když byl jasně nejlepší mezi jezdci s loňskými vozy. Vítězství získal Gary Paffett s novým AMG-Mercedes třídy C.
Šanghaj přivítala účastníky exhibičního závodu DTM tropickým počasím, teplota blížící se 40 °C znepříjemňovala život nejen jezdcům ale i mechanikům. Dvoudenní program začal sobotními volnými tréninky, ve kterých Janiš zajel 15. a 10. čas. Na slibné výkony navázal český jezdec i v kvalifikaci, kde skončil 12. a byl blízko desítky bojující v superpole.
V neděli byly na programu dva závody, bohužel však došlo ke komplikacím, které organizátory přinutily změnit plán. Hned na startu prvního závodu havaroval Bernd Mäylander, když najel na zvednutý kryt kanalizace a závod musel být přerušen. Pořadatelé pak museli přivařit všech 72 krytů kanalizace na trati a vzhledem k časovému posunu nebylo možné stihnout oba závody.
V 16:30 místního času se nakonec odstartovalo a do čela šel vítěz kvalifikace Gary Paffett, který svou pozici udržel až do cíle, když největším soupeřem mu byl týmový kolega Bernd Schneider. Janiš startoval z 12. místa a po dobrém startu postoupil vpřed. Po celý závod byl v těsném kontaktu se skupinkou jezdců bojující o pátou příčku. Až v závěru se odstup trochu zvětšil, protože teplota chladící kapaliny Janišova vozu vystoupila při jízdě v závěsu za Heinz-Haraldem Frentzenem příliš vysoko. Český jezdec protnul cílovou čáru na osmém místě, které by při normálním závodu znamenalo bodový zisk. Janiš v průběhu víkendu ukázal dobrou formu, v kvalifikaci i závodu byl jednoznačně nejlepším jezdcem mezi loňskými vozy.
Jarek Janiš: „S výsledkem i výkonem jsem velmi spokojený, byl to náš nejlepší závod sezony. Okruh se mi líbil hned od prvních kol a rychle jsem na něm našel dobrý rytmus. Jak jsem řekl před odletem, městské okruhy mám rád a daří se mi na nich, což se znovu potvrdilo. V kvalifikaci jsem doufal, že s trochou štěstí bych se mohl dostat do superpole, což se těsně nepodařilo. V závodu jsem měl dobrý start, což je důležité, protože letos se mi starty moc nedařily. Prakticky po celý závod jsem bojoval s Capellem, Albersem a Frentzenem, zhruba v polovině závodu mi začal unikat vzduch ze zadní pneumatiky a vůz tak byl přetáčivý. Přesto jsem zůstával v kontaktu, ale potom jsem musel malinko zvolnit a nechat si určitý odstup na Frentzena, protože se začala zvyšovat teplota chladící kapaliny. Osmé místo je pro nás skvělé, ačkoliv je mi trochu líto, že se tady nepřidělují body. Nicméně všichni viděli náš výkon. Fyzicky to byl nejtěžší závod, jaký jsem kdy jel, teplota vzduchu byla skoro 40 °C a ve voze převyšovala 75 °C. Když jsme v tréninku přijeli do boxů, museli jsme ihned z vozu, nedalo se tam dýchat. Pro organizátory to byla první akce tohoto typu a nevyhnuly se jim určité nováčkovské problémy, myslím si však, že při eventuálním příštím závodu by se něco podobného už neopakovalo. Celkově se mi v Číně líbilo, bylo to tady úžasné, škoda jen, že se nestihly odjet oba závody.“
Antonín Charouz, Janišův manažer: „Před odletem do Šanghaje jsem moc nevěděl, co mám tady očekávat, ale skutečnost předčila očekávání. Stavby, cesty, jídlo, vše zde bylo na vysoké úrovni. Pro jezdce to tady bylo vzhledem k teplotám obtížné. Jarek podal po oba dny vynikající výkon, kterého si tady všichni všimli. V závěru závodu měl trochu štěstí, že mu vydržela pneumatika, po dojetí do cíle ji měl prakticky prázdnou. Rozhodně nelituji, že jsem se jel na teto závod osobně podívat, Čína na mě hodně zapůsobila.“
Výsledky závodu v Shangaji:
Pozice / jezdec Tým Vůz Kol Čas Odstup
1. Gary Paffett C-Klasse AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 22 27:23.509
2. Bernd Schneider Vodafone/DC Bank AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 22 27:24.396 00.887
3. Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Audi A4 DTM 22 27:36.737 13.228
4. Jean Alesi C-Klasse AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 22 27:39.092 15.583
5. Rinaldo Capello Audi Sport Infineon Team Joest Audi A4 DTM 22 27:56.265 32.756
6. Christijan Albers Vodafone/DC Bank AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 22 27:56.727 33.218
7. Heinz-Harald Frentzen OPC Team Holzer Opel Vectra GTS V8 22 27:57.443 33.934
8. Jarek Janis Sonax Dark Dog AMG-Mercedes AMG-Mercedes CLK 22 27:59.391 35.882
9. Markus Winkelhock Original-Teile/CLK AMG Mercedes AMG-Mercedes CLK 22 28:04.682 41.173
10. Stefan Mücke Original-Teile/CLK AMG Mercedes AMG-Mercedes CLK 22 28:27.545 1:04.036
11. Peter Terting Audi Sport Team Abt Audi TT-R 22 28:30.555 1:07.046
12. Jeroen Bleekemolen OPC Euroteam Opel Astra V8 Coupé 21 27:48.473 1 kolo
13. Frank Biela Audi Sport Infineon Team Joest Audi A4 DTM 21 28:27.863 1 kolo
14. Marcel Fässler OPC Team Phoenix Opel Vectra GTS V8 17 22:09.920 5 kol
Timo Scheider OPC Team Holzer Opel Vectra GTS V8 13 16:55.503 9 kol
Christian Abt Audi Sport Team Abt Sportsline Audi A4 DTM 3 4:05.881 19 kol
Emanuele Pirro Audi Sport Infineon Team Joest Audi A4 DTM 0 00.000
Martin Tomczyk Audi Sport Team Abt Audi A4 DTM 0 00.000
Tom Kristensen Audi Sport Team Abt Sportsline Audi A4 DTM 0 00.000
Bernd Mayländer Sonax Dark Dog AMG-Mercedes AMG-Mercedes CLK
BPA sport marketing, a.s.
www.jarek-janis.cz