnatelném stavu pneumatik a paliva v nádrži byl rozdíl cca 1,8s. V prvním tréninku se mi zdál vůz lehce nedotáčivý, ve druhém už bylo všechno v pořádku. Brněnský okruh je proti Perguse fyzicky hodně náročný, protože zatáčka stíhá zatáčku a není si kde oddechnout.“
Ivo Horn, technický ředitel: „Náplň pátečních tréninků je velmi podobná a dnešní den nebyl výjimkou. Kromě srovnání pneumatik jsme dolaďovali vůz a oba jezdci byli s jeho chováním spokojeni, což je velmi důležité. Samozřejmě jsme si ověřovali i taktické možnosti, které jsou zatím otevřené. Zítra by se měly nejlepší časy jezdit ráno, v odpolední kvalifikaci už bychom rádi věnovali další přípravě na závod, protože se domníváme, že ještě máme určitý prostor pro zrychlení. Mít druhý čas je příjemné, ale v závodech GT nerozhoduje jediné kolo, důležité je dokončit závod.“
Výsledky pátečních volných tréninků, třída N-GT:
1. Stéphane Ortelli - Marc Lieb
Freisinger M-Sport Porsche 996 GT3-RS 2:04,530 2:05,210
2. Tomáš Enge - Robert Pergl
Menx Ferrari 360 Modena 2:04,691 2:06,450
3. Jamie Davies - Tim Mullen
Team Maranello Ferrari 360 Modena 2:06,818 2:04,691
4. Andrea Bertolini - Fabrizio de Simone
JMB Racing Ferrari 360 Modena 2:04,841 2:05,990
5. Kelvin Burt - Darren Turner
Team Maranello Ferrari 360 Modena 2:05,723 2:05,031
6. Walter Lechner - Jr.Stephane Daoudi
RWS Yukos Porsche 996 GT3-RS 2:05,922 2:07,038
7. Tim Sugden - Martin Short
EMKA Racing Porsche 996 GT3-RS 2:06,129
8. Bert Longin - Gabriele Gardel
Freisinger M-Sport Porsche 996 GT3-RS 2:06,348 2:07,119
9. Guilaumer Gomez - Steeve Heise
Auto Palace Ferrari 360 Modena 2:08,884 2:06,891
10. Mike Jordan - Mark Sumpter
Team Eurotech Porsche 996 GT3-RS 2:08,660 2:08,081
Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.