Obě série již teď používají stejné podvozky a také aerodynamika vozů je dost podobná. Současně se ale pracuje na snížení přítlaku, rychlosti v zatáčkách a také nákladů. "Chceme trošku snížit přítlak, protože auta začínají být až moc rychlá," řekl technický ředitel DTM, Michael Bernard, pro 'Autosport'.
"Také chceme snížit provozní náklady. Pokud se podíváte na to, jak auta DTM zatáčejí, pak je to dost zvláštní. Přes obrubníky přejíždějí tak, jako by tam žádný nebyl. Auta jsou natolik odolná, aby to vydržela celých 100 kilometrů.
Ale na konci závodu je spousta dílů zničených. Takže provozní náklady jsou v tuto chvíli hodně vysoké. Chceme zvýšit světlou výšku vozů a snížit provozní náklady." Cílem je mít první verzi technických předpisů hotovou na konci srpna.
Práce na definování nových 2,0l čtyřválcových motorů jsou u konce, také monokok je z 90 % definován. "Hodně řešení jsme použili z Japonska. Oni už používají řadové čtyřválcové 2,0l. Německé předpisy jsou daleko přísnější než ty japonské. Podle inženýrů přes motory to ale není velká nevýhoda a my proto budeme sledovat přísnější, japonské regulace.
Filozofií Japonců je nechat inženýrům více volnosti - zvláště pokud jde o zelenou technologii. Nejsme proti zeleným myšlenkám, ale když v motorsportu necháte dveře otevřené, tak náklady vzrostou."